miten suhtautua paskaan exään lapsen takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urpu umpimäki umpikuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

urpu umpimäki umpikuja

Vieras
mietin kumpi on lapselle pahempi tai parempi, että yritän tsempata ja kannustaa menemään isälleen välillä, vaikka oma sydän verta vuotaa ja järki sanoo että tästä ei hyvää seuraa.
Isänsä, silloinen aviomieheni, teki kaiken väärin ja maksan vielä vuosien jälkeen hänen velkojaan, äijä senkun elvistelee ja vaihtaa naista ja käyttää edelleen hyväkseen ihmisiä.
Välillä ajattelen, että kun lapsi kasvaa riittävästi, näytän hänelle kaikki paperit ja jutut mitä isänsä on minulle tehnyt, välillä ajattelen että kyllä se lapsi itsekin huomaa kasvaessaan mikä niljake se mies on, vuodet kuluvat ja puhutaan että pitäisi antaa anteeksi, mutta miten pystyy jos toinen on kerta kaikkiaan kusettanyt ja jättänyt maksumieheksi, miksi sellainen pitäis antaa anteeksi ?

lapsi ei oikein haluaisi mennä sinne, vaistoaa ehkä jännitteen ja mykkyyden, vaikka en puhu mitään.
Mitä jos lapsi onkin myöhemmin minulle vihainen, etten kertonut mikä paska se isä on?
Nyt jos en puoliksi pakota tapaamisiin, saan kimppuuni varmaan lastensuojelun ja vaikka mitä että en kannusta lasta tapaamaan isää.
Onko se aina lapsen etu?
Mies ei aiokaan maksaa minulle ikinä näitä joita joudun takaamaan.

Pahoinpitelikö entinen puolisosi lasta tai oliko lapselle muuten julma.

Jos entinen puolisosi oli lapselle ok, niin sinun tehtäväsi on pitää huolta, että lapsella on hyvä suhde etävanhempaansa.
sinun ei tarvitse olla missään tekemisissä entisesi kanssa, pidät vain jonkunlaisen hymyilmeen kun hän hakee lasta,
mutta lapselle ei selvitetä aikuisten keskinäisiä kahnauksia.

Lapsella on isä ja äiti ja oma suhteensa heihin.
Vanhempien välinen suhde on oma juttunsa

vähän samaa mietin, tulin raskaaksi nopeasti suhteessa, ja totesin miehen olevan paha, erottiin jo ennen kuin vauva syntyi. Nyt sitten on vaatimassa tapaamisoikeuksia, eikä lapsi edes tunne häntä, parin vuoden jälkeen erosta. APUA.

Minkä ikäinen lapsi?
Omaa lapsuuttani ja vanhempieni välejä muistellen, neuvoisin kertomaan sitä mukaa kun lapsi kyselee. Vastaa totuudenmukaisesti ja yritä pitää oma tunneskaala pienenä. Vastaukset lapsen iän mukaan. Teini-ikäiselle voi jo kertoa miten itse olet kokenut asiat, miltä sinusta on tuntunut ja mitä mieltä itse olet lapsen isästä. Mutta annan lapsen ITSE muodostaa oma mielikuvansa isästään! Meillä muutama lähisukulainen teki sen virheen, että yrittivät vaikuttaa suoraan minun omaan mielipiteeseen vanhemmistani. Vaikka olinkin joidenkin kanssa samaa mieltä, se vahva vanhemman morkkaus ja jonkinlainen yritys saada minut myötäilemään heidän kantaansa, aiheutti sen, että silloin ja nykyäänkin suhtaudun näihin ihmisiin nuivasti. Koin loukkaavaksi sen, etteivät luottaneet minun kykyyni luoda omia mielipiteitäni.

Yhteistyössä