Miten suojata 2v auringolta (= mahdoton tehtävä) ?!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahdoton tehtävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitenhän met ollaan pärjätty ilman rasvoja. Kohta 3 vuotias tyttö ja ei olla laitettu koskaan mitään aurinkorasvoja ja ollaan ulkona paljon. Lapsi ottaa ite vaatteet pois kun alkaa olla yli 20 astetta lämmintä.

No kyllä minä olen laittanut sk50 rasvaa pariin otteeseen jo tuolle 1 veelle..Mielummin rasvaa kuin et palaa koska en mä voi sillä pitkiäkään vaatteita pitää kun on samanlainen hikipeikko kuin äitinsäkkin..

mitä meillä on, matalemmalla suojakertoimella, sisältää myös kemikaalisen suojan, joten sitähän ei periaattessa saisi laittaa pienille.

Apteekissa suositteli vaatteilla suojaamista tai sisällä oloa. Aika outoa, kukaan ei tuosta D-vitamiinista puhu mitään, sitähän tosiaankin tarvitaan jos käyttää aurinkorasvoja/pitkiä vaatteita lapsilla.

Jaa en minä vaan ole koskaan kokenut vaikeaksi lasten suojaamista auringolta, tässä neljän vuoden aikana. Oikeastaan en suojaa mitenkään, t-paita ja shortsit sekä lierihattu suojaa aika hyvin, vaikka ulkona oltaisiin monta tuntia. ikinä ei ole lapseni palaneet auringossa, vaikka vähän käsivarsiin ja kadvoihin on aurinko ottanutkin rusketuksena. Mitään rasvoja minä en käytä, paitsi rannalla ja silloinkin laitan ihan marketista ostettua aurinkorasvaa. Vuoden ikäistä nyt ei mielestäni rannalla auringossa tule pitää muutenkaan kovin pitkää aikaa, että siellä kyllä pärjää ilman voiteitakin sen aikaamitä se pieni siellä konttaa. Antaa uida vaikka t paidassa ja alushousuissa, valitsee varjoisan paikan ja pitää sitten rattaissa jos meinaa päivän viettää rannalla. Isommille voi jo sivellä sitä lasten markettirasvaa jos kokee tarpeelliseksi, esim meillä ei laiteta ollenkaan jos lähdetään rannalle klo 15 jälkeen. mutta jos mennään klo 11, on rasvattava. Mun mielestä maalaisjärkeä voi yrttää käyttää, eikä tehdä asioista niin vaikeita. EI se aurinko kuitenkaan itsessään mikään myrkky ole,miltä pitää täysin suojautua , aika hyvin sitä kestää kun ei ihan keskelle porotukseen lapsia laita leikkimään , ja katsoo mitä lapsella on päällä. Se auringolta suojautuminen vaatteillkaan ei suinkaan tarkoita, että koko iho täytyy olla verhoiltuna kankaalla, vaan esimerkiksi t-paita ja polvi-shortsit , hattu. Aina ollaan näin pärjätty, ikinä ei ole lapset tosiaan auringossa palaneet, vaikka ulkoillaankin monia tunteja hyvillä säillä.

Ihan normaalisti voi pienenkin lapsen kanssa olla kesällä... Hellevaatteet, hyvä hattu, rasvaa paljaisiin kohtiin. Puolenpäivän molemminpuolin on suosittu sisätiloja. Ja esim leikkipuistoista niitä, joissa on varjoakin

Meillä ei ole lapsilla ollut uv-suojavaatteita tai muuta hössötystä. Kukaan ei ole vielä onnistunut palamaan. Auringon kanssa on hyvä olal varovainen, mutta ei kannata tässäkään övereitä vetää.

50 suojakertoimen rasvaa ja pitkähihaista ja pitkälahkeista vaatetta, kevyttä toki. Hatut.
Varjossa oleilu, kuumimpana aikana voi ihan hyvin lojua sisällä.

Näin MEILLÄ.

Kemikaaleilta ei voi välttyä vaikka eläis elämänsä kuinka ja minä pistän ennemmin kunnon suojakertoimet lapsillekin kuin poltatan ihon.

kanssa lapset saa ruskettua. Ovat 7.5v, 6v ja kaksoset reilu 1v. Vaatteilla suojaan, siis ihan tavallisialla ohkasilla puuvilla/pellava/intianpuuvilla vaatteilla, sortseilla tms. Ei mitään näitä uv-hössötyksiä täälläkään, ehkä jossain Thaimaassa joo voisin kuvitella käyttäväni. Saavat päivettyä ihan vapaasti, alkuun olen saattanut laittaa Eucerinin 25:sta (kauhea tahma) tai tuota Frantsilan voidetta mistä sain vinkin taannoin eräältä kaksospalstalta :) Mutta kun iho alkaa päivettymään, ei meillä ainakaan punota saati pala. Aurinko on ihan hyvästä. Ihmettelen myös tuota d-vitamiiniasiaa, neuvolassa juttelinkin th:n kanssa, ei tuo ollut tajunnut itsekään asiaa.

Kyllä mä laitan meidän 1veelle aurinkorasvaa. Esikoinen onnyt 3vee, ja olen käyttänyt myös hänelle aurinkorasvaa. JA arvatkaa mitä, vieläpä ihan rainbown aurinko rasvaa sk30.

1v10kk:lla ja 5v:lla ohut pitkähihainen, caprilegginsit, lierihattu ja aurinkolasit. Klo 11 tullaan lounaalle ja sen jälkeen päiväunet. Ulos mennään taas iltapäivällä klo 15->.

Aika paljon leikitään ja pyritään olla varjossa. Piha varjoinen, kahluuallas auringonvarjon alla.

Uimarannalla ja maauimaloissa auringonsuojapuku ja lierihattu. Fysikaalista aurinkorasvaa käytetään tarvittaessa, ehkä 1-2 kertaa kesässä.

Hei nyt löytyi, Avenella on jokin uutuus, pelkkä fysikaalinen suoja ja +50 kerroin! Ei ole erikseen merkattu lapsille, mutta myydään kuulemma samassa hyllyssä, jossa lasten aurinkorasvat. Kallis ku mikä, mutta tuota ostan! Vinkiksi vain, juuri kuulin työkaverilta, kun se oli sen bongannut lapsille.

Jos toi on samaa mitä meillä kokeiltiin, niin saattaa tulla värjäytymiä vaaleisiin kankaisiin. Meillä tuli beigeoransseja tahroja mm. vaaleeseen kangassohvaan. Lähti suht hyvin kuitenkin pesussa pois kankaista. Pakkauksessa ei varoitettu, että rasva on värillistä. Rasvana hyvä ja voihan sen pestä iholta hyvin pois, kun tulee sisälle.

Aurinkorasva estää palamisen, ei ruskettumista, joten olen siinä uskossa että silloin muodostuu myös d-vitamiiniakin.

Aurinkorasva estää D-vitamiinin muodostumisen. Ainakin se vartti pitäisi malttaa olla joka päivä auringossa (puolenpäivän aikaan!) ilman mitään mömmöjä.
Tai sitten syöttää purkista sitä D-vitamiinia sellaisella annostuksella mikä riittää korvaamaan auringonvalon.

juuri 'etelän lomalta' tulleena pari vuotiaan kanssa ja eipä iho palanut. Meillä oli aurinkosuojattu uima-asu ja hattu, aurinkolasit joskus ja voiteena muksujen 50 + ja sitä vain naamaan käsivarsiin ja jalkateriin. Rannalla meillä oli pieni uima-allas ja aurinkovarjo suojana. Hyvin oli varustauduttu ja hyvin meni.

Mieleskiintoisia nämä kommentit täälä että mieluummin kemikaalit kuin palanut iho???? Mä en käsitä voiko jollakin tosiaan olla vain noi vaihtoehdot.. Sk20 suojakertoimella voi todellakin olla niin kauan auringossa kuin lapsen tarvitseekin (vaikka olisi mikä rasva niin lapsen ei tarvi olla koko päivää suorassa auringon paisteessa..).. Itse en laita lapsille kemiallisen suojan rasvaa vaikka mikä olisi, koska ne kemikaalit on "pikkaisen" pahempia kuin mitä muualta saisi. Aurinkovoiteissa olevat kemikaalit muuttuvat iholla hormoneiksi, jotka sitten taas vaikuttavat suoraan lapsen omaan hormonituotantoon.
Joku vetosi tuossa siihen että käytetäänhän kylpytuotteitakin ja rasvoja, juu ehkä joku käyttää kylpytuotteita mutta nekin on lapsille tarkoitettuja eivätkä sisällä niin paljon kemikaaleja kuin aikuisten kylmpytuotteet samoin on noiden rasvojen kanssa, ei kai kukaan täyspäinen laita lapselle mitään hajustettua kosteusvoidetta vaan tuote on esim. apteekin abo base jossa ei ole mitään "ylimääräisiä" kemikaaleja.

Eucerinin sk25-pullossa luki ainakin pari vuotta sitten 6kk alkaen.

Kuumimpaan paahteeseen vaalea pitkähihainen ohut paita ja muuten sk 30 fysikaalista aurinkorasvaa. Lakki päähän ja pysytellään mahd. paljon varjossa. Ei luulis olevan hankalaa.

meillä vedetään sk50+ rasvaa paljaille alueille just tein pienimmälle coolmax housut, ovat viileet, suojaavat auringolta ja voi vaikka kastella ennen pukemista näillä keleillä, kuivaavat ja viilentäävät nopeesti.
kaks muuta ei pala mut niillä on silti samaa sk50+ rasvaa, pienin näyttää perineen mun vaaleen ihon joka mahtaa kärähtää jo pääsiäisenä jos aurinko paistaa -.-

Yhteistyössä