Miten synnytys vaikutti seksuaalielämääsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mily

Vieras

Hei

Olisin kiinnostunut kuulemaan eri naisten kokemuksia siitä, miten synnytys vaikutti parisuhteessa seksuaalielämään. Itse odotan esikoistani ja kaikenmoiset ajatukset pulpahtavat mieleen tuon tuostakin :)

t. Mily

Meillä vaikutti yllättävän positiivisesti, vaikkakin repesin melkein IV-asteelle. =)
Emätin muovattiin uusiksi ja epäonnistuivat siinä jotenkin ja se sisäinen g-piste tuli jotenkin tuohon emättimen suulle. Saan aivan tajuttoman herkästi orgasmin pelkästä yhdynnästä (ilman klitorisärsytystä ) :p

Emätin oli ennen synnytystä jotenkin ahdas ja piti tuljailla liukkaria ja silti veri lensi usein. Ihan tosi! :o

Synnytys ei vaikuttanut mitenkään. Mutta lapsen saanti vaikutti. Ennen harrastettiin 3-7 kertaa viikossa. Nykyään jaksetaan tuskin kertaakaan viikossa, tai siis minä naisena en jaksa.

Mulla vaikuttanut pidemmällä aikavälillä positiivisesti, eli juuri tuo oman kehon tuntemus on jotenkin parantunut, ei enää ole niin kriittinen itselleen:) Heti synnytyksen jälkeen ei tietenkään oo seksi samanlaista, jos vaikka on jotain tikkejä niin voi sattuakin hieman. Itse saan orkun vain yhdynnässä ja viime synnytyksen jälkeen meni kolme kuukautta, että ekan kerran sain, vaikka mitään näkyviä vaurioita ei ollutkaan, paikat vaan kesti palautua niin kauan. Sen jälkeen seksielämä on ollut aivan yhtä ihanaa kuin ennenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja abc:
Mulla vaikuttanut pidemmällä aikavälillä positiivisesti, eli juuri tuo oman kehon tuntemus on jotenkin parantunut, ei enää ole niin kriittinen itselleen:) Heti synnytyksen jälkeen ei tietenkään oo seksi samanlaista, jos vaikka on jotain tikkejä niin voi sattuakin hieman. Itse saan orkun vain yhdynnässä ja viime synnytyksen jälkeen meni kolme kuukautta, että ekan kerran sain, vaikka mitään näkyviä vaurioita ei ollutkaan, paikat vaan kesti palautua niin kauan. Sen jälkeen seksielämä on ollut aivan yhtä ihanaa kuin ennenkin.

No huh huh. Meiltä ainakin kiellettiin seksi koko jälkivuodon ajaksi. Eikö ihmiset sen vertaa pysty noudattamaan yleisiä sääntöjä, edes hygienian vuoksi? :o

Ei ainakaan huonontanut. Imetysaika on ollut tosi hiljaista, mun hormonitoiminta on ollut kuollutta pitkään, ei vaan ole tehnyt mieli. Pikkuhiljaa on halut palanneet ja tuntuma on ollut omasta mielestä herkempi. Lantionpohjalihaksia olen treenannut lähes koko ikäni, siis ennen lapsiakin ja harrastanut liikuntaa, koen ett siitä on ollut hyötyä ja siitä että synnytykset on sujuneet kuitenkin hyvin.
Mies vaikuttaa hyvin tyytyväiseltä, seksielämä on siis tyydyttävää meistä molemmista ja musta tuntuu että iän myötä on parantunut.

Alkuperäinen kirjoittaja pahoin revennyt:

No huh huh. Meiltä ainakin kiellettiin seksi koko jälkivuodon ajaksi. Eikö ihmiset sen vertaa pysty noudattamaan yleisiä sääntöjä, edes hygienian vuoksi? :o

Eipä ollut mun tekstiä, mutta:

1. Kaikilla ei kestä se jälkivuoto mitenkään viikkotolkulla.

2. Mun kokemus on se, että niitä ohjeistuksia on jos jonkinnäköisiä. Joka synnytyksen jälkeen olen saanut hiukan edellisestä poikkeavta ohjeet yhden sun toisenkin asian suhteen, en ole vielä tähän mennessä törmännyt mihinkään "yleiseen sääntöön".

Alkuperäinen kirjoittaja pahoin revennyt:

En mä nyt heti laitoksella sitä oo harrastanut:) Mulla ei tullut repeämiä kuin ekassa, kolme synnytystä takana. Jälkivuoto mulla kestänyt 2-3 viikkoa ja sen jälkeen on alettu pikkuhiljaa taas virittelemään seksielämää. Neuvolassa kehoittivat käyttämään kondomia ennen jälkitarkastusta, ehkäisyn ja ehkä sit sen hygieniankin vuoksi.

vaikutti:mulla oli synnytyksen johdosta liian tiukka(oli jo ennestään, mutta tiukkeni siitä vielä), mitään repeämiä tms ei ollut, yhtään tikkiä ei jouduttu laittamaan. Seksi sattui,ellei litratolkulla käyttänyt liukkaria :(

Alkuperäinen kirjoittaja no:
vaikutti:mulla oli synnytyksen johdosta liian tiukka(oli jo ennestään, mutta tiukkeni siitä vielä), mitään repeämiä tms ei ollut, yhtään tikkiä ei jouduttu laittamaan. Seksi sattui,ellei litratolkulla käyttänyt liukkaria :(

Jännitit todennäköisesti niin pirusti. Olisi kannattanut kropan antaa palautua rauhassa.

Yhteistyössä