miten tälläinen voi olla mahdollista? sp-taudeista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
aloimme seurustella mieheni kanssa. meni muutama vuosi ja aloimme odottaa ekaa lastamme. raskauden alussa minulla oli alavasta vaivoja ja vuotoja, lääkäri määräsi sp-testit. no sieltä paljastui klamydia ja minä olin täynnä raivoa että mieheni on minuun sen tartuttanut pettänyt. vaan eipä ollut. mies oli negatiivinen. olin mukana kun mies tulokset kuuli joten ei voinut valehdella.

miten ihmeessä se oli minulla mutta ei miehellä? ymmärtäisin jos olisimme ollut tosi tuore pari mutta jo pari vuotta yhdessä olimme olleet? eli se on ollut minulla mut ei tarttunut mieheen? lääkäri, hoitajat ei ottaneet MITÄÄN kantaa asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mieheltä se on lähtenyt pois esim. jonkin muun antibioottikuurin yhteydessä?

mä mietin samaa, mutta hän ei ollut syönyt yhtään kuuria siihen mennessä. eikä itseasiassa tähänkään mennessä ja yhdessä olemme olleet kohta 11v. terve mies siis kyseessä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eikö klamydia voi pysyä kauankin oireettomana? Jos sä sait sen joltain ennen kun tapasti miehes?

Ja mieheen ei ole tarttunut, jepjep.

Itse epäilisin, että mies on käynyt testeissä ja syönyt antibiootin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eikö klamydia voi pysyä kauankin oireettomana? Jos sä sait sen joltain ennen kun tapasti miehes?

Näin varmaan käynyt juu, muttaa ap ihmetteli kait lähinnä sitä kuinka se ei ole sit mieheen tarttunut??

hei meillä oli sama tilanne!
mulle soitettiin kättäriltä ja sanottiin että klamydia löytynyt,miehellä ei sitä ollut.
yhdessä oltiin oltu jo pari vuotta.vieläkin mysteeri keneltä se on saatu :/

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Vakituisessa suhteessa olevat tulee hoitaa samanaikaisesti riippumatta toisen laboratoriotuloksesta

tää ei pitäny ainakaan meidän kohdalla paikkansa,mulla klamydia ja miehellä ei.mulle lääkitys mutta miehelle sitä ei annettu

Sukupuolitaudit tarttuu helpommin mieheltä naiselle. Esim. HIV tarttuu HYVIN epätodennäköisesti naiselta miehelle. Eikä Klamydiakaan välttämättä tartu, jos bakteerille ei löydy miehen vehkulista sopivaa kasvualustaa.