miten tämä palsta on nykyisin näin vaisu ?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackDahlia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaisko vaikka opetella tekemään hyviä provoja, sellaisia missä ei pilailla vakavilla asioilla? Yks tekee typerän provon ja sit itkee ku kukaan ei naura. No kyllä täällä nauretaan hyville vitseille, ei mauttomille.

Mä hakkasin mun lasta, se oli kivaa. HAHHAHAHAHHAA, miks kukaan ei naura, toi hakkausjuttuhan oli hyvä läppä? No joo, ei tosiaan ollu.

Sori, mutta mun provo ei tosiaankaan ollut mikään lastenhakkausjuttu. Eikä tulis mieleenkään provoilla sellaisellla kun mua itseänikin on hakattu. Sä oot sekoittanut jonkun toisen provon nyt minuun jos täällä on ollut joku lastenhakkausprovokin illalla. Se ei oo ollut mun tekemä

Provoilin kissan värjäämisestä. Ja se oli minusta ihan hyvä juttu siksi, koska se oli niin älytön: Ei kukaan kissanomistaja alkais oikeasti värjäämään kissaa hiusvärillä. Jo siksikin se ois täysin mahdotonta että kissat inhoaa vettä ja sitä väriä ei vois pestä pois. Ja ne nuolee vähänkin märän kohdan eli myrkyllisen hiusvärin heti kun sitä laittais vähänkin. Ja siinä menis asunnosta kaikki pintamateriaalit, huonekalut ja tekstiilit eli koko kämppä pilalle, kun hiusväristä märkä kissa säntäilis joka paikkaan, hiusväri kun ei lähde irti mistään. Eli edes eläintenvihaaja ei toimis noin. En osannut kuvitella että joku ottais sen tosissaan, kun kaikki puolustukset oli selvästi liioiteltuja ja muutkin kun minä oli mukana liioittelemassa, mutta joillain ei oo ollenkaan kykyä erottaa provoa todellisuudesta.

Sen mun provon oli siis tarkoitus mm. ottaa kantaa hiustenvärjäykseen ja pinnallisuuteen yleensä. Siihen kun maantienharmaita hiuksia ja luonnollisuutta ei hyväksytä muka, vaikka kyllähän harmaat kissatkin on nättejä. Ja pinnallisuuteen se otti kantaa muutoin kun kissan väri kyllästytti ja se ei sopinut uuteen tyyliin, ihmiset kyllästyy nykyään tosi äkkiä kaikkeen, esim. siihen hiusväriin ja omaan ja toisten ulkonäköön. Eli sen tarkoitus oli huvittaa ihmisiä sillä miten joku menee pinnallisuudessaan ihan äärimmäisyyksiin, eli värjää lemmikkejäkin, ja kuvittelee että muutkin tekee niin. Kyllähän siinä ketjussa oli monia jotka lähti mukaankin, eli tajusi sen heti alkuunsa provoksi, muttei ehditty vaan kovin pitkään jatkaa sitä kun se joku teki jo ilmoituksen poliisille. En tajua että miten se ei muka käsittänyt sitä provoksi, kun muutkin selitti ihan hölmöjä selvästi provotyyliin.

Oisi sittenkin pitänyt tehdä provo yhdestä toisesta aiheesta joka mulla oli mielessä. Se ois ollut toki huono, mutta ainakaan kukaan ei ois ilmoittanut poliisille (Siinä joku ois aluksi kysellyt saako kirkasta ilmastointiteippiä mistään kun normaali näyttää niin rumalta ikkunoissa. Ja sitten ois paljastunut että se on teipannut asunnostaan kaikki ilmanreiät, koska on kuulut että lisäaineiden vältteleminen on täysin turhaa kun jo hengitysilmassa on niin paljon myrkkyjä. Ja se ei aio altistua niille myrkyille) Olin tyhmä kun valitsin tuon kissa-aiheen, nyt saan pelätä mitä kaikkea siitä seuraa.

Mutta en provoile enää tulevaisuudessa mitään, koska oon selvästi tosi surkea siinä. Tuo sai olla mun eka ja vika provo. Provoilkaa te täällä vain kaikilla alapääjutuilla, nehän teistä on vaan hauskoja.

Viimeksi muokattu:
Tietääkö joku muuten että lähteekö poliisi oikeasti selvittelemään kenenkään henkilöllisyyttä yhden nettiin kirjoitetun viestin perusteella, jos ois syytä epäillä eläinrääkkäystä? Ei kai? Tai eikö se oo aika hankala prosessi selvittää jonkun henkilötiedot jos on vaihtuva ip-osoite, eikä sellaista ihan pienten asioiden takia tehdä? Vai onko se helppo selvittää ? Eikö siinä käy pikemminkin niin että se ilmoittaja joutuu ongelmiin väärän ilmoituksen takia jos viestissä on kyseessä selvä provo?

Mulla ei oo kyllä edes kissaa, eikä muitakaan lemmikkejä, enkä oo tekemisissä eläinten kanssa, mutta eihän se poliisi sitä tiedä jos ei ensin selvitä mun henkilötietoja.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;28206368:
Tietääkö joku muuten että lähteekö poliisi oikeasti selvittelemään kenenkään henkilöllisyyttä yhden nettiin kirjoitetun viestin perusteella, jos ois syytä epäillä eläinrääkkäystä? Ei kai? Tai eikö se oo aika hankala prosessi selvittää jonkun henkilötiedot jos on vaihtuva ip-osoite, eikä sellaista ihan pienten asioiden takia tehdä? Vai onko se helppo selvittää ? Eikö siinä käy pikemminkin niin että se ilmoittaja joutuu ongelmiin väärän ilmoituksen takia jos viestissä on kyseessä selvä provo?

Mulla ei oo kyllä edes kissaa, eikä muitakaan lemmikkejä, enkä oo tekemisissä eläinten kanssa, mutta eihän se poliisi sitä tiedä jos ei ensin selvitä mun henkilötietoja.

Rauhoitu. Ei kukaan ole ilmoittanut mitään mihinkään. Ja vaikka olisikin, niin ei poliisi lähde tutkimaan mitään kissavärjäysjuttuja. Oikeasti.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
En ole kissanvärjäysprovoa lukenu, mutta pari mietettä. Se on mun mielestä huono aihe, koska asiasta syntyy myös tarkoittamattomia tulkintoja. Jokuset ottavat tosissaan ja alkavat miettiä oman kissan värjäämistä, tai ainakin koiran, ja näitähän maailmalla on tehtykin. Toiset taas kauhistuvat maailman pahuutta ja reagoivat siihen taas kerran astetta vähemmän. Jokainen lukija ottaa seuraavan tosissaan apua etsivän pikkuisen entistä varautuneemmin vastaan.

En sano, ettäkö provot olisivat aina huono juttu. Mutta luultavasti useammin ovat kuin eivät, eikä niissä oteta näitä seurauksia huomioon.

En ole kissanvärjäysprovoa lukenu, mutta pari mietettä. Se on mun mielestä huono aihe, koska asiasta syntyy myös tarkoittamattomia tulkintoja. Jokuset ottavat tosissaan ja alkavat miettiä oman kissan värjäämistä, tai ainakin koiran, ja näitähän maailmalla on tehtykin. Toiset taas kauhistuvat maailman pahuutta ja reagoivat siihen taas kerran astetta vähemmän. Jokainen lukija ottaa seuraavan tosissaan apua etsivän pikkuisen entistä varautuneemmin vastaan.

En sano, ettäkö provot olisivat aina huono juttu. Mutta luultavasti useammin ovat kuin eivät, eikä niissä oteta näitä seurauksia huomioon.

Luuletko että yhteiskunnan mielenterveydeltään rajoittunut aines ei löydä mitään karmivampaa ainesta pelkästään töllöstä puhumattakaan itse internetistä?

Tämä "vaikutuksille altis" mielikuvituksellinen väestönosa koostuu ajattelemattomista lapsista ja oikeasti henkisesti järkkyneistä aikuisista. Noiden toimien estäminen on ammattilaisten, läheisien ja vanhempien ongelma. Ei koko muun maailman.

Semmoinen ajatus että maailma yhdistyisi kollektiiviseksi hyvän tahtoiseksi muurahaiskeoksi on pahimman luokan utopia ajattelua mikä kuuluu satukirjoihin ja filosofistisiin keskusteluihin missä ei edes kuvitella lähestyttävän asioita realistisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;28205363:
Miten täällä voi yrittää olla muka hauska, kun jo provon neljäs viesti on tätä luokkaa: "Jos väität, ettei tämä ole provo, niin laitan välittömästi ilmoituksen tästä poliisille."

No mä jatkan silti, silläkin uhalla että poliisit ottaa minuun kohta yhteyttä. Iik!

Joo, minä kirjoitin tuon yllä olevan lainauksesi. Eläintenrääkkäys ei ole hyvä aihe provoilulle, piste. Ja tuollaisista typeristä provoista ei voi olla varma, että ovatko ne provoja vai täyttä totta. Jotta kannattaa provoilla vähän harmittomimmista aiheista.

Näin on käynyt ainakin mun kohdallani. Kun muistelen aikaa 10 vuotta taaksepäin, niin mä käytin todella paljon aikaa etsiäkseni tietoa ja kirjoittaakseni vastauksia palstalla tehtyihin kysymyksiin. Halusin olla avuksi. Mutta kun yhä useammin ne "kysymykset" paljastuivatkin vain jonkun ajankuluksi tekemiksi provoiksi, niin enpä ole enää pahemmin vaivautunut auttamaan. Mistä tietty seuraa sekin, että joku voisi ihan oikeasti kaivata vastausta esittämäänsä kysymykseen ja mä osaisin siihen varsin tyhjentävästi vastatakin, mutta - kiitos provotehtailijoiden - mä en viitsi nähdä sitä kirjoittamisen vaivaa.

• Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28207064:
Näin on käynyt ainakin mun kohdallani. Kun muistelen aikaa 10 vuotta taaksepäin, niin mä käytin todella paljon aikaa etsiäkseni tietoa ja kirjoittaakseni vastauksia palstalla tehtyihin kysymyksiin. Halusin olla avuksi. Mutta kun yhä useammin ne "kysymykset" paljastuivatkin vain jonkun ajankuluksi tekemiksi provoiksi, niin enpä ole enää pahemmin vaivautunut auttamaan. Mistä tietty seuraa sekin, että joku voisi ihan oikeasti kaivata vastausta esittämäänsä kysymykseen ja mä osaisin siihen varsin tyhjentävästi vastatakin, mutta - kiitos provotehtailijoiden - mä en viitsi nähdä sitä kirjoittamisen vaivaa.

No eikös toi oo ollu aika "tyhmää" käyttää aikaansa etsiäkseen tietoa ja kirjoittaa vastauksia PALSTALLA tehtyihin kysymyksiin"...Ollakseen avuksi...kummasti sitten kun privaatisti OIKEAA apua sulta tarvii - häviät...muutenkin olen pettynyt kun tuntuu että sussa on kaksi eripuolta, kumpiko oot lintu vai kala...saatat joissakin privaatisti vastailla (aiemmin ja muissa asioissa) hyvinkin ymmärtäväisesti ja sitten samasta täällä palstalla tosi ilkeästi ihan kuin V'ttuillen.

Näin on käynyt ainakin mun kohdallani. Kun muistelen aikaa 10 vuotta taaksepäin, niin mä käytin todella paljon aikaa etsiäkseni tietoa ja kirjoittaakseni vastauksia palstalla tehtyihin kysymyksiin. Halusin olla avuksi.

Tätä osattiin kyllä epäillä jo silloin. Halusit esittää kaikkitietävää mummelia.

[QUOTE="vieras";28207248]Tätä osattiin kyllä epäillä jo silloin. Halusit esittää kaikkitietävää mummelia.[/QUOTE]

Niin, lintu vai kala...pettynyt olen ihmiseen. Välillä kovin ymmärtäväinen ja välillä kylmä ja kova. Ja varsinkin se että samoissa asioissa kahtaa ERImieltä privaatisti ja palstalla. Ja kun oikeaa apua olen tarvinnut (privaatisti) parikin kertaa jättää vastaamatta ja siis "auttamatta"...että se siitä auttamisen halusta. Saahan sitä palstalla esittää ja blogissaan...

[QUOTE="vieras";28207387]Niin, lintu vai kala...pettynyt olen ihmiseen. Välillä kovin ymmärtäväinen ja välillä kylmä ja kova. Ja varsinkin se että samoissa asioissa kahtaa ERImieltä privaatisti ja palstalla. Ja kun oikeaa apua olen tarvinnut (privaatisti) parikin kertaa jättää vastaamatta ja siis "auttamatta"...että se siitä auttamisen halusta. Saahan sitä palstalla esittää ja blogissaan...[/QUOTE]

Minä olen pettynyt sinuun, kun mollaat täällä toista ihmistä NIMETTÖMÄNÄ, raukkamaisesti vieras-nikin takaa. :( Surullista, että jotkut kehtaavat.

[QUOTE="vieras";28207801]Minä olen pettynyt sinuun, kun mollaat täällä toista ihmistä NIMETTÖMÄNÄ, raukkamaisesti vieras-nikin takaa. :( Surullista, että jotkut kehtaavat.[/QUOTE]

Keittiönoitaa ei voi arvostella nikillä koska on pitkävihainen ja modejen kaveri.

Jos lohduttaa yhtään, niin uskon, että moni on voinutkin saada apua niistä vastauksista, kun on oikeasti ollut siinä tilanteessa, mistä joku on provoillut. Siksi(kään) en osaa nähdä (hyvää!) provoilua turhana. Parhaimmillaan hyvä provo on viihdyttävä ja herättää hyvää keskustelua, oli aloittaja tosissaan tai ei.

[QUOTE="vieras";28207387]Niin, lintu vai kala...pettynyt olen ihmiseen. Välillä kovin ymmärtäväinen ja välillä kylmä ja kova. Ja varsinkin se että samoissa asioissa kahtaa ERImieltä privaatisti ja palstalla. Ja kun oikeaa apua olen tarvinnut (privaatisti) parikin kertaa jättää vastaamatta ja siis "auttamatta"...että se siitä auttamisen halusta. Saahan sitä palstalla esittää ja blogissaan...[/QUOTE]

Olet kerjännyt rahaa/muuta hyötyä ja kun et ole saanut, niin nyt suutut? Se, että joku tekee vapaaehtoisesti hyvää, ei tarkoita sitä, että on velvollinen jakamaan sitä yli oman jaksamisen tai varojen.

[QUOTE="vieras";28207844]Olet kerjännyt rahaa/muuta hyötyä ja kun et ole saanut, niin nyt suutut? Se, että joku tekee vapaaehtoisesti hyvää, ei tarkoita sitä, että on velvollinen jakamaan sitä yli oman jaksamisen tai varojen.[/QUOTE]

Voi jessus...pidä luulos ihan itelläs.

[QUOTE="vieras";28207959]Voi jessus...pidä luulos ihan itelläs.[/QUOTE]

Pidäpä kuule itse se suusi kiinni ja lakkaa haukkumasta ihmistä täällä. Mene muualle ulisemaan. JEssus sentään.

[QUOTE="vieras";28207801]Minä olen pettynyt sinuun, kun mollaat täällä toista ihmistä NIMETTÖMÄNÄ, raukkamaisesti vieras-nikin takaa. :( Surullista, että jotkut kehtaavat.[/QUOTE]

Mä en täällä rekkautuneena oo kirjotellukkaan vain privaatisti. Ja tää ei ole mollausta vaan ihan tehty huomio. Täällä moni esitää muuta kuin oikeasti on, senhän on moni myöntänytkin keskusteluissa.

[QUOTE="vieras";28207975]Pidäpä kuule itse se suusi kiinni ja lakkaa haukkumasta ihmistä täällä. Mene muualle ulisemaan. JEssus sentään.[/QUOTE]

:) niin mustistahan ei saa sanoa muuta kuin kehua :)

[QUOTE="vieras";28207959]Voi jessus...pidä luulos ihan itelläs.[/QUOTE]

No siltähän tuo kuulostaa. Et oikeasti voi vaatia apua vieraalta ihmiseltä ja sitten, jos hän ei ehdi tai pysty auttamaan, suutut.

[QUOTE="vieras";28207975]Pidäpä kuule itse se suusi kiinni ja lakkaa haukkumasta ihmistä täällä. Mene muualle ulisemaan. JEssus sentään.[/QUOTE]

Mitä jos näyttäisit esimerkkiä ja kirjautuisit ennen kuin arvostelet muita? Harmaana on hyvä jeesustella.

Yhteistyössä