Miten tästä selviää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raskaana

Vieras
Miten siitä selviää?

Meillä tilanne se että lapsi toivotusti tulossa mutta huonolta näyttää tämän meidän parisuhteen kannalta... ;(
Riidellään niin lastenhoidosta, rahasta kuin siivouksestakin. Miehellä todettiin masennus vähän jälkeen sen kun esikoinen synty. Nyt on lopettanut lääkityksen ja minun mielestäni se oli huono veto. On väsynyt ja kärttynen. Näitä ongelmia oli sillonki ku oli lääkityksellä, ettei se siitäkään niin johdu...

Nyt tilanne se että mies totesi eilen minun ite hankkiutuneen raskaaksi joten saan kuulemma itse tämän myös hoitaa loppuun... Edellisestä synnytyksestä jäi traumoja joten synnytys tosissaa pelottaa saati sitten että siitä pitäisi selvitä kokonaan yksin :(

Miten ihmeessä tässä nyt selviää eteenpäin... Koko raskausaika ollu yhtä ressiä ja tappelua...
Itsellä huolettaa sekin miten tämä kaikki vaikuttaa esikoiseen ja vielä syntymättömään lapseen :(

Eroon jos päädytään niin en ymmärrä miten ikinä tulisin selviämään...

En saa unta... Kiitos että sain purkautua vaikka tuskin tätä kukaan edes lukee...

Joku sanoi; parempi yksin, kun huonon kaverin kans..

Kaikesta selviää. Raskaana hormonit vähän sekoittaa ajatuksia. Mutta lapsissa on tarpeeksi töitä, miksi ihmeessä pitäisit vielä valittavan miehen riesanasi.

Etsi synnytykseen joku muu tueksi jos vaan saat. Tuskin miehestäsi on paljon apua kun välit on tuollaiset.

[QUOTE="joku";24449847]Joku sanoi; parempi yksin, kun huonon kaverin kans..

Kaikesta selviää. Raskaana hormonit vähän sekoittaa ajatuksia. Mutta lapsissa on tarpeeksi töitä, miksi ihmeessä pitäisit vielä valittavan miehen riesanasi.

Etsi synnytykseen joku muu tueksi jos vaan saat. Tuskin miehestäsi on paljon apua kun välit on tuollaiset.[/QUOTE]

Yli 7vuotta oltu yhessä ja näinkö tämä päättyy :(
Ilman lapsia en usko että tässä enää olisin, todennäkösesti olisin heivannu tuon pihalle ainakin väliaikasesti... :( Hankala tilanne ku ei mulla oikeen ole ketään muuta jonka synnytykseen voisin ottaa... Kuitenki tuntuu että liekkö tuota miestä sitten edes kiinnostaa oman lapsensa syntymä... Hyvä ystävä on mutta hänellä itsellään pieni lapsi niin hankala hänen synnytykseen mukaan lähteä vaikka mukaan tarjoutuikin...

Jos ystäväsi saa lapsensa johonkin hoitoon synnytyksen ajaksi ota hänet. Ero olisi varmaan helpompi hoitaa raskaana kun pienen vauvan kanssa. Toki mies voi muuttaa mielensä kun saatte vauvan kotiin. Raskaus on monesti hankalaa aikaa, mutta yleensä vauva aika väsymyksineen on vielä hankalempaa.

Yritä sopia raha-asia miehen kanssa niin että ei tarvitse tapella. Jos ei onnistu on elämä saman katon alla aika hankalaa. Ja yksinhän kukaan ei raskaaksi tule. Eli raskaudesta on turha syyllistää ketään.

Yh-elämä on raskasta, mutta voihan se myös helpottaa kun ei tarvitse riidellä ja tulla henkisesti pahoinpidellyksi.

[QUOTE="joku";24449854]Jos ystäväsi saa lapsensa johonkin hoitoon synnytyksen ajaksi ota hänet. Ero olisi varmaan helpompi hoitaa raskaana kun pienen vauvan kanssa. Toki mies voi muuttaa mielensä kun saatte vauvan kotiin. Raskaus on monesti hankalaa aikaa, mutta yleensä vauva aika väsymyksineen on vielä hankalempaa.

Yritä sopia raha-asia miehen kanssa niin että ei tarvitse tapella. Jos ei onnistu on elämä saman katon alla aika hankalaa. Ja yksinhän kukaan ei raskaaksi tule. Eli raskaudesta on turha syyllistää ketään.

Yh-elämä on raskasta, mutta voihan se myös helpottaa kun ei tarvitse riidellä ja tulla henkisesti pahoinpidellyksi.[/QUOTE]

Ystävän lapsi vielä tississä kiinni niin saa nähä miten se edes onnistuisi...
Mä oon niin väsyny tähän kaikkeen.. Ei edes ajatus toimi enää

Voimia raskaaseen tilanteeseesi. Riitelyn sijaan teidän pitäisi saada keskustella suhteen jatkomahdollisuuksista rauhallisesti. Jos miehesi ei halua puhua, yritä löytää hetki jolloin kerrot hänelle rauhallisesti, Että kun suhde on tässä tilassa on vaihtoehdot esim erota pysyvästi, tai erota hetkellisesti eri asuntoihin miettimään tilannetta tai jatkaa saman katon alla ja löytää sopu. Että olet varautunut eroon ja siinä tapauksessa ystäväsi tulee synnytykseen mukaan. Pääsee tai ei sitä älä miehelle kerro...ole päättäväisen ja rauhallisen oloinen. Kerro et lapsia hän tulee näkemään vaikka joka toinen viikonloppu, Että luultavasti haet yksinhuoltajuutta. Saa miehesi huomaamaan Että olet itsevarma ja suunnitellut elämäsi mallikkaasti ilman häntä. Pysyt rauhallisena. Jos hän sinusta ja lapsista yhtään välittää tuon kiukuttelunsa takana niin hän valitsee kotia jäämisen. Toki en tunne teitä mutta meillä tämä toimi hankalassa parisuhdetilanteessa kun odotin lastamme.vaikeuksia oli mutta parin kolmen kuukauden päästä kun lapsi oli syntynyt, parisuhteemme alkoi toimia vihdoin uudestaan. Miehellä taisi olla jokin kriisi joka iski kannaltani huonoon hetkeen kun olin raskaana. Toivottavasti parisuhteenne vielä elpyy mutta kyllä sinä pärjäät yksinkin vaikka juuri nyt tuntuisi pahalta jäädä yksin. Onneksi sinulla on edes yksi ystävä tukenasi! Voimia!

pakannut miehen tavarat laukkuun ja sanonu että siinä on ovi... Mutta se vaan nauro mulle :(
Tiedän kyllä että minussakin on vikaa mutta mies ei tunnu huomaavaan ollenkaan että niin on myös hänessä... Syyttää siis monista asioista minua

Pelottaa vaan että jos ero tulee niin voiko mies viedä lapset minulta?
Olen joskus väsyksissä ärähtänyt esikoiselle ja pelkään että mies käyttää sitä tarvittaessa aseena minua kohtaan...

Vatsa on jo melkosen iso ja paljon jalkeilla oleminen saa vatsan menemään kipeäksi... Olenki pyytänyt monesti että jos mies voisi hoitaa esikoisen pyllyn pesun ku se käy kipeetä on hankalaa... Mutta saan kuulla vaan haistattelua että olenko niin avuton... Useasti saan kuulla olevani vitun lehmä... :(

Vatsa on jo melkosen iso ja paljon jalkeilla oleminen saa vatsan menemään kipeäksi... Olenki pyytänyt monesti että jos mies voisi hoitaa esikoisen pyllyn pesun ku se käy kipeetä on hankalaa... Mutta saan kuulla vaan haistattelua että olenko niin avuton... Useasti saan kuulla olevani vitun lehmä... :(

hanki itsellesi asunto ja muuta ennen kuin vauva syntyy. Ota vanhempasi avuksi.
Jätä miehesi asumaan nykyiseen asuntoon.

[QUOTE="äiti";24449880]hanki itsellesi asunto ja muuta ennen kuin vauva syntyy. Ota vanhempasi avuksi.
Jätä miehesi asumaan nykyiseen asuntoon.[/QUOTE]

pitäs syntyä n.kk päästä... Tähän hätään en mistään kunnollista asuntoa saa. Jos täältä joku muutta pois niin se en ole minä enkä lapset.
Omat vanhemmata asuu toisella paikkakunnalla ja ovat työelämässä vielä joten heistä ei paljon apua ole. Isäni on jonkin sortin narsisti kai tai jotain mutta sen tiedän että jos näistä hänelle sanoisin niin saisin varmasti jossakin vaiheessa kuulla vain vittuilua... :(

Pitäs varmaan yrittää nukkua... Aamulla pitäs nousta esikoisen kanssa touhuamaan... Muutenki nukkuminen ollu huonoa kun aamuyöstä valvon tunnin pari ennen ku saan vessareissun jälkeen unen päästä kiinni... Mies ei tätäkään ymmärrä kun joskus sanon että väsyttää etten jaksa jotain tehdä... Kuulemma jos väsyttää niin kyllä sitä nukkuu...
Huoh. Olisikin se niin yksinkertasta... Olis hyvä tuon miehen vaihtaa päiväks rooleja niin tuntis oikeesti miltä kaikki tämä tuntuu... Johan alkais empatiaa enemmän löytymään

Jos miehesi ei auta sinua lasten hoidossa edes raskaana ollessasi, pärjäät varmasti paremmin yksin. Kenenkään ei tarvitse kuunnella jatkuvaa haukkumista. Ei kuulu normaaliin parisuhteeseen.

Jos ystäväsi on tarjoutunut avuksi, on varmasti ajatellut mihin laittaa lapsen siksi aikaa. Keskustele hänen kanssaan. Eihän synnytys välttämättä edes kestä kuin muutaman tunnin. Ikävä mennä yksin, ainakin jos pelottaa.

aika ilkeää puhetta. Jos haluat hänet pihalle pyydä ystäväsi ja esim äitisi paikalle ja pakkaa miehen kamat ovenpieleen. Kun paikalla on muitakin häätöapuna mies nöyrtyy. Kyllä teidän tilanteessa se aikalisä tekisi Hyvää. Sun pitää olla kovempi. Kyllä mä tiedän ettei se ole helppoa kun olet raskaana. Mä pistin oman mieheni lujille, pakkasin ihan kaikki tavarat valmiiksi ja pari ystävää paikalle häätöavuksi kun mieheni ei halunnut lähteä. Sanoin hänelle kahden kesken kamarissa että en halua erota ja synnyttää yksin mutta en näe muuta ratkaisua. Hän ei halunnut lähteä mutta ei puhunut mitään. Lopulta saimme tilanteen ratkaistua että hän jäi mutta suhteen paranemiseen tosiaan kului vielä aikaa. Hän tosin ei ole ikinä puhunut minulle ilkeästi. Ensimmäinen mieheni oli ilkeä myös silloin kun odotin lastamme.hän löi myös. Se suhde päättyi minun toimestani vasta kun itse muutin pois lapsen ollessa jo 2v. Että kamalan kauan kestin huonoa kohtelua, mutta se teki minusta kovemman ja vahvemman.

[QUOTE="joku";24449887]Jos miehesi ei auta sinua lasten hoidossa edes raskaana ollessasi, pärjäät varmasti paremmin yksin. Kenenkään ei tarvitse kuunnella jatkuvaa haukkumista. Ei kuulu normaaliin parisuhteeseen.

Jos ystäväsi on tarjoutunut avuksi, on varmasti ajatellut mihin laittaa lapsen siksi aikaa. Keskustele hänen kanssaan. Eihän synnytys välttämättä edes kestä kuin muutaman tunnin. Ikävä mennä yksin, ainakin jos pelottaa.[/QUOTE]

totta tuokin... Esikloista pukersin puoli päivää... Pitää varmaan ottaa puheeks tämä ystävän kanssa... Epäilen tosin että miten lie onnistuu kun hänellä vauva tissillä ja jos noin kauan nytkin menee... Mutta pitää kuitenki kysyä ennen ku teilaa koko ajatuksen...

Hävettää myöntää että mulla on tommonen mies

ja kaikki me joskus huudamme lapsillemme se ei ole mikään ase viedä sulta huoltajuutta. Jos isäsi on narsisti olet tainnut valitettavasti valita samanläisen miehen itsellesi. Nyt isot halit sinulle. Olet tärkeä ja arvokas ihminen ja lapsillesi maailman paras äiti!

[QUOTE="marjaana";24449897]ja kaikki me joskus huudamme lapsillemme se ei ole mikään ase viedä sulta huoltajuutta. Jos isäsi on narsisti olet tainnut valitettavasti valita samanläisen miehen itsellesi. Nyt isot halit sinulle. Olet tärkeä ja arvokas ihminen ja lapsillesi maailman paras äiti![/QUOTE]

miettinyt tässä ihan samaa... Oma isä löi ja hakkasi meitä lapsia ja äiti antoi sen kaiken tapahtua, katsoi vain vierestä... Ihan silläkin en heille näistä asioista puhua... Vasta kun on pakko. Sen kuitenkin tiedän että oma mies ei taatusti lapsia löisi. Rakastaa esikoista kovasti, onneksi näin on. Vauvasta en tiedä kun ei ole oikein ollut odotuksessä läsnä :(

[QUOTE="joku";24449894]Eihän siinä mitään häpeämistä ole. Minkäs sinä toisen aikuisen ihmisen käytökselle voit. Mutta nyt sinun pitää vaan ottaa itseäsi niskasta kiinni ja parantaa omaa elämääsi. Voiko se parantua nykyisen miehen kanssa?[/QUOTE]

Toivon että voisi... Kai se itku sitä tarkottaa että rakastan... Ero tuntuu kauhealta ajatukselta... En edes uskalla ajatella miten selviäisin. Pakko tässä on jotain yrittää...
Monet kerrat vain nämä samat asiat käyty läpi, ilmeisesti huonosti sitten ku taas samassa jamassa... Vähän aikaa menee hyvin ja sitten taas luisutaan alamäkeä... :(

Yön pimeinä tunteina kaikki tuntuu suuremmalta. Kannattaisi mennä nukkumaan, jos uni vaikka tulisi.

Huomenna sitten paremmilla voimilla mietit asioita ja puhut miehesi kanssa. Toivottavasti asiat järjestyy. Mutta muista myös että yrittäminenkin pitää osata lopettaa joskus. Miehesi pitää tukea ja auttaa sinua. Tulla synnytykseen ja huomioida kivut ja ymmärtää raskauden mielialavaihtelut.

Lähden tästä nukkumaan, unihiekkaa sinullekin!

Taidan itekkin käydä jääkaapin kautta ja sitten painua nukkumaan... Kauhea nälkä iski... Ei oikein ruoka maistunut illalla ku vihastuksissaan painuin nukkumaan...
Onneksi minulla on nämä lapset, vaikka kyllä tuota miestäkin rakastan... Kai sekin mua kuitenkin kun ei ole lähtenyt...

Pitänee aamulla koittaa jutella...

samanlaiset ovat minunkin lapsuudenkokemukset. Kun isä on kohdellut huonosti niin samanlaisia miehiä tulee itselle valittua. Onko miehesi lyönyt sinua? Jos on niin kyllä hän tulee lyömään vielä lapsia. Se kierre vaan pahenee jos sitä ei katkaista.
Ensimmäinen mieheni oli ilkeä ja kestin todella kauan sitä. Vasta kun lapsi oli kaksi vuotta lähdin vihdoin. Elämäni paras ratkaisu vaikka rakastin miestäni syvästi kaikesta pahasta huolimatta. lähteminen oli vaikeaa. Mutta minun piti tehdä se lapsemme takia. Liikaa riitoja joita hän näki ja väkivaltaa. Se on varmaan vaikuttanut häneen koska nykyään jos joku menee pieleen hän puhuu heti itsemurhasta. Oppimisvaikeuksia, Keskittymisvaikeuksia...lapsen paras on erittäin hyvä syy lähteä huonosta suhteesta.

[QUOTE="marjaana";24449919]samanlaiset ovat minunkin lapsuudenkokemukset. Kun isä on kohdellut huonosti niin samanlaisia miehiä tulee itselle valittua. Onko miehesi lyönyt sinua? Jos on niin kyllä hän tulee lyömään vielä lapsia. Se kierre vaan pahenee jos sitä ei katkaista.
Ensimmäinen mieheni oli ilkeä ja kestin todella kauan sitä. Vasta kun lapsi oli kaksi vuotta lähdin vihdoin. Elämäni paras ratkaisu vaikka rakastin miestäni syvästi kaikesta pahasta huolimatta. lähteminen oli vaikeaa. Mutta minun piti tehdä se lapsemme takia. Liikaa riitoja joita hän näki ja väkivaltaa. Se on varmaan vaikuttanut häneen koska nykyään jos joku menee pieleen hän puhuu heti itsemurhasta. Oppimisvaikeuksia, Keskittymisvaikeuksia...lapsen paras on erittäin hyvä syy lähteä huonosta suhteesta.[/QUOTE]

Ei ole lyönyt. Sitä ei uskaltaisi tehdä. Tietää että olisi porukka sen kimpussa...

Puolille päivin meni ennen ku ite pääsin sängystä ylös ja olo kun raadolla :/
Mies paljoa ole puhunut koko päivänä... Lähtee huomenna reissuun 2viikoksi ja olen koittanut tänään siivota vielä ku on täällä kaverina. Jotain tavaraa kun siirrän joka on hänen niin mäkätys alkaa...

Voiko joku sukupuolitauti näkyä normi neuvola reissulla valkuaisena pissassa?
Kerran olen kysynytkin että onko joku toinen ku kärtyää vain ja kaikki vika on minussa. Kuulemma sen verran on munaa että jättää ensin ku toisen kanssa alkaa vehtaamaan... Toivottavasti näin myös on. Epäilykset vaan aina nostaa päätänsä ku kiukuspäissään lähtee jonnekki kaverinsa luokse...

Vituttaa!

Pengoin tuossa sen matkalaukun niin olipa siellä vain niitä masennuslääkkeitä... Miks helkkarissa pitää tommosista valehella jos niitä kuitenki käyttää näköjään? :O

Yhteistyössä