Miten te jaksatte, joilla ei mukavia ihmisiä lähipiirissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välillä väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
et vaikuta ilkeältä enkä tarkoita tuollaista ilkeyttä. tuo kuulostaa vain siltä että osaat pitää puolesi. mitä itse en osaa. tarkoitan mustamaalaamista, juoruamista, kateuden sävyttämää pahansuopuutta, esim juuri sitä että jätettän yksi kutsumatta jos ollaan kateellisia jne. Sellaista, että nautitaan siitä, että tuotetaan kiltille ihmiselle paha mieli.

Osaan pitää nykyään puoleni, koska olen oppinut läksyni.
Pahansuovista ihmisistä pysyttelen mahdollisimman etäällä.

Pakkohan sitä vaan on jaksaa. Vaikka olen luottotiedoton ja joidenkin mielestä (jos tietäisivät) varmaan epäihminen...rakkaitteni takia on jaksettava elon taistelussa.

Ihminen on sellainen, että kun on resursseja ja mahdollisuuksia (aikaa ja joutilaisuutta) niitä harvemmin käytetään jonkun toisen edun mukaan. Ja useinkin oman edun mukaista on juuri toisen painamimen alemmas. Kun on aikaa joutilaisuutta ja resursseja elämä menettää merkitystään, mutta jos voi jotenkin omaa merktistään korostaa ja nostaa, antaa se jonkinlaista tyydytystä, tapohtuipa tuo sitten vaikka muita painamalla ja mitätöimällä, ja etenkin jos itsekritiikki tai minäkuva ei kestä omakuvan todellista tarkastelua.

Sellainen on ihminen.

Yhteistyössä