Miten te jotkut uskallatte...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
laittaa lastenne kuvia nettiin? Siis esim. aijaa.comiin. Kun niitä ei sieltä saa itse poistettua ja ne näkee kaikki. Itse en ainakaan uskalla laittaa kuvia lapsestani, enkä kyllä itsestänikään... Vai uskallatteko te?

Miten te uskallatte liikkua kodin ulkopuolelle, verhoiletteko lapsenne hunnulla ettei kukaan näe? Eiköhän ne samat ihmiset näe ne lapset halutessaan kaupassa ja kadulla, että sikäli en tajua mitä tavallisessa lapsen kuvassa niin salaperäistä on, ettei voisi laittaa.

No kyllä noi on kaksi ihan eri asiaa. Kyllä me käydään kaupassa ja tehdään paljon muutakin, mutta nettiin ei kuvia tule. Kait se on sekin jokaisen oma päätös.

Miten eriasioita? Ei ole yhtään.

Onhan kaksi eri asiaa, kauppareissulla lapsesi näkee vain suomalaiset, no ja tietty jotkut turistit, kauppareissulla kukaan ei voi käyttää lastasi tulevaisuudessa mitenkään, toisin kuin lapsesi kuvia voidaan käyttää vaikka missä. Ja kuvat leviää koko maailman käytettäväksi.

Mikä se "vaikka missä" sinun mielestäsi tarkoittaa. Minkälaisia asioita pelkäät? Ja mikä tekee uhatumman , että joku näkee sun lapsen valokuvan ulkomailla kuin suomessa?

Meinaatko, että jos sinun lapsesi jotenkin haluttiasiin sotkea johonkin pimeään, etteikö ne mystiset maailman ihmiset saisi ne kuvat sun lapsesta ihan koska vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
laittaa lastenne kuvia nettiin? Siis esim. aijaa.comiin. Kun niitä ei sieltä saa itse poistettua ja ne näkee kaikki. Itse en ainakaan uskalla laittaa kuvia lapsestani, enkä kyllä itsestänikään... Vai uskallatteko te?

Miten te uskallatte liikkua kodin ulkopuolelle, verhoiletteko lapsenne hunnulla ettei kukaan näe? Eiköhän ne samat ihmiset näe ne lapset halutessaan kaupassa ja kadulla, että sikäli en tajua mitä tavallisessa lapsen kuvassa niin salaperäistä on, ettei voisi laittaa.

No ei, en kyllä pue huntuu, mutta emme me käykkään ulkomailla kaupassa, netin kautta kuvat leviää KOKO MAAILMALLE.

No mitä se haittaa jos joku tyyppi jossain australiassa näkee mun lasten kuvat? Mä en kans ymmärrä miksi ei uskaltais laittaa kuvia nettiin, koska ne lapset liikkuu muutenkin julkisilla paikoilla. Tietty jokaisen oma asia että haluaako laittaa, mutta mitä vaarallista siinä on? Alastonkivia en lapsistani kyllä laittais.

Onhan kaksi eri asiaa, kauppareissulla lapsesi näkee vain suomalaiset, no ja tietty jotkut turistit, kauppareissulla kukaan ei voi käyttää lastasi tulevaisuudessa mitenkään, toisin kuin lapsesi kuvia voidaan käyttää vaikka missä. Ja kuvat leviää koko maailman käytettäväksi.
Hih...kauppareissulla lapsesi näkee vain suomalaiset :)

Lähikaupassakin voi olla Pedofiili-Pertti tai Pedofiili-Mustafa, joka ihastuu lapseesi, salakuuntelee saadakseen tämän nimen selville, seuraa teitä kotiin tai parkkikselle (näkee auton rekkarin ja selvittää sitä kautta osoitteen). Jne.

Jos taas jollain intialaisella tai uusiseelantilaisella pedolla on kuva suomalaisesta lapsesta, niin miten se lasta vahingoittaa?

No kyllä noi on kaksi ihan eri asiaa. Kyllä me käydään kaupassa ja tehdään paljon muutakin, mutta nettiin ei kuvia tule. Kait se on sekin jokaisen oma päätös.

Mikä se "vaikka missä" sinun mielestäsi tarkoittaa. Minkälaisia asioita pelkäät? Ja mikä tekee uhatumman , että joku näkee sun lapsen valokuvan ulkomailla kuin suomessa?

Meinaatko, että jos sinun lapsesi jotenkin haluttiasiin sotkea johonkin pimeään, etteikö ne mystiset maailman ihmiset saisi ne kuvat sun lapsesta ihan koska vaan.

Kyllä, meinaan että jos en laita lapseni kuvia nettiin, on paljon pienempi todennäköisyys, että lapseni kuvia ei saada mistään.
Ja en nyt sano että välttämättä pelkään, lähinnä en halua, että lapseni kuvia käytettäisiin, esim. jossain tutkimustuloksissa tms.

No on niin täysin eri asioita, että en ala edes selittämään. Jos et ymmärrä, ei voi mitään.

Ei ole yhtään eriasioita, enkai minä ymmärrä jos et selitä. Minusta kun on aivan sama asia jos käyt julkisesti lapsesi kanssa jossain. Ihan kuka vaan voi napata valokuvan sinusta, jopa vainota perässä, nähdä lapsesi. Jos sellaisia aikeita jollakulla "maailman" ihmisellä juuri sinun lapsesta on.

Sen sijaan jos pelkää jotain perverssiä, kuka vaan voi esimerkiksi kaupassa lapsesi nähdessään vetää kätöseen kaupan sovituskopissa, jos vaatteet päällä olevasta lapsesta jotain mielihyvää sattuu saamaan.

Sun lapsesi voi nähdä ne samat ulkomaalaiset suomessa, suomalaiset, suomen ulkomaalaiset. En vaan yhtään voi samaistua tuohon, että mitä ihmettätällä valokuvahysterialla oikein pelätään. Kuulostaa jo vähän skitsofrenialta...

Ja näiden pelkääjien ja säikkyjen lapset ei kymmenen vuoden päästä voi käsittää, että joku on edes käynyt tälläisen keskustelun että uskaltaako nettiin laittaa kuvia. Se on heille yhtä arkipäiväistä kuin meille oli ostaa irtokarkkea kymmenellä pennillä kiskalta.

Sen sijaan jos pelkää jotain perverssiä, kuka vaan voi esimerkiksi kaupassa lapsesi nähdessään vetää kätöseen kaupan sovituskopissa, jos vaatteet päällä olevasta lapsesta jotain mielihyvää sattuu saamaan.

Pedofiilin haastattelu-dokkarissa pedo kertoi, että nimenomaan ne pukeissa olevat ja lapsenomaisesti puetut lapset kiihottaa. Eli haalarit, kurikset, kypärämyssyt... :| :$
Silloin päätin, että annan lapseni todellakin olla bikineissä uimarannalla, enkä verhoile tyttöä kokouikkariin ja t-paitaan.

Ja näiden pelkääjien ja säikkyjen lapset ei kymmenen vuoden päästä voi käsittää, että joku on edes käynyt tälläisen keskustelun että uskaltaako nettiin laittaa kuvia. Se on heille yhtä arkipäiväistä kuin meille oli ostaa irtokarkkea kymmenellä pennillä kiskalta.

Joo mutta pitää sanoa sitten, ettei laita kuvia nettiin ettei maailman ulkomaalaiset näe, ja käytä vaikka tutkimustuloksiinsa :D voi herranjumala mitä ajatuksia joidenkin pienissä aivoissa mylvii.

pitää kertoa, että ei ole kovin outoa, että koulujen tai päiväkotien nurkilla on joku kuvaamassa ..... eräässä päiväkodissa oltiin nopeita reagoimaan ja saatiin sellainen kuvaaja kiinni. Eli missä vain voi tapahtua mitä vain.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Pedofiilin haastattelu-dokkarissa pedo kertoi, että nimenomaan ne pukeissa olevat ja lapsenomaisesti puetut lapset kiihottaa. Eli haalarit, kurikset, kypärämyssyt... :| :$
Silloin päätin, että annan lapseni todellakin olla bikineissä uimarannalla, enkä verhoile tyttöä kokouikkariin ja t-paitaan.

Hah :D Ja uskot tuon! No tottakai se pedo sanoo niin, koska nimenomaan haluaa nähdä lapsilta paljasta pintaa...! Tyhmä, uskoa nyt tuollasita, kun joku pedofiili sanoo noin! :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Hyi =/

Joo mutta pitää sanoa sitten, ettei laita kuvia nettiin ettei maailman ulkomaalaiset näe, ja käytä vaikka tutkimustuloksiinsa :D voi herranjumala mitä ajatuksia joidenkin pienissä aivoissa mylvii.

:D Pikkuaivot :D Repesin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
siis oletteko tosissanne, että jos minä en halua laittaa lapseni kuvia nettiin, olen skitsofreniaa sairastava??

Et ole! Miekin olen tullut hirmu varovaiseksi pojan kuvien laittamisen kanssa, kun pojan kummi kertoi miten kaikenlaiset salasanat ja muut voi kiertää ja päästä käsiksi muka yksityisiin kuviin :|

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jännä ku te ette sit pysty vastaamaan mihinkään mitä minä kysyn :D Olenko tosiaan skitso, jos en halua laittaa lapsieni kuvia nettiin?

En sanonut niin, sanoin että se perustelu kuulostaa skitsofreniaa sairastavan kertomukselta :D Siis en voi kuvitella, että kukaan ajattelee arkielämässä niin kaukaahaettuja ja ihmeellisiä asioita. Mutta ehkä meillä jokaisella on tapamme, joten eikai siinä sitten sen erikoisempaa.

Siis pystyykö aijaa comissa jossain selata sinne jätettyjä kuvia???? Ite käsitin et ne pitää linkittää johonkin minkä kautta voi sit kattoa. Vähän oon käyttäny, alle 10 kuvaa oon tän vuoden aikana laittanu mut siltikin.

mitenköhän ne ulkomaalaiset keksii just meidän suomalaisten aijaa sivuille laittamia lasten kuvia kattoa... eiköhän kuitenkin oo omastakin takaa. ja eiköhän niille riitä omat nettisivunsa joilla lapsiparkoja jo on kuvattu aika erilaisin menetelmin...

Hah :D Ja uskot tuon! No tottakai se pedo sanoo niin, koska nimenomaan haluaa nähdä lapsilta paljasta pintaa...! Tyhmä, uskoa nyt tuollasita, kun joku pedofiili sanoo noin! :D

Pedofiili kiihottuu lapsesta, kaikessa lapsenomaisuudessaan. Pervo kun on.

Hyvin avoimesti se siinä ohjelmassa puhui kaikesta, myös itseinhosta.

Mun mielestä siinä on suurikin ero, että elääkö normaalia elämää (käy kaupassa, ulkoilee jne.) vai laittaako omaehtoisesti lasten kuvia nettiin. Mä en voi sille mitään, jos joku kadulla ottaa mun lapsista kuvia, mutta riskit voin minimoida niin, etten kuvia nettiin levitä.

Mä en kyllä ihan mihin vaan lapsien kuvia laittaisi, mutta on pari kuvaa esim. aijaa.comilla ja fb:ssa myös. Musta on naiivia kuitenkin luulla, että se pedofiilien uhka tulee ainoastaan jostain bittiavaruudesta. Kuka vaan voi olla pedofiili, myös joku lapselle läheinen ihminen, minun tietämättäni. Samoin voi kadulla kuka vaan katsella lastani "sillä silmällä". Elloksen ja Anttilan katalogeista löytyy lapsia vaikka millä mitalla, niitäkin moni varmaan mielellään kattelee. Kamala ajatus loppuun; jos joku saa jotain nautintoa siitä, että jossain Botswanan tiheikössä katselee mun vaatetettujen lapsieni kuvia, niin multahan se ei millään lailla ole pois eikä lapsia millään lailla vahingoita. Suurin ja konkreettisin uhka tulee nimenomaan lähiympäristöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Mun mielestä siinä on suurikin ero, että elääkö normaalia elämää (käy kaupassa, ulkoilee jne.) vai laittaako omaehtoisesti lasten kuvia nettiin. Mä en voi sille mitään, jos joku kadulla ottaa mun lapsista kuvia, mutta riskit voin minimoida niin, etten kuvia nettiin levitä.

Tätä tarkoitin minäkin. Minä en sitten ymmärrä ihmisiä, jotka olettavat, että meillä piiloudutaan eikä eletä normaalia elämää, jos ei laiteta lasten kuvia nettiin. Onko se sitten normaalia että laitetaan kuvia nettiin lapsista? Vai? Ollaanko me sit jotenki epänormaali perhe? Joo, kyllä, elämme mielestämme ihan normaalia elämää, käymme kaupassa, paikoissa joissa on ihmispaljoutta, ja jopa ulkomailla, mutta riskejä voi kattokaan vähentää, niin että ei laita niitä kuvia nettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:

Mitkä riskit siinä valokuvan laittamiseesa on nettiin. kerrotko mitä pahaa aiheutan lapselleni. Kyllä mä sanon että isommat riskit siellä oikeassa elämässä on.

Yhteistyössä