miten te muut äidit teette jos lähdette kyläilemään -20pakkasessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on poitsulla pitkähihainen body ja collegepusero ja jalassa sukkahousut ja collegehousut kotonakin ja kun lähdetään autolla, ettei olla ulkona niin pelkkä toppapuku vaan päälle.

Laitan lapsille aina kunnolla päälle, eli myös villavaatteet. Aina voi sattua jotain, mm. auto hajoaa (vaikka meillä on uusi auto), joku törmää meihin tms. Itse en näin ennen ajatellut, mutta mieheni on saanut tämän iskostettua myös minuun.

No, ei kai sillon tarvii sisävaatteiden lisäks muuta kuin takin, pipon, tumput ja kengät. En mä ainakaan oo laittanut. Ja sisävaatteina yleensä sukkikset+paita+hame/housut.

Sisävaatteet paan toppavaatteiden alle jos vaan autolla mennään. Sisällä sillä on yksi paita+1-2housut. Sen enempää pue automatkallekaan.
Ja usein 2v on alasti täälä vaikka aikuset vetää vilttiä niskaan. Se kun on kauhean lämminverinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onkohan meiän lapsella sitte sisällä liian vähä vaatteita ? :O Ku kaikilla tuntuu olevan ne kahet housut ja paidat..

No riippuu tietysti, miten lamminta teilla on sisalla. Yleensahan suomalaisissa kodeissa on lammin, niin onhan se sitten ihan tarpeeksi. Mina vaan jotenkin en osaa olla laittamatta enempi paalle jos ulkona on tosi kylma. Tosin meilla on nuo sukkahousut vauvalla sukkien sijaan lahinna siksi, kun sukat repii koko ajan irti.

Meillä on sisällä päällä sukkikset/pitkät kalsarit, pitkähihaiset poolopaidat, collegehousut ja villapaidat. Näiden päälle pistämme toppahuosut ja takit/haalarit. Itse toki saatan jättää toppahusut ja lähteä farkuissa, jos ei ulkoilua ole kyläilyn yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Laitan lapsille aina kunnolla päälle, eli myös villavaatteet. Aina voi sattua jotain, mm. auto hajoaa (vaikka meillä on uusi auto), joku törmää meihin tms. Itse en näin ennen ajatellut, mutta mieheni on saanut tämän iskostettua myös minuun.

Me jos lähdemme autolla mihinkään, on matkaa sen verran, että autossa tukehtuisimme, jos vielä villavaatekerros olisi noiden kahden kerroksen lisäksi.

Yhteistyössä