muutamaan kouluun, johon mulla oli hyvät kulkuyhteydet, ja esittelin itseni. Pyysivät meilitse tietoja. Heitin meilit, joissa musta perustiedot (mitä aineita voin opettaa + opiskelujen vaihe kielitaito ym.) ja sieltä tuli sitten soittoja. Kouluissa oli sekä alakouluja, yläkouluja että yhtenäiskoulukin.
Kun olin ollut pari kertaa jossain koulussa ns. aamulla hälytettynä, ja hyväksi & luotettavaksi havaittu, rupesin saamaan niistä2-3 päivän sijaisuuksia ja lopulta sain yhdestä 3 kk:n sairausloman sijaisuuden, joka loppui toukokuun alussa. Ja nyt sitten on jo syksyksikin tiedossa 2 kk:n pätkä. Lopun kaiken olen tehnyt eniten yhteen, ja sitten 2 muuhun kouluun jonkun verran sijaisuuksia. Soitin alunperin 5 kouluun.
Mulla opinnot on pidemmällä kuin sulla, mutta luokanopettajan sijaisena käy kyllä yo-pohjaltakin sijaisia. Aineenopettajalla voi olla tiukempaa. Mä siis opiskelen äidinkielen ja kirjallisuuden opettajaksi ja opinnot ovat siinä vaiheessa että vuoden parin päästä valmistun. Tosin tänä vuonna opiskelin vähemmän kuin aioin, kun oli töitä niin paljon.
Mulla on myös erityispedagogiikan, ilmaisutaidon, mediakasvatukseksen ja kasvatustieteen perusopinnot (luokanopettajapainotuksella) suoritettu. Ja olen aiemmin opiskellut atk- ja mediataitoja (media-assistentti). Ajattelin opiskella sekä aineenopeksi että luokanopeksi.
Ja olen tehnyt myös luokanopettajan sijaisuuksia. Itse asiassa syksylläkin alkava työ on 3. lk open sijaisuus. En ole siis ollut ronkeli sen suhteen, mitä otan. Olen ollut myös erityisopen sijaisena.