miten te otatte kontaktia masuvauvaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tuntuu että aika menee niin nopeasti ja vauvalla mahassa aivan toisenlaista kun esikoisella.
Nyt neljättä odotan ja tuntuu että kun joka päivä huutaa tai korottaa ääntä muille lapsille, niin ei varmaan masuvauvalle kivaa.
Päivittäin vauva kuulee kyllä lauluanikin mutta harmittaa kun ei pysy niin tyynenä muiden lasten kanssa.

Mä silittelin masuvauvojani ja joskus "tönäisinkin", että sain toisen potkaisemaan takaisin. Juttelin ja joskus taisin laulaakin. Soitin soittorasiaa, josta kumpikaan lapsi ei kylläkään tykännyt synnyttyään. :D :heart:

En tainnut mitenkään erikseen yrittää ottaa kontaktia tai olla ottamatta. Jos nyt kärjistetysti ilmaisen, niin vähän turhanaikaista hömpötystä erikseen miettiä maha-asukin kontakteja, normaalia elämää kuulee mitä kuulee ja siinä se.

Stressiä kyllä yritin välttää.

Mä en tiedä, mulla on ollut huonofiilis koko tämän raskauden ja tunteet hukassa koko vauvalle :( Mulla myös ajoittain hermot kireänä ja miettinyt, että miten se ja tämä lievä masennus mahtaakaan vaikuttaa vauvaan :/ Mutta murehtimalla ei saa kuin lisää murhetta, joten yritän elellä päivä kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:
Mä silittelin masuvauvojani ja joskus "tönäisinkin", että sain toisen potkaisemaan takaisin. Juttelin ja joskus taisin laulaakin. Soitin soittorasiaa, josta kumpikaan lapsi ei kylläkään tykännyt synnyttyään. :D :heart:

Me soitettiin huuliharppua masuaikana ja synnyttyään se inhosi koko soitinta :D

No mä juttelin masulle, silittelin, välillä hiukan tuupin tyyppiä, joskus luin satuja ja autolla kun ajoin niin poppi raikas ja mä lauloin mukana =) Se oli kovasti vauvan mieleen, ainakin liikkeistä päätellen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

En ihmettele! :laugh: =)

Ja muutenkin kontaktia, tönäsin takasin kun se potki, silittelin kun mylläsi kauheasti ja juttelin. Ei se minusta ole hömppää, kuulee se sinne mahaakin äänen ja hyvä jatkaa siitä sitten kun syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
No mä juttelin masulle, silittelin, välillä hiukan tuupin tyyppiä, joskus luin satuja ja autolla kun ajoin niin poppi raikas ja mä lauloin mukana =) Se oli kovasti vauvan mieleen, ainakin liikkeistä päätellen :heart:

Mulla tää sama, autoillessa tiesin vauvojen olevan ainakin hereillä ja mukana fiiliksessä. :D

Huomasitko sitten syntyneen kanssa jotain mieltymysyhetyttä samaiseen musiikkiin? Meidän autossa soi useinmiten niskalaaki tai kotiteollisuus ja jo laitokselta kotiin ajaessa se huuto loppui kun seinään niskalaakin soidessa.
Vissiin se jykevä bassosyke oli tuttua ja rauhoitti vielä isompanakin.

Muistatteko ne kamalat hetket, kun ette saaneet vauvaa liikkumaan?! :o

Mä säikähdin kuopusta odottaessani kerran niin pahasti, että meinasin lähteä keskellä yötä päivystykseen. En saanu tyttöä hereille millään aiemmin toimineella konstilla, mut onneks pakastimessa oli jäätelöä. Kylmää jäätelöä vauvan niskaan ja jopas heräs! Huhhuh. :/

Huomasitko sitten syntyneen kanssa jotain mieltymysyhetyttä samaiseen musiikkiin? Meidän autossa soi useinmiten niskalaaki tai kotiteollisuus ja jo laitokselta kotiin ajaessa se huuto loppui kun seinään niskalaakin soidessa.

Hmmm... No, ei nämä meidän tenavat kyllä osoittaneet mieltymystä niinkään mihinkään musiikkiin ja oikeastaan päinvastoin; esikoinen (kohta 3v.) tykkää räpistä, jota mä inhoan! :snotty:

Mä säikähdin kuopusta odottaessani kerran niin pahasti, että meinasin lähteä keskellä yötä päivystykseen. En saanu tyttöä hereille millään aiemmin toimineella konstilla, mut onneks pakastimessa oli jäätelöä. Kylmää jäätelöä vauvan niskaan ja jopas heräs! Huhhuh. :/

Muistan!!
Koko päivän oli ollut masussa todella hiljaista kaikesta tuuppimisesta huolimatta, ja illalla kun en muutakaan keksinyt niin pistin kännykän soimaan mahan päälle :ashamed: Kyllä heräsi typykkä, taisi reppana pelästyä kovasti kun potkaisi puhelimen masun päältä pois :D :ashamed:

Kyllä tuo melkein aina hiljeni, kun Klamydia alkoi soimaan =) Ja nytkin tanssii sen tahtiin enempi, kuin muun musiikin.

=) Meillä likka aina rauhottu vauvana kun hyräilin samaa laulua jota olin hyräilly raskaana.
Ja kun koliikki vaivas ni ainut paikka missä sen sai nukkumaan rauhas oli mun kaveri jolla olin koko rakausajan luuhannu,oli tutut äänet ym,sinne mä sit aina menin kun alko väsy painaa ja vauvan kaa nukuttiin siellä,saatto nukkua siellä kuusikin tuntea putkeen kun kotona heräili tunnin välein.

Joo, kerran muistan säikähtäneeni kun kaveri ei antanutkaan aamupotkua. Normaalisti se joka kerta antoi jalasta kun aamuvessaan nousin.
Onneksi oli ok, piti vaan herätellä ja töykkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

=) Meillä likka aina rauhottu vauvana kun hyräilin samaa laulua jota olin hyräilly raskaana.
Ja kun koliikki vaivas ni ainut paikka missä sen sai nukkumaan rauhas oli mun kaveri jolla olin koko rakausajan luuhannu,oli tutut äänet ym,sinne mä sit aina menin kun alko väsy painaa ja vauvan kaa nukuttiin siellä,saatto nukkua siellä kuusikin tuntea putkeen kun kotona heräili tunnin välein.

Meillä huutaja hiljeni aina kun pantiin isin rinnalle ja isi örisi sellasta matalaa örinälaulua. Het alko huuto kun laulaja hengähti. Kyl ne vaan muistaa sitä mahassa kuulemaansa.

Yhteistyössä