Miksi te kuulutte kirkkoon? Pohdintaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastanko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastanko?

Vieras
Tiedän, että tästä on keskusteltu jo aivan käsittämättömät määrät, että aihe herättää hirvittävän vahvoja reaktioita ihmisissä. Haluan kuitenkin ottaa esille yhden asian vielä. Miksi te kuulutte kirkkoon?

Minä koen vain vahvaa tarvetta kuulua, en osaa kuitenkaan selittää miksi. Se on sikäli typerää, että minä ehdottomasti kannatan homoseksuaalien liittojen siunaamista ja vielä ehdottomammin siviilivihkimistä. Hyväksyisin ja äänestäisin myös kirkollisen vihkimisen puolesta, jos kyseinen äänestys olisi mahdollinen.

Itselleni kysymys kuuluukin, MIKSI minä kuulun luterilaiseen kirkkoon, vaikka omat käsitykseni ja tulkintani Raamatusta ovat erit?? Tiedän, että naisten äänioikeutta ja naispappeutta on vastustettu Raamatun sanoilla, ja tänä päivänä nämä ovat aiheita joita ei edes voi kyseenalaistaa, ja uskon täysin tämän homo liitto-asian olevan täysin vastaava. Toisaalta kuitenkin... Luterilainen kirkko on luterilainen kirkko, ja kunnioitan sitä että he yrittävät pitää kiinni opeista, jotka ovat edelleen papiston enemmistön mielestä paikkaansa pitäviä. Millä oikeudella meistä kukaan vaatii sitä muuttamaan käsityksiiän, kun se ei siihen selvästi ole vielä valmis? Viiden, kymmenen vuoden kuluttua tilanne saattaa olla jo täysin eri..

Heräsi ajatus, että ehkä meillä pitäisi olla täällä toinen "luterilainen" kirkko, hieman yhteiskristillisemmällä pohjalla vain.. vihityt papit, kirkot ja niiden seurakunnat. Kirkko niille, joita luulisin enemmistön suomalaisista tänäpäivänä edustavan; eli meille, jotka saatamme olla eronneita, kannatamme täysin naispappeutta, hyväksymme homoseksuaalit rinnallemme samanvertaisina. Meille jotka haluamme tulkita Raamattua lähtökohtanamme rakkaus.

Yhteistyössä