Miten te vietätte lasten kanssa uuttavuotta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kvart över

Aktiivinen jäsen
26.03.2007
4 876
9
38
Me ollaan monena vuonna oltu tuttujen/sukulaisten luona tai isommalla porukalla jonkun kotona, ennen lapsia siis. Esikoisen ollessa vauva oltiin kavereilla vielä, vauva laitettiin siellä nukkumaan ja mentiin sitten autolla kotiin nukkuva vauva mukana. Nyt viime uutenavuonna oli sitten ekaa kertaa kaksi lasta ja oltiin pienellä porukalla meillä. Käytiin kuuden jälkeen ulkona katselemassa ilotulituksia, mutta esikoinen pelkäsi niitä ihan kamalasti. Nyt lapset alkavat olla jo niin "isoja" (1v2kk ja 2v9kk) etten tykkää, että niitä nukkuvana enää siirreltäisiin.

Onko se nyt niin, että nää muutamat vuodet uusivuosi on vietettävä kuten muutkin viikonloppuillat? Ystävillä on myös pieniä lapsia, joten kukaan ei oikein viitsi toisten luo mennä. Muut juhlat kun sellaisia, että voi lähteä kotiin jo aiemmin, mutta musta uusivuosi pitäisi ottaa vastaan silloin kun se oikeasti vaihtuu. Ja mielellään isommassa seurassa.

Miten te tuota vietätte?

Ja vielä tarkennan, että emme vedä kännejä (enkä tykkää että kukaan muukaan vetäisi mun lasten aikana) että sitä ei tarvi ihmetellä.

Varmaan mennään vaunulle kuten viimekerrallakin. Herkkuja, ehkä raketteja. Muksu saa valvoa. Mä en välitä ryypätä joten huolehdin pojasta ja mies varmasti kavereineen ottaa minkäverran haluaa. Mutta saa sen tehdä muualla kun lapsen silmissä.
Ja koska poika ei nuku enää kotona päikkäreitä niin se valvontalupa tyssää sinne viimestään klo 22 kun nukahtaa. Mut aikuset jatkaa sitten ja nukkuja uinuu vaunussa. Eipä sitä perheellisenä samallatavalla oo vietetty kun ennen lasta,mut miksi pitäs olla aina samallalailla, vaihtuu se vuosi kuitenkin. Aikansa kutakin elämäntilannetta.

Viimeksi muokattu:
lapsi uunnavuonna reilut 11kk, mä iltavuorossa, miehellä keikka, eli anopin päästän vahtivuorosta joskus 23 aikaan ja sen jälkeen yritetään nukkua siinä helvetillisessä paukkeessa. Nice.

Viime vuonna 1,5:n kanssa vietettiin iltaa kaveripariskunnan luona jolla oli saman ikäinen lapsi. Tehtiin ruokaa, ammuttiin raketit klo 18 jälkeen ja kotiin tultiin klo 20 (asutaan lähekkäin). Siitä sitten lapsi nukkumaan ja miehen kanssa vietettiin rauhallinen ilta.

Tänä vuonna 2,5v:n kanssa lähdetään kaveripariskunnan luokse toiselle paikka kunnalle ja jäädään yöksi. Heillä kaksi lasta. Eiköhän se ole sama kaava; ruokaa, raketit ja lapset nukkumaan. Vanhemmat saattavat sitten juoda pari lasia viiniä tai siideriä (paitsi minä raskaudesta johtuen)

Ja kyl me uusia vuosia vietettiin jo sillo kun mukula oli pieni. Vähän muutetulla aikataululla ja tyylillä mutta kuitenkin. Nyt se on jo 4v ja jaksaa/osaa olla enemmän jo aikuisten aikataulussa mukana.

Kotona. Yksi kaveri tulee kylään ja varmaan jotain leffoja tai sarjoja kattellaan.. Pojan kanssa aattelin tosta parvekkeelta kävästä tähyilemässä, kun ympärillä ammuskellaan raketteja...
Nii, ja aattelin ehkä korkata äidin Valamon luostarista tuoman viinipullon ja juoda lasillisen-pari... (eipä siitä paljon jää per pää, ku on kolme ihmistä jakamassa :D)

Poika vasta vuoden, ni ei viitti kotoa mihinkään lähtiä..lisäksi menee nukkumaan jo 7aikaan, ni ei siinä paljon ulkona ehtis ilotulituksia katsella, jos kuuden aikaan vasta isommat jytinät alkaa....

Kyllä mun mielestä noin pienten lasten kanssa voi viettää uutta vuotta ihan tavallisesti kotona vaikka oman perheen kesken ja sitten kun lapset on nukahtaneet, niin korkata skumppapullon ja napostella ja herkutella. Vaihtuu se vuosi, vaikka ei sitä joka vuosi niin suureellisesti juhlisikaan ja mun mielestä on fiksumpaa ottaa huomioon oma perhetilanne kuin pitää kynsin hampain kiinni siitä perinteestä joka oli ennen lapsia.

Mulla on 4v. ja 7v. lapset ja heidän kanssaan käydään ulkona katsomassa raketteja jos ilma sallii, syödään popcornia, valetaan tinaa ja mennään nukkumaan. Siinäpä se.

Käydään ulkona, ammutaan raketteja, jos ostetaan niitä. Pienille voi ampua vaikka kymmenen aikaan pari pössäystä, jos haluaa. Sitten pienet nukkumaan. Isompien kans jatketaan valvomista. Isommat saa valvoa ja olla ulkona, miten haluavat. Tänä vuonna juhlitaan ystäväperheen kanssa meillä. Nukkuvat roudataan mahdollisesti nukkuvina autoon sitten, kun lähtevät.

Kyllä mun mielestä noin pienten lasten kanssa voi viettää uutta vuotta ihan tavallisesti kotona vaikka oman perheen kesken ja sitten kun lapset on nukahtaneet, niin korkata skumppapullon ja napostella ja herkutella. Vaihtuu se vuosi, vaikka ei sitä joka vuosi niin suureellisesti juhlisikaan ja mun mielestä on fiksumpaa ottaa huomioon oma perhetilanne kuin pitää kynsin hampain kiinni siitä perinteestä joka oli ennen lapsia.
.

Näinhän se on. Jostain syystä mua kuitenkin "surettaa" tuo uusivuosi. En tiedä miksi, muut juhlat kuten juhannus, joulu vappu ym. ei oo harmittanut. Tai niitä on vietetty juurikin noin ja ihan kivaa on ollut.

Nyt on kyllä varmaan luvassa tosi huonoa säätäkin, että ehkä se on ihan kivakin olla vaan kotona, katsella ikkunasta raketteja ja valaa sitten kahdestaan miehen kanssa tinat kun lapset on laitettu nukkumaan.. :)

Yhteistyössä