Miten teidän koirat reagoi ilotulitteisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zizilisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zizilisko

Aktiivinen jäsen
27.07.2006
4 087
0
36
Itse vielä jännitän, että miten ensimmäinen yhteinen uusi vuosi koiran kanssa tulee sujumaan.
Tuossa yksi päivä käveltiin lenkillä lapsien ohi joilla oli jotain pikku paukkuja, mutta ainakaan niihin ei koira reagoinut mitenkään.

Ei ole reagoineet mitenkään. Metsästysrotuisia on ollut ja niillähän on se laukaisukoe ennen käyttökoesuoritusta. Tietty uudenvuoden rakettiräiske nyt on _hieman_ erilaista kuin laukaukset metsällä :D, mutta eivät ne ole noteeranneet. Jäljelläoleva ei varmaan senkään vertaa kun on jo lähes täysin kuuro.

Tosin ei olla niitä ihan turvallisuussyistä ihan hirveessä pommituksessa ulkona lenkitettykään.

No itellä ei o koiria mutta meillä ei ammuta raketteja sen takia kun kahessa naapurissa on haukut, molemmissa kaksi.... En kyllä ole edes kysyny ett pelkääks ne tmv..... Katellaa sit muitten rakettej jos sattuu näkymään =)

katselee tyytyväisenä menoa,jos ulos on mukaan päässyt.
niin ja jos ite ampuu,niin tuo yrittää päästä niiden rakettien perään ja taatusti keräis ne raketti kepakot talteen,jos tilaisuus tulisi... siksi katsellaan toisten raketteja vaan... pääsee vanhus helpommalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Muistanko oikein, että sullakin on nöffi? :heart:
Meillä ei ole ikinä ko. rotu ollut moksiskaan =)

Nöffi joo. Näin mäkin vähän uumoilen, että tuskin on kovin vauhkona, kun on tuollainen luupää, että tuskin edes huomaisi vaikka joku vetäisi halolla päähän. Mutta ajattelin kuitenkin varautua kaikkeen, kun ei sitä koskaan tiedä :)

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Muistanko oikein, että sullakin on nöffi? :heart:
Meillä ei ole ikinä ko. rotu ollut moksiskaan =)

Nöffi joo. Näin mäkin vähän uumoilen, että tuskin on kovin vauhkona, kun on tuollainen luupää, että tuskin edes huomaisi vaikka joku vetäisi halolla päähän. Mutta ajattelin kuitenkin varautua kaikkeen, kun ei sitä koskaan tiedä :)

=) Yksilöitähän nekin on, että hyvä aina varautua kaikkeen. Aika leppoisia nuo on ja nätisti sanottuna hieman "yksinkertaisia" :)

Ei ole moksiskaan. Pari viikkoa sitten oli ilotulitus tuolla naapuri kunnassa ja siellä oltiin. Molemmat katsoi raketteja kun muut kymmenkunta koiraa haukkui. Ja loppujen lopuksi meidän koirat haukkui muille koirille. Kenties pyysivät olemaan hiljaa? :laugh:

Pelkää aivan hel**tisti, reppana. Viime uutena vuotena se yritti ängetä mein sängyn alle kun isoin pauke alkoi, mutta eihän se mahtunut, ei millään. Ja mä olin sydärin partaalla ja luulin maanjäristykseksi kun sänky alkoi tutista ja heilua kun toinen puskee kuonoaan sinne sängyn alle. Vahingosta viisastuneena tänä vuonna korpeen mun vanhemmille sitä pauketta karkuun.

Meillä kans koira pelkää kauheesti ilotulitteita...AIna pelännyt ja on ihan hysteerinen uutena vuotena...Tässä pari vuotta sitten uuden vuoden jälkeen koira karkas kaverilta ja oli semmoiset 5-10km pinkonu ja joku mies ottanu koiran kiinni (onneksi) ollut hiihtämässä laittanu koiran takin sisään ja hiihtäny kotia ja poliiseille onneksi ilmottanu koirasta ja sit itse soitettiin poliiseille että koira on hävinny ja onnellisesti kävi ja saatiin raukka takas kotia...Hemmetin penikat kun vielä viikon päästä uudesta vuodesta paukuttelivat ilotulitteita!!!!

Pyreneittenmastiffi pelkäsi aikoinaan aivan kamalasti pauketta ja jytinää :|
Muut koirat eivät ole meillä olleet moksiskaan, nykyinen untamouuno nöffi 9kk ei ainakaan joulunavaus raketteja edes tajunnut. Tosin tuo koira ei näytä paljoa muutenkaan tajuavan :headwall:

Noutaja vanhus ottaa raketitkin lunkisti :heart:

Viime vuonna koira oli mailla eikä vielä tiedä raketeista paljon mitään, mut tänään on pitäny semmosta melkeinhaukkumista, ku ulkoa on kuulunut jonkun verran paukuttelua. Saas nähdä ny.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Itse vielä jännitän, että miten ensimmäinen yhteinen uusi vuosi koiran kanssa tulee sujumaan.
Tuossa yksi päivä käveltiin lenkillä lapsien ohi joilla oli jotain pikku paukkuja, mutta ainakaan niihin ei koira reagoinut mitenkään.
Meillä vähän sama homma, että jännitellään kuinka sujuu. Poju kun ei oo vielä yhtään uuden vuoden rakettia nähny tai kuullu =)

Meidän koira vaikka on jo vanha , ei ole koskaan tottunut minkäänlaiseen paukutteluun, menee aivan panikkiin ja rupeaa raapimaan joka paikkaa, jotta pääsisi piiloon.
Jo useampana vuotena ollaan annettu rauhoittava lääke hyvissä ajoin ennen pahimpia paukkuja ja sitten koira ohjataan saunan lauteiden alle pimeään, jonne yleensä sitten rauhoittuu kun lääke tehoaa ja joskus ollaan laitettu vielä radio sinne saunalle soimaan, peittämään ääniä.

Yhteistyössä