Miten teillä muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytön äitee

Vieras
Tyttöni lähentelee 2 v ja hakee koko ajan huomiotani. Koko ajan pitäisi leikkiä hänen kanssaan ja jos vähänkin istun ruokapöydän eteen tai tietokoneen luo niin hän saa raivarit. Kun menen tupakalle, hän hakkaa lasia jollakin, saadakseni huomioni.

Mielestäni olen huomioinut häntä mutta työpäivän jälkeen, en kovin kauaa jaksa hänen kanssa leikkiä. Haluaisin syödä iltapalan rauhassa, mutta se on vain haave. Nykyisin en pysty tekemään mitään omaa puuhaa ennenkuin hän on nukkumassa.

Onko tämä joku ikä vai onko nyt niin, etten tarpeeksi huomioi häntä?
Alan itse olla aika loppu, sillä isä ei ole mukana kuvioissa ja minulla ei ole koskaan yhtä kokonaista viikonloppua vapaata, niin että voisin vaikka nukkua. Isovanhempia ei viitsi kovin useasti häiritä heidän iän takia.

Tänään olin ystävällä joka on kotona viimeisillään ja odottaa ensimmäistä. Syötiin jäätelöä ja tyttöni oli minun sylissä. Hän alkoi lusikalla sorkkia ja taputtaa mun jäätelöä joten meikäläisellä meni herne nenään ja otin häneltä lusikan pois jolloin tuli itku. Ystäväni mielestä minä olin liian jyrkkä ja meikäläiselle tuli huono omatunto. No, katsotaan miten hänellä menee herne nenään kun se vauva syntyy.

Roikutaanko teillä koko ajan jaloissa? johtuuko tämä nyt siitä kun sitä toista vanhempaa ei ole? Olen ihan neuvoton ja siksi otan kaikki vinkit vastaan.

Meillä ennen tyttö (kohta 3) roikkui koko ajan kiinni ja halusi minut mukaan leikkeihin. Asiaan saatiin ratkaisu sillä että hoidosta tultuamme ollaan vähän aikaa ihan kahdestaan ja tehdään mitä tyttö haluaa. Eli olen sen ajan vain hänen käytettävissä. Loppu illan voin tehdä rauhassa ruokaa ja omia asioitani. Tottakai tyttö tulee välillä mukaan ja yritänkin keksiä aina jotain samanlaista tekemistä kuin itse teen, esim. kouluhommia tehdessäni tytöllä on oma vihko ja omat kynät ja istutaan yhdessä keittiön pöydän ääressä.
Pikkuhiljaa lapsi kyllästyy paikallaan oloon ja alkaa itse etsiä tekemistä.
Asiat voivat meilläkin tietysti muuttua, sillä toisen la on joulukuun alussa ja sitten pitäisi huomio jakaa molempien kesken. Luulen kuitenkin että asiat järjestyy juuri sillä että tyttö saa tietyn ajan olla kanssani ja teen mitä hän haluaa.
Kyllä teilläkin lapsen vähän kasvaessa varmaan löytyy enemmän omaa tekemistä ja saat rauhaa.
Jaksamista! :)

mulla tyttö 2,5v roikkuu tosi paljon mussa kun asustellaan kahestaan.Joskus se on tosi rankkaa,mutta oon aina ajatellu että se menee kyl jossai vaiheessa ohi.Mahd. paljon yritän ottaa sitä touhuihin mukaan mutta euhän se aina onnistu ja sitte nostaa kyl älämölön,mutta on menny sitte ohittekin aika nopeasti ku oon selittäny ettei voi tehä äitin kanssa kaikkea.Asia on ihan toinen jos tytön veljet on meillä ni sillon ei tyttö roiku mussa ollenkaan.Kai sitä on tylsä leikkiä yksin ja sen takia kaipaa sitä huomiota...

Meillä kans tyttö kaksivuotta ja ihan sama juttu, pitäisi kullemma kolme vuotiaana mennä tämä vaihe ohi ja tämäkin vaihe on lapsen kehityksen kannalta tärkeä joten koitetaan kestää ,kohta se on ohi ja kaivataan että missä ne meidän kullanuput oikein luuhaa :D

Kiitos vastauksista. Olenkin ottanut hänet aina kotihommiin mukaan, eli yhdessä tyhjennetään astianpesukone, pyykinpesukone ym. Mutta kun ei edes vessaan pääse asioille yksin, kun sinnekkin pitää ottaa mukaan :) . Juu, ehkä se tästä helpottaa iän myötä ja niinkuin edellinen sanoi, kohta sitä aikaa kaipaa =)

ei mäkään meinannu ennen päästä vessaan yksin mut sit aloin tehä niiin että jos tyttö tulee perässä ni sanon sille että nyt on mun vuoro mennä vessaan ja sitte sen...pääni oon pitäny ja nykysin mä saan olla vessas rauhassa vaikkakin vieläkin tyttö huutelee oven takaa omia kysymyksiään...