Miten teillä on mennyt sf-mitat ja painonnousu loppuraskaudessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toista odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toista odottava

Vieras
Edellisen raskauden loppua kohti istukka ei toiminut enää kunnolla jos seurasi, että vauva ei enää kasvanut, oireina oli vaan et sf-mitta ei enää kasvanut eikä mulle tullut painoa lisää. Ongelmat alkoi jo rv 34.
Eilen oli neuvolalääkäri, painoa ei ole tullut viime neuvolan jälkeen ollenkaan ja sf-mitta oli kasvanut vain 1cm. Alakäyrillä mennään. Neuvolalääkäri on varmasti pätevä, mutta kuitenkin melko kokematon eikä osannut sanoa onko normaalia vai ei kun olin asiasta, edellisen raskauden takia, hieman huolissani.
Onko teillä muilla ollut vastaavaa näin loppuraskaudesta? Että sf-mitta ei enää kasva eikä painoa tule. Tänään on tasan rv 36+0.

Piti äitiysneuvolakortista tarkastaa. Eli sf-mitta ei rv37 enää kohonnut, jäi 34cm:n ihan synnytykseen asti. Painokaan ei noussut enää noilta samoilta viikoilta, ihan viimeisillä viikoilla näytti jopa hieman laskeneen :o . Ja ihan normaalisti mulla ainakin kaikki meni.

Siis sulle tuli virtauksiin häikkää edellisessä? mulla oli sama ekassa ja lisäks paha raskausmyrkytys. tokassa meni kans virtaukset huonoksi. eka synty 29+5 ja toka 35+5. Kolmas syntyi vasta 39+1, siinä raskaudessa ei tullut mitään ongelmia. Etkö ole tarkassa seurannassa äitiyspolilla??? Minä olin koko seuraavien raskauksien ajan tarkassa seurannassa. vähän väliä otettiin ultraa ja katsottiin että vauva kasvaa ja voi hyvin, ja virtaukset katsottiin.

:wave: Ei ollu 3 viimiseen kertaan kai noussu ollenkaan sf-mitta ja nyt ku vaihtu nla-täti nii muka kasvanu 2 senttiä alle viikossa.. Eli mitta oli nyt 31 ja viikkoja 37+2, painoa oli tullu joku 200g viikossa.. Kannattaa seurailla vauvan touhuilua niin eiköhän se siitä huomaa jos jokin vialla.

kävin tänään äitiysneuvolassa ja kummastelin nyt kun sf-mitta oli nyt 33, kun se viikko sitten oli 34.. taitaa olla joku mittausvirhe, vai onko tuollainen muka mahdollista? nyt raskausviikko 37 menossa.

Yhteistyössä