MITEN TEILLÄ ON RAHAA OSTAA???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
noita reimoja ja remuja ja yms.yms....maksavat maltaita ja kun kahdelle ostat nii ei kyllä meillä ole varaa...ottaen huomioon että pitää ostaa taas kaikki muutkin kevät tamineet uusiksi....ei millään ole varaa laittaa useaa satasta haalareihin tai pukuihin....

Minä ostan alennusmyynnistä eli viime syksynä ostin tytölle remun haalarin 30e ja se menee ensi syksyyn ja sitten taas etitään halvalla seuraavaksi kevääksi. Käyn myös tehtaanmyymälässä Parkanossa aina kun ohi ajan ja sieltät ekee välillä mallipoisto löytöjä puoli-ilmaiseksi. Meillä on kyllä isännällä hyvät tulot mutta en silti ole ikinäostanut normaalihintaista haalaria.

itse en osta kalliimpia merkkejä mutta toiset laittaa rahansa niihin. kestäähän ne ainakin isommilla kevään ja syksyn.
huutiksestakaan ei niitä halvalla saa,mutta kirpparilta saattaa tehdä löytöjä,sekä alennusmyynnistä kun ostaa seuraavan kauden kokoo.
mä oon ostanu goretex puvut ruotista jo kahtenavuonna ja tänävuonna ostan taas.

mä oon sen verran nilkki että ostan isompaa kokoa, menee 2 "kautta" ja vielä alesta. housut saa hienosti lyhennettyä niin että ompeleet poistamalla pituus lisääntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
noita reimoja ja remuja ja yms.yms....maksavat maltaita ja kun kahdelle ostat nii ei kyllä meillä ole varaa...ottaen huomioon että pitää ostaa taas kaikki muutkin kevät tamineet uusiksi....ei millään ole varaa laittaa useaa satasta haalareihin tai pukuihin....

Joillakin on nyt vaan enemmän rahaa. Mut ei me siitä välitetä. Pärjää lapset halvemmallakin puvulla, eikö totta???

Toisilla vaan on enemmän rahaa, ne ja/tai niiden miehet on parempi palkkaisissa hommissa, ne on opiskellu hyvän ammatin ja siks niillä on rahaa :) tai sitte niiden arvovalinnat on sellasia et ne ei vaikkapa käy kapakassa tai muuten vaan ryypiskele et ne ostaa vähän kalliimpia vaatteita :)
Tai sitte ne elää luotolla :/

Miksi pitää ostaa kaikki tamineet uusiksi joka kevät? Kyllä laadukas haalari yleensä kestää myös sisarukselle, monesti tämän jälkeen vielä myyntiin! Itse ostan yleensä vanhemmalle lapselle uutena, ja jos se käy sitten nuoremmalle niin hyvä. Jos ei käy (on ehtinyt mennä pieneksi, liian tyttömäinen väri pojalle), myyn huutiksessa ja ostan samalla hinnalla kirppikseltä toisen.

Jos meillä opiskelijaperheellä on varaa ostaa jonathania (kirppikset, alennusmyynnit, jne huomioon tietty), ihmettelen jos ei työssäkäyvällä perheellä ole siihen varaa.

mulla siitä hyvä että nuorempi saa aina siskoni lasten vanhat jotka on upeassa kunnossa vielä siinä vaiheessa juuri sen takia että esim reima on sen verran laadukas ettei heti hajoa ja menee vielä toisellekkin.
pojalle ostain usein alennusmyynneistä jo seuraavan vuoden puvut.
ennen ostin kans tavarataloista sun muista tarjoustaloista kunnes huomasin että kun joudun joka vuosi kahdet puvut ostamaan sen takia että pojalla hajoaa niin halvemmaksi tulee ostaa yksi kunnon kalliimpi puku.
ja ihan yksinhuoltaja olen ja kotihoidontuella.
riippuu paljon mihin rahansa laittaa,ja miten sitä käyttää.

hmm.. no esikko (ja tulevakin) saa lahjaksi rahaa tililleen (ei haluta kaikilta leluvuoria) ja niitä käytetään sitten isompiin hankintoihin (ulkovaatteet, syöttötuolit, turvaistuimet yms) sekä yritetään pitää vähän sivussa esim. lapsilisiä kun tiedetään, että pitää hankkia uutta. Mutta ei meillä uusinta uutta tarvitse olla, esim. huuto.netistä ollaan ostettu halvalla uudenveroisiakin ulkotamineita! :)

kirpparilta (hinnat yleensä 10-30 euron kieppeillä), tai huutiksesta (vähän kalliimmat hinnat). Sitten myyn vanhat pois samoilla tavoilla ja ostan niillä rahoilla uudet tilalle.. ei sen kummempaa!

Ostan, kun en halua lapsen kastuvan. Jos halpis olisi hyvä niin ostaisin sen. Laatu merkkaa näissä paljon, ei merkki. Onneksi on vain yksi lapsi. Alennuksella ostetaan siltikin.

minä ostin syksyllä pojalla S-bonuksilla 79 euron (mielestäni se oli jo kallis) ise peakin toppapuvun ja olen ollut todella tyytyväinen, pitää vettä uskomattoman hyvin, hyppi lammikossa ja päältä märät, mutta eipäs olleet sisältä.

Tuota, käymällä töissä sitä rahaa tulee. Valitsemalla uran oikein, sitä saa keskivertoa enemmän.

Toki rahaa ei ole kuin roskaa, joten täytyy päättää mihin sitä pistää. Alemyynteihin keskittämällä saa shoppailukulut pysymään kondiksessa.

Yhteistyössä