V
V-ivian
Vieras
1. Jos tekemäsi ruoka ei lapsillesi/miehellesi kelpaa, niin mitä tapahtuu?
Saako lapsi mieleistään ruokaa? Saako vanukkaan, leivän tmv?
2. Jos lapsi kieltäytyy syömästä, vedoten että "se on pahaa", niin onko kaikkea kuitenkin maistettava?
3. Syöttekö koko perhe yhdessä kerran tai useammin päivässä?
4. Onko ruokailu teidän perheessänne "vain" tankkaamista? Vai kuuluuko siihen mm. kuulumisten vaihtaminen, keskustelu, hyvien ruokatapojen opettelu jne.
5. Syödäänkö teillä vain ruokapöydän ääressä, vai saako teini viedä ruoan huoneeseensa/mies sohvalle/lapset lattialle?
6. Saako ruokapöydässä maiskuttaa/hörppiä/kurluttaa/pieraista/röyhtäistä, lyhyemmin: ovatko hyvät ruokailutavat tärkeät?
7. Panostatteko ruoan laatuun ja makuun, vai onko ruoka ainoastaan "polttoainetta"?
Saako lapsi mieleistään ruokaa? Saako vanukkaan, leivän tmv?
2. Jos lapsi kieltäytyy syömästä, vedoten että "se on pahaa", niin onko kaikkea kuitenkin maistettava?
3. Syöttekö koko perhe yhdessä kerran tai useammin päivässä?
4. Onko ruokailu teidän perheessänne "vain" tankkaamista? Vai kuuluuko siihen mm. kuulumisten vaihtaminen, keskustelu, hyvien ruokatapojen opettelu jne.
5. Syödäänkö teillä vain ruokapöydän ääressä, vai saako teini viedä ruoan huoneeseensa/mies sohvalle/lapset lattialle?
6. Saako ruokapöydässä maiskuttaa/hörppiä/kurluttaa/pieraista/röyhtäistä, lyhyemmin: ovatko hyvät ruokailutavat tärkeät?
7. Panostatteko ruoan laatuun ja makuun, vai onko ruoka ainoastaan "polttoainetta"?