Miten tissitakiaisen vieroitus onnistuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinä

Vieras
Kahdeksankuukauden ikäinen vauva pitäisi vieroittaa tissistä nopeasti (laajojen allergioiden vuoksi), mutta miten ihmeessä se tehdään, kun lapsi on tottunut nukahtamaan tissille, herää yöllä monta kertaa, ja nukahtaa uudelleen vasta kun tissi on suussa, (nukkuu vieressä.) Samoin päiväunet tissille, jos ei vaunuihin. Tuttia ei ole koskaan huolinut. Lisäksi korvike ei maistu..tuntuu aika toivottomalta, eli ilman huudatusta tuskin onnistuu, ja tuleeko huudatuksesta sitten traumoja..Onko kokemuksia vastaavasta?

Ei siitä varmaan mitään traumoja tule. Meillä piti yhdelle "tissitakisaiselle" aloittaa unikoulu vuoden ikäisenä ja ihmeen hyvin sujui. Huusi vaan ekana yönä täysillä. Silloinkaan ei siis yksin jätetty vaan sylissä pidettiin. Helpommin ehkä onnistuu kun ekoina öinä äiti ei ole paikalla tisseineen vaan isä hoitaa hoitaa homman. Varsinkin jos nukkuu teidän kanssanne samassa sängyssä. Me lopetettiin ensin iltatissi (nukahti siihen asti aina tissille) ja sitten vasta yösyönnit.

Iltaimetyksestä (tissille nukahtamisesta) päästiin eroon niin että imetin ensin sohvalla valoisassa ja vein sen jälkeen iltapesulle jne. Sitten vaan sänkyyn, silittelin selkää ja taputin peppua. Tottui tosi äkkiä! Sitten vaan jätin imetyksen kokonaan väliin eli puuron + maitolasin jälkeen pesulle ja sänkyyn.

Kannattaa myös varmistaa että syö illalla tarpeeksi ettei herää nälkään.

Mitä sitten meinaatte juottaa kun on vieroitettu? Jollei korvike maistu.

Aika erilainen tilanne kuitenkin mut toivottavasti nyt jotain apua on ;) Ja se tietty et kuinka äkkiä sen pitäisi tapahtua!

Moi!

Meillä oli poika myös "tissitakiainen". Lopetin imetyksen kun poika oli vajaa 11kk. Siinä vaiheessa en imettänyt yleensä muuta kuin nukkumaan mennessä sekä päikkäreille että yöunille. Itse ajattelin että tulee olemaan tosi vaikeaa se nukahtaminen, mutta kaikki sujuikin sit suht helposti.
Isä hoiti tuon iltanukutuksen syötti puuron ja antoi maitoa lasista (meillä ei siis poika huolinut koskaan tuttipulloa eikä juuri välittänyt nokkamukistakaan) ja sit omaan sänkyyn nukkumaan. Alkuun kitisi hiukan mutta aina nukahti viimeistään puolen tunnin päästä.
tsemppiä teille, toivottavasti onnistutte mahdollisimman vähillä huudoilla!!! :)

Yleensä noissa unikouluissa äiti traumatisoituu enemmän kun lapsi :)
Ei meillä ole vielä jaksettu alottaa, mutta suunnitelma on jo selvä.
Äiti lähtee mökille viettämään yöt ja isi on lapsen kanssa kotona kahdestaan. Mä en itse kykene kuuntelemaan huutoa jos tiedän, että voisin sen itse lopettaa heti. Parasta siis poistua paikalta.

Yhteistyössä