Miten toimia tässä tilanteessa?Miehen exästä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raij
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raij

Vieras
Eli siis mies on eronnut exästään jo vuosia sitten, mutta tämä ex kuulemma haaveilee vieläkin miehestä. meillä on sukujuhlia joihin on "Pakko" osallistua ja tämä ex on samoissa juhlissa. Ja minä en haluaisi mennä tilaisuuksiin missä myös tämä ex siis on ja kuitenkaan en voi olla menemättäkään.

Haluaisinkin saada keinoja siitä miten minä voisin luontevasti olla juhlissa ajattelematta sitä, että mieheni on ollut tämän naisen kanssa?

sekavaa sepustusta, mutta josko joku ymmärtäisi yskän.

Ja tiedän kyllä, että tämä nainen on mieheni menneisyyteen kuuluva asia,mutta en nykyhetkessä haluaisi enää kuuluvan tai itse en siis haluaisi olla missään tekemisissä/samoissa piireissä. Mies ei ole siis exän kanssa tekemisissä muuten.

Mistä tiedät että miehesi exä yhä haaveilee miehestä? Ja vaikka haaveilisikin, mitä sitten? Miehestäsihän se riippuu tekeekö asialle mitään, tai kuinka suhtautuu jos exä alkaisi ehdotella.

Miten muuten tosiaan olette samoissa sukujuhlissa?

No, miun mies on ollut niin ehtiväinen ennen meidän seurustelua että oon parinkin naisen kanssa tekemisissä joita mies on aikoinaan käynyt...painamassa :saint: Ja ei mua kyllä yhtään haittaa. Menneet on menneitä, pääasia on että on omasta asemastaan varma. Älä sinäkään AP ole moksiskaan. =)

Minä aikakin menisin sinne sellaisella asenteella että miehesi on valinnut nimenomaan sinut :D Ja näytä oikein ylpeältä miehestäsi ja että teillä menee loistavasti. Ehkä tämä exä ottaa siitä onkeensa että ihan turha haaveillakaan miehestäsi :saint:
Näin minä tekisin ja aikoinaan teinkin kun miehen ärsyttävä ja lapsellinen exä ruinasi häntä takaisin joka ikisissä bileissä ym. muissa jutuissa kun ystäväpiiri oli kuitenkin sama. Eipä jaksanut kauaa kun olimme aina niin rakastuneen näköisinä joka paikassa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
No, miun mies on ollut niin ehtiväinen ennen meidän seurustelua että oon parinkin naisen kanssa tekemisissä joita mies on aikoinaan käynyt...painamassa :saint: Ja ei mua kyllä yhtään haittaa. Menneet on menneitä, pääasia on että on omasta asemastaan varma. Älä sinäkään AP ole moksiskaan. =)

Voi kumpa pystyisinkin samaan.

Kuulostaa siltä että olet aika epävarma. Keskity muihin ihmisiin, sukulaisiisi ja yritä olla ajattelematta häntä. Miksi se miehen exän näkeminen nyt niin kamalaa olisi? Pidä leuka pystyssä, sinunhan kanssasi mies on eikä hänen.

Ja ajattele tyttöä vaikka hieman ystävällisellä säälillä; onhan se surullista kun joku on jäänyt entiseen poikaystävään koukkuun vaikka erosta on jo kauan. Tyttöraukka. Sulla ei ole mitään pelättävää, joten mene sinne rohkeana ja hymy kasvoillasi.

ja sukujuhlilla tarjoitin nyt sitä, että esim. häät ovat sellaiset joissa joudumme samaan paikkaan. Ja muut juhlat joihin meillä(minulla ja miehellä) on "sukuvelvoite" ja tämä ex on kaverina kutsuttu!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mistä tiedät että miehesi exä yhä haaveilee miehestä? Ja vaikka haaveilisikin, mitä sitten? Miehestäsihän se riippuu tekeekö asialle mitään, tai kuinka suhtautuu jos exä alkaisi ehdotella.

Miten muuten tosiaan olette samoissa sukujuhlissa?

No mikäs ihme toi nyt on, kyllä varmaan minäkin olisin jos me erottais. Ei mun kummius siitä mihinkään häviäisi jos me erottaisiin ja käymme kyllä kylässä miehen siskolla ilman miestäkin ja varmaan vaikka erottaisiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Olisiko sulla hieman heikko itsetunto..? Kannattaa ehkä yrittää ihan yleisesti nostaa hieman itsetuntoasi ja itsekunnioitustasi.

Mitenkä se oikein tapahtuu?

Mä neuvoisin ehkä harkitsemaan vaikka terapiaa -jossakin muodossa. Kaikenlaisia muotoja on olemassa ja jos se tuntuu hurjalta ajatukselta, eikä sitä tarvitse ajatella niin vakavana asiana. OIkeasti, yksi jos toinenkin voisi hyötyä paljon terapiasta, joten et olisi mitenkään hullu vaikka terapiaan menisitkin. Voit myös yrittää itse pohtia syitä alhaiseen itsetuntoosi. Olisiko se lapsuudessa? Suhteessa vanhempiin? Koulukiusauksessa (kuten mulla)? Tai huonoissa kokemuksissa suhteissa miehiin? Tunnetko saavasi varauksetonta rakkautta ja hyväksyntää nykyisessä suhteessasi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Olisiko sulla hieman heikko itsetunto..? Kannattaa ehkä yrittää ihan yleisesti nostaa hieman itsetuntoasi ja itsekunnioitustasi.

Mitenkä se oikein tapahtuu?

Mä neuvoisin ehkä harkitsemaan vaikka terapiaa -jossakin muodossa. Kaikenlaisia muotoja on olemassa ja jos se tuntuu hurjalta ajatukselta, eikä sitä tarvitse ajatella niin vakavana asiana. OIkeasti, yksi jos toinenkin voisi hyötyä paljon terapiasta, joten et olisi mitenkään hullu vaikka terapiaan menisitkin. Voit myös yrittää itse pohtia syitä alhaiseen itsetuntoosi. Olisiko se lapsuudessa? Suhteessa vanhempiin? Koulukiusauksessa (kuten mulla)? Tai huonoissa kokemuksissa suhteissa miehiin? Tunnetko saavasi varauksetonta rakkautta ja hyväksyntää nykyisessä suhteessasi?

Syitä nyt varmasti on. Varmaan nuoruudessa tulleita kolhuja. koen, että nykyinen suhde on hyvä ja tasapainoinen,mies ihana jne, mutta noi exät on isoin "kompastuskivi" tässä suhteessa. Enkä siis ole niistä numeroa miehelle tehnyt vaan itsekseni kamppailen ajatusteni kanssa.

ja tämä tilanne jossa on "pakko" kohdata miehen exä on kamala jo ajatuksena.

Ei tässä ole varsinaisesti heikosta itsetunnosta kysymys, vaan mustasukkaisuudesta ja omistuksenhalusta. Tiedossa on muuten yksi mies, joka oli niin mustasukkainen vanhasta autostaan, että kävi jatkuvasti nalkuttamassa uudelle omistajalle, kuinka autoa pitää hoitaa ja ajaa.

Ei tässä ole varsinaisesti heikosta itsetunnosta kysymys, vaan mustasukkaisuudesta ja omistuksenhalusta. Tiedossa on muuten yksi mies, joka oli niin mustasukkainen vanhasta autostaan, että kävi jatkuvasti nalkuttamassa uudelle omistajalle, kuinka autoa pitää hoitaa ja ajaa.

Mustasukkainen en ole sillä tiedän, että mies ei minua häneen vaihtaisi, mutta se, että minä olen samassa paikassa missä mies ja ex tuntuu inhottavalta, ei minua haittaisi vaikka mies menisi juhliin yksin.

Mustasukkaisuus ja omistushalu ovat kyllä suoria seurauksia huonosta itsetunnosta. Vaikka ihminen vaikuttaisi muuten olevan kuinka vahva tahansa, niin nuo piirteet kyllä paljastavat.

no sun miehen exä on aivan samanlainen kun mun miehen exä. Haaveilee vielä miehestäni vaikka hällä on jo oma perhe. Ei olla missään tekemisissä, mieheni ei edes halua olla hänen kanssaan tekemisissä. Miehelläni ei ole hänen kanssaan lapsia. Mutta silti olisi tunkemassa samoihin paikkoihin missä me ollaan ja hän on aivan liian kiinnostunut meidän asioista.

no olkoon mun diagnoosi sitten mikä vaan niin vinkkejä kaipaisin miten pääsisin ajatuksista eroon tai miten voisin mennä juhliin hyvillä mielin viis siitä ketä siellä on?

Kun toi on vielä kuulema juttua, niin heitä moiset ajatukset roskiin vaan.

Tollasta sontaa mustakin levitettiin et haikailen EXää vaan eipä kyllä ollu totuuden häivääkään moisissa sepustuksissa.

Mulla on ollut sitten vähän vastaava ongelma niin että minä olin se ex kumppani. Aikoja sitten, jo yli 15v sitten silloinen poikaystäväni jätti minut ja lähti toisen tytön kanssa ensin petettyään minua hänen kanssaan aikansa. Olin surullinen siihen asti, kun sain tietää tuosta pettämisestä, sen jälkeen asia lähinnä säälitti ja ärsytti. No he ansaitsivat toisensa eivätkä heidän asiansa kosketa minua mitenkään tai kuulu mminulle. Olemme olleet yhteisten tuttujen juhlissa joskus pakosta, menen sinne juhlimaan esim tutun pariskunnan häitä en muistelemaan vanhoja.

Nykyisin meillä on yhteisiä sukulaisia ja välillä minulle joku päivittää ystävällisesti tämän parin kuulumisia. Sitä kesti aikansa, vastailin kohteliaasti. Kunnes kyllästyin ja sanoin suoraan, että minulla ei ole mitään kiinnostusta kuulla heidän asioistaan, emme ole ystäviä tai mielestäni juuri tuttaviakaan enää. Ehkä puskaradio on levittänyt tietoa, kun loppui tuokin viimein.

Minulla ei ole mitään katkeruutta enää, onhan aikaakin kulunut jo todella paljon. Kuitenkin ihmiset olettavat kaikenlaista kun on joku vanha kytkös olemassa, vaikka minua se ei ainakaan enää kosketa.

Tuli vain tämä tilanne mieleen kun luin juttuasi. Ainakin minun osaltani tässä tilanteessani kävi niin, että sukulaiset ja tuttavat muistelivat ja liiottelivat tätä vanhaa asiaa ja yhteyttä. Mene niihin juhliin ja vaikka hammasta purren käyttäydy niin normaalisti kuin vain kykenet ja jätä tuo ex asia omaan arvoonsa. Keskustele vaikka miehesi kanssa vielä jos häiritsee sinua kovasti, kun huomaat ettei asialla ole hänellekään väliä saat ehkä rauhallisemman mielen.

Mistä sitä tietää kun sinullakin tuo fiilis tuosta ex naisen tuntemuksista on tullut välikäsien kautta, vaikka olisi hiukan liioteltua ja välikäsien värittämää...

olisiko kellään mitään neuvoa?ajatuksia tms?

Koita keskustella miehesi kanssa. Kerro hänelle tunteistasi, hän voi auttaa sinua saamaan varmuutta tilanteeseen näyttämällä miten välittää sinusta ja kun tiedostaa epävarmuuttasi olla juhlissa sinun tukenasi. Ehkä tuo epävarmuutesikin helpottaa kun saat ymmärrystä asiaan mieheltäsi.

Ajattele juhlia sen juhlittavan parin juhlana, ei tuolla ex naisella ole merkitystä sinun juhliin osallistumisellesi. Koita ottaa mahdollisimman neutraali suhtautuminen häneen ja ole oma itsesi, siihenän miehesikin on rakastunut. Nauti juhlista :)

Mustasukkaisuus on omistushalua+epävarmuutta ja se, että ajatuksetkin puolison eksistä ahdistavat noin, on juurikin mustasukkaisuutta. Vaikka kuinka muuta väittäisit.
Mitä tässä muiden oikein pitäisi tehdä. Ongelma on sinun päässäsi etkä osaa ongelmaa edes myöntää. Hae ammattiapua. Tuskin tuo mustasukkaisuutesi nyt yksiin sukujuhliin jää.

Yhteistyössä