Miten toimisitte ( lapsista kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miimii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miimii"

Vieras
Eli mulla ei ole lapset vielä ulkoilleet yksinään edes omalla pihalla, lapset 3v ja 2v. Naapurin vajaa 4v ulkoilee (ulkoillut jo puoli vuotta) yksin tai isoveljensä seurassa omalla pihalla. No nyt tää lapsi (siis) naapurin on alkanut laukkaamaan meillä päivittäin kysymässä lähinnä tätä vanhempaa hänen kanssaan leikkimään ulos, ja monasti päivässä ja väliin puolen tunnin välein.

Meil on toisaalta ihan hyvät välit naapureihin ja lapset leikkivät yhdessä. Mut mua vähän tympii tuo et tää heidän lapsi/lapset käyvät hakeen meidän lapsia ulos, koska en aina itse kerkeä ja kauhee poru tulee lapsilta kun eivät pääse. Siis mä ymmärtäisin tuon ulos kysymisen jos lapset vois jo ulkoilla yksin, mut en vielä tässä iässä uskalla luottaa. Tää naapurin 4v. sit alkaa vielä siinä et mää haluuan leikkiä ..sen.. kanssa, ja et mää voin vahtia sitä. Ja tosiaan juuri kun on kerta käynyt, niin onko pakko käydä puolen tunnin päästä uudelleen.
Mul on semmoinen operaatia raajaan takana et en oikeastaan aivan täysin pysyt näitä omia hoitamaan, joten siksikin ulkoilu väliin hieman nyt väliaikaisesti hankalaa.

Lisäksi meidän lapset on nyt päiväkodissa joten nytkin siis tällä viikolla käynyt jokapäivä kysymässä vaikka sanon et ovat nyt joka päivä päiväkodissa. Ja voi että mua tyympi tänään kun olin yksin päikyillä ja tää kävi just kun olin unessa niin kysyyn taas ja sit puolen tunnin päästä taas uudelleen ja tietty taas olin jo unessa... MEINASIN KYLLÄ SANOA ET ENKÖ MÄ SAA LEVÄTÄ.. mut sanoin vaan et edelleen lapsi on päiväkodissa, katotaan joskus toisten..

Juu ja lapset ovat lapsia ja niin poispäin ja toisaalta hellyytävää kun tulee kysyyn leikkiin, mut pirkatti mikä pura siittä tulee kun eivät pääse... Mietin et sanoisinkohan niiden äidille et sovittaisko et sit tulevat vaikka vuoden päästä kysyyn ulos, kun lapset voivat ulkoilla yksinään jo omassa pihassa, täs on tie lähellä ja pihatielläkin kuiten kulkee useamman perheen autot..vai oonko vain tylsä tiukkis mama joka pitää lapsiaan liian tiiukassa nuorassa..
Voi kun tää operoitu raaja paranis niin voi elää "normi" elämää...

Minun mielestä voit ja sinun pitää puhua sinne naapurin vanhemmille! Nimittäin saako lapsi lähteä omasta pihasta ilmanlupaa? tai jos äiti usuttaa hakemaan lasta teiltä heille leikkimään ni kahta suuremmalla syyllä kerro et miksi ei pääse.

No ainakin voit pyytää, että kieltää lastaan ramppaamasta teillä sairasaikanasi, koska 1) tarvitset lepoa 2) et halua laskea lapsiasi valvomatta ulos, ja erityisesti tällä hetkellä lasten valvominen on sinulle hankalaa. Tietysti jos naapurisi huolii silloin tällöin vahtia molempien lapsia ulkoilun ajan niin aina vaan parempi :D

Eihän se lapsi ymmärrä, mutta käy varmasti hermoillesi...

Niin tuntuu vaan ettei jotenkin kehtaa jos naapurin äiti loukkaantuu tai jotain.. ja siis naapurin lapsi ei poistu periaatteessa omalta pihaltaan vaan tää on rivari, ajelee tuossa siis pihaa ristiin rastiin ympäri..

Tottakai puhut vanhemmille!
Sanot ettei todellakaan millään pahalla ja että on oikein suloista kun tykkää teidän lapsesta ja haluaa leikkiä mutta et vielä uskalla päästää lastas ulos ilman aikuisen valvontaa. Voit sanoa että sovitte sitten myöhemmin kun alkaa olla sellanen aika että voivat leikkiä keskenään. Ja vaikka kutsua teille joskus leikkimään kun lapset eivät ole päiväkodissa.

No, eikös sille naapurille vois ihan suoraan kertoa, että et nyt itse pääse niin hyvin ulos lapsia vahtimaan. Ja kysyä, voisivatko he vahtia joskus lapsia pihalla, kun sinun lapsesi kuitenkin mielellään heidän lapsensa kanssa leikkisi?

Minä keskustelisin äidin kanssa. Kuka oikeasti luulee, että lapsi muistaa kiellon, jos ap häntä puhuttelisi??

Mua niin raivostuttaa, kun lapsia syytellään toiminnoista. Kaiken takana on ne vanhemmat ja se kasvatus.

No eíhän sanomisesta voi loukkaantua! Ei 4 v lapsi vielä ymmärrä ajankulua. Se voi luulla, kun sanot että myöhemmin sopii tulla, että se myöhemmin on puolen tunnin päästä. Tottakai voi puhua naapurin lapsen vanhemmalle.

Meillä kävi kanssa naapurin lapsi yhteen väliin aina ja tuli noin 5 min, sen jälkeen kun ite oltiin tultu töistä ja hoidosta kotiin. Me ainakin sovittiin, ettei tule meille niinä päivinä kun ollaan töissä ja hoidossa ennen klo 17, ei kukaan loukkaantunut ja me kerettiin vähän rauhottuun ja syömään.

Muuten mä kyllä tykkään, että lasten kaverit on meillä tai meidän pihassa, ovatpahan silmissä.

Niin eihän tässä kyseessä ollutkaan lasten syyllistäminen, vaan juuri se et oonko mä jotenkin outo kun ajattelen näin. Tympee vaan tosiaan kun jatkuvasti kauhee poru päällä kun ei just pääse leikkimään naapurin lapsen kanssa. Ja kyllä hänen äitinsä tietää et mulla on leikkaus takana ja hoito hieman osittain vaivalloista.. kyl mä näille ruokaa saan annettua, mut esim. jos laps jostain syystä heittää kenttään ittensä, ja alkaa rimpuileen, niin en voi oikeastaan kuin katsella vain.. kun ei saa nostaa yms.

Luulen et naapurin äiti ei vain tiedä kun lapsi on ulkona yksin et käy kyselemässä meiltä leikkiseuraa.. Enkä ole lapselle puhunut ikävästi, vaan mielessäni hieman kiehunut : )

Just nyt on vielä ollut se "tympeää" kun lapset väsyneitä ja kiukkuisia pk päivän jälkeen, niin heti kun autosta noustaan niin ollaan kysymässä et saako lapset tulla keikkiin ulos .. mut sitähän se on, aikuinenhan ne rajat sitten vetää, et mitä tehdään milloinkin, yms. mut tuntuu vaan et olen jatkuvasti kurja äti kun en voi päästää lastani ulos leikkiin silloin kun haluaa.

Meillä oli joskus vastaavanlainen tilanne naapurin muksun kanssa, tosin ei yhtä rasittava. Meillä jatkuva ovikellon pimpottelu häiritsi kuopuksen päikkäreitä.

Keksin siihen sitten sellaisen ihan kivan konstin, että selitin naapurin lapselle, että silloinmkun miedän ovikellon päällä on sellainen tarroilla koristeltu lappu, niin sitä ei saa soittaa, muulloin voi tulla pyytämään ulos :) En halunnut kivoja naapureita vaivata asialla, ja hoidin asian lapsen kanssa tällä tavalla. Konsti toimi aina, kunhan vaan muistin laittaa sen tarran :D

Samalla kun käyt juttelemassa lapsen äidille miksi sinun lapsi ei voi tulla hänen lapsen kanssa ulos vielä/tällä hetkellä niin miksi et kysyisi että voisiko hänen lapsi tulla joskus teille sisälle leikkimään kun ette pääse ulos? Jos kerta molempien lapset on leikkikaveria vailla? Tai sinun lapsesi menisi välillä käymään heillä, kun imeisesti kuitenkin tämä naapurin äiti on kuitenkin kotona kun lapsensa ulkoilee ? Mulla on ainakin sellaisia kokemuksia jo tuon ikäisten leikeistä että kun alkujännityksistä kyläilyn suhteen pääsee niin siinä pääsee oikeasti itsekin vähän helpommalla kun lapset leikkii sievästi keskenään.

Yhteistyössä