Miten toimit (toinen vanhempi lasten iltatouhuilla pinna kireällä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja axxxxp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Menen katsomaan mikä homman nimi on. Meillä ei ole kyse siitä ettenkö luottaisi toisenn, vaan mies tekee pitkää päivää ja juuri iltatoimien aikaan saattaa isällä ja tyttärellä mennä väsymyksen vuoksi sukset ristiin. Kysyn mieheltä että jatkanko ja tarvitseeko apua. Jos ei niin menen pois, mutta monesti molemmat olleet helpottuneita että äiti tullut paikalle:)

Kyllä meillä on molemmilla tapana ottaa vetovastuu muksuista jos huomaa että toinen on ihan väsynyt tai pinna kireänä, ns lähetetään toinen vähän vetäämään henkeä tai vaihdetaan hommia.

no kyllä mie voin sanoa, jos ns. turhasta ääntään korottaa, et ei tarvi huutaa. Kyllä meillä lapset tietää et äidillä ja isälläkin voi olla huono päivä joskus ja jos toiselle turhaan kiukkuaa, niin saa siitä sanoa..

En mitenkään. Mieheni on niin fiksu kasvattaja, että eiköhän hän osaa toimia tilanteessa kuin tilanteessa tilanteen vaatimalla tavalla.

Hmm, oikein mietin mutta enpä ole ikinä kuullut mieheni purkavan huonoa tuultaan lapseen. En tiedä olenko ikinä kuullut hänen edes tiuskivan, huutanut ei ainakaan ikinä ole lapselle, vaikka rajat pitää hyvin. Itse kyllä valitettavasti saatan joskus tiuskia uhmiksen oikein vetkutellessa ja kiukkuillessa.

Meillä mies on aamuisin hiukan hitaalla ja välil noille tulee kinaa silloin. Ei nyt mitään huutamista mut kuulee toisen äänstä et nyt venytetään. Kyl mä kysyn et mikä ny tai huutelen lapsen viereeni jutteleen tms. Ja mies vastaten helpottaa kun mulla alkaa palaan proput kun liian innokas apulainen haluaa tyhjätä likaset astiat koneesta, houkuttelee lapsen tekeen vaik palapeliä.

[QUOTE="helmi";28079275]no sanon puolisolle että hoidan tästä eteenpäin, ja hoidan hommat loppuun! saatan jopa halata häntä,ellei tilanne ole se että lapsi heittelee tavaroita,riehuu raivoo,tappelee yms.[/QUOTE]

Siis halata miestä vai lasta :)? Juu ja löytyyhän tänne täydellisiä kasvattajiakin, jotka eivät koskaan kiukustu tai ainakaan heidän miehensä - mutta sitä en kysynyt.

Meillä on 3 pientä lasta, joten useimmiten hoidamme yhdessä lasten iltatoimet. Jos tuollainen tilanne tulisi vastaan, kuten usein tuleekin, saatan käydä komentamassa pelin poikki ja kun tilanne rauhoittuu, mies jatkaa siitä sitten. Yleisesti ottaen miehelläni on paremmat hermot ja olisko hän aavistuksen lepsumpi kuin minä, joten lapset käyttävät sitä hyväkseen. Jos eivät tottele, yleensä riittää kun minä vähän korotan ääntäni...

Meillä tosin on ihan normitilanne, että joku itkee tai huutaa,toinen kiukuttelee, kolmas juoksee kuin päätön kana, ja taas joku räpsyttelee valoja, käy potkaisemassa pikkusiskoa jne jne. Iltatoimet on meillä ne hankalimmat.

Jos lapset alkaa taistelemaan iltatoimissa isänsä kanssa, niin menen väliin ja hoidan asiat ilman itkuja, en näe syytä huudattaa lasta väsyneenä. Isä saa sitten kuitenkin kelvata sadun lukijaksi tai sitten ei tule satua ollenkaan.

Mutta meillä siis mies reissutyössä ja hoidan yksin normaalisti iltatoimet arkisin joten isä ei kelpaa lapsille välttämättä viikonloppuisin.

Meillä on kaks lasta ja iltatoimet hoidetaan niin, että toinen vanhemmista hoitaa toisen lapsen sänkyyn ja toinen toisen. Jos miehellä ja "hänen" lapsellaan tulee tilanne päälle. Annan hoitaa niitten sen keskenään. Niin mieskin antais mun hoitaa mun tilanteen.

Sitten ku lapset on sängyssä, puitais muutamalla sanalla tilannetta.

Yhteistyössä