miten toimitte imettäjät jos menette viihteelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhymä

Vieras
mietin jo juhannusta ja ajattelin sillon vetää oikeen perseet olalle :D tyttö o sillon n 3kk. Onko liian aikaista lähteä viihteelle? ja miten toimitte sillon, annatteko korviketta (tai siis joku muu kenen hoidossa se on) vai lypsättekö pulloon? kuin paljon yhdeks pväks? ja miten sit ko tietenki tissit o iha räjähtämis pistees sit josai vaihees iltaa menettekö tyyliin baarin vessaa lypsämään?:D

No en kyllä todellakaan jättäisi tuon ikäistä. Olen menossa viihteelle kuukauden päästä ekan kerran ja tyttö silloin 1v2kk. Sekin on mielestäni aikaista, mutta kun täytän 30v niin teen poikkeuksen. Ja imetän siis.

En ole lähtenyt viihteelle, kun vauva on ollu vaan rinnalla... Ootellu niin kauan, että kelpaa muukin kuin tissi ja saa rauhotettua muutenkin, n. puolesta vuodesta yli vuoteen...

juu ei tullu mieleenkää vetää perseitä..kaljan tai 2 olen välillä ottanu illalla kun rytmi vakiintunut ja tyttö ei herää yöllä syömään.. Oisko pitäny parit perseet vetää vielä ennen kun hankkii lapsia?? Ei mun mileestä ole paha aika olla "ryyppäämättä" , mut mulla sitä onkin takana jo n.15v(=tarpeeks)Enkä ole ajatellut montaa vuotta imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikenlaista:
aika itsekäs äiti olet jos aiot ryypätä vaikka lapsesi on noin pieni. häpeä!!!!!!!!!!!!

noh, onhan se isäkin lapsen vanhempi, joten toivottavasti hänkin pidättäytyy yhtä kauan juhlimisesta/baareilusta/ryyppäämisesti kuin äitikin. Eli harmaalaisten mukaan reilun vuoden verran ainakin. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
aika itsekäs äiti olet jos aiot ryypätä vaikka lapsesi on noin pieni. häpeä!!!!!!!!!!!!

noh, onhan se isäkin lapsen vanhempi, joten toivottavasti hänkin pidättäytyy yhtä kauan juhlimisesta/baareilusta/ryyppäämisesti kuin äitikin. Eli harmaalaisten mukaan reilun vuoden verran ainakin. :whistle:

isä ei imetä

Alkuperäinen kirjoittaja jee:

isä ei imetä

No oletetaan ettei äitikään syystä tai toisesta imettäisi, olisiko silloin asia ihan toinen?

minäkö lähin liikenteeseen,ja vauva oli kans 3kk,ja imetin nii pumppasin maitoa ja sitte laitoin myös korviketta mukaan monta purkkis varalta ettei vaan lopu kesken,ja ei mulla tarvinu kesken illan pumppailla vaikka ne täynnä oliki,aamulla sitte oli pumppu tarpeen.vietä mukava ilta :)

Ap: Älä ikikuunamaalimassa kysy täällä "onko liian aikasta lähtee viihteelle". Saat niskaa joukon sellasia jeesustelijoita, jotka kiroaa sut huonoksi mutsiksi yms yms yms. Hehän itse juovat ehkä yhden saunasiiderin vasta kun vaavi lähtee kouluun ja baariin uskaltaudutaan istumaan vasta kun kullannuppu pääsee rippikoulusta. Menet, iloitset, ja pumppaat etukäteen ja baarissa tai missä oletkin, vessassa.

Kaveri oli juuri ihan järkyttynyt ja sanoi minulle että "siinähän on ihan hirveän pitkä tauko ryyppäämisessä kun ensin on raskaana ja sitten imettää". Huvitti ihan lievästi. Odottaa siis esikoistaan. Onhan se siis ihan hirveetä, jos ei ryypätä voi.

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
Ap: Älä ikikuunamaalimassa kysy täällä "onko liian aikasta lähtee viihteelle". Saat niskaa joukon sellasia jeesustelijoita, jotka kiroaa sut huonoksi mutsiksi yms yms yms. Hehän itse juovat ehkä yhden saunasiiderin vasta kun vaavi lähtee kouluun ja baariin uskaltaudutaan istumaan vasta kun kullannuppu pääsee rippikoulusta. Menet, iloitset, ja pumppaat etukäteen ja baarissa tai missä oletkin, vessassa.

Peesi tähän.

pakko kommentoida tätä, kyllä.

siis ei mieskään lähde jos en minäkään.

ja ei- en tod.jättäisi noin pientä.
jos on noin kova tarve ryyppäämiselle herää kysymys... kannattiko????

Alkuperäinen kirjoittaja .:

pakko kommentoida tätä, kyllä.

siis ei mieskään lähde jos en minäkään.

ja ei- en tod.jättäisi noin pientä.
jos on noin kova tarve ryyppäämiselle herää kysymys... kannattiko????

No mun on yleensä pakko vaan miettiä sitä, että jos "vaaditaan" äidin olevan "juhlimatta" noin puoltoista vuotta, niin vaaditaanhan sitä myös silloin isältäkin tietenkin?

Moni vetoaa näissä ketjuissa tähän isän menemiseen ja siihen, että jos ei edes imetä niin ihan sama kumpi hoitaa jne jne. Tosiasiahan on kuitenkin se, että pieni vauva luulee olevansa yhtä sen äidin kanssa. Sanon äidin, koska useimmissa tapauksissa äiti on se, joka hoitaa pääsääntöisesti vauvaa. Tällöin vauva ei tiedosta olevansa erillinen ihminen äidin kanssa ja jos äiti ei ole paikalla niin vauva kärsii siitä. Joo ehkä se ei päällepäin näytä siltä, mutta näitä asioita on oikeasti tutkittu ja niistä tiedetään.

täällä monet tarttuu myös tuohon että oot menossa "ryyppäämään". Vastaukset voisi olla pikkasen eri sävysiä jos olisit vaikka kirjottanut että menet häihin, joihin ei toivota lapsia ja ne on toisessa kaupungissa että joudut siks olemaan erossa vauvasta illan. Absolutisti olisit tietenkin myös ollut... sinänsä vauva ei tiedä ryyppäätkö vai et, ainoastaan oletko paikalla vai et. En varmaan itsekään noin pientä jättäisi illaksi hoitoon, mutta toivottavasti on hauska juhannus!

Niin onhan silläkin merkitystä kuka lasta vahtii. Isä vai joku vieraampi? Minä olen yh, ja ekalla kerralla vauva oli äidilläni, joka synnytyksen jälkeen asui luonani ja on näin ollen melkein kuin se toinen vanhempi. Lapsi näkee myös mummia melkein päivittäin (on siis nyt jo puolivuotias).

Mutta asiahan on niin, että tommoset lässytykset lapsen kärsimyksistä joutaa romukoppaan. Ei tästä maailmasta mitään tulisi jos kukaan äiti ei poistuisi lapsensa luota koskaan.

Yhteistyössä