Miten toimitte tälläisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
3-vuotiaalla on naapurissa leikkikaveri ja leikkivät usein jommankumman pihalla. Kun ovat meidän pihalla leikkimässä tämä kaveri ei saa hyppiä trampoliinissa, eikä tulla sisälle ja ei saa juoda mehua.
Miten olette omalle lapsellenne selittäneet että nyt ei sitten käy sellaiset jutut, mitä normaalisti tehdään, kun tuntuu että joka kerta tuo oma hermostuu kun ei saakkaan vaikka hyppiä trampoliinissa?

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Selittäisin omalle että nyt tehdään jotain muuta :) Kiinnittäisin huomion johonkin toisenlaiseen leikkiin.

Tätä olenkin kokeillut ja toimii tiettyyn pisteeseen saakka, mutta sitten kun muut leikit käy tylsiksi niin alkaa tulla tätä hermoilua.

Minä kävisin naapurissa kysymässä eikö välillä kaveri saisi tulla kylään. Luulempa naapurien vain tehneen selväksi rajat ja jos kutsutte niin varmasti saisi luvan tulla kylään. :)

Siis kylässähän tämä lapsi on jos leikkiivät meidän pihalla. Siis sovitaan aina naapurin kanssa että nyt leikkivät keskenään, en tiennyt että erikseen vielä tarvii pyytää kylään ja miten se asiaa muuttaisi?

onhan tuo vähän kinkkistä kyllä. Jospa naapurin lapsi saisi pikku hiljaa jo luvan trampalle, jos lupaat hänen vanhemmillesi olla silloin vahtimassa vieressä, kun hyppivät?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kylässähän tämä lapsi on jos leikkiivät meidän pihalla. Siis sovitaan aina naapurin kanssa että nyt leikkivät keskenään, en tiennyt että erikseen vielä tarvii pyytää kylään ja miten se asiaa muuttaisi?

Minä en päästä lastani kylään sisälle ellei sitä erikseen sovita. Inhoan itse sitä että jatkuvasti siis JATKUVASTI tungetaan sisälle kutsumatta, joten omieni kanssa olen tehnyt tällaiset säännöt. Ja muista harmistuksista sanoisin lapselleni että myöhemmin ruoan jälkeen saa mehua tms.

Yhteistyössä