Miten tutustua uusiin ihmisiin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En varmaankaan ole ainoa, jolle on käynyt niin että joko muuton tai muiden syiden takia, on tullut etäisyyttä vanhoihin ystäviin ja tuttaviin ja entiseen sosiaaliseen elämään, ja nyt sitä sitten pitäisi alkaa rakentamaan uusia ystävyyssuhteita uudessa paikassa.

Vaan kun tässä alkaa tuntua aika toivottomalta näin aikuisena tutustua kehenkään, saati että löytäisi peräti uusia ystäviä itselleen entisten tilalle. Tuntuu vaan siltä, että kaikilla on ne omat kuvionsa ja ystävänsä ja sosiaaliset piirinsä niin valmiina, että ei ketään kiinnosta aikuisena tutustua enää kehenkään.

Vaan kysynpä nyt, että onko joku ollut vastaavassa tilanteessa, ja mistä kautta olette onnistuneet tutustumaan ihmisiin ja rakentamaan uusia ystävyyssuhteita. Ja vaikka ei uutta sydänystävää löytyisikään, siis sellaista jolle voi uskoa kaikki maailman asiat, niin olisi hienoa löytää edes porukkaa, jonka kanssa voisi viettää aikaa edes sillloin tällöin. Nyt vaan kun vielä keksisi, että miten tässä onnistuisi.

Olen itse muuttanut vieraalle paikkakunnalle ja tutustunut uusiin ihmisiin työn ja harrastusten kautta. Itse pidän mm. kuorolaulusta, koiraharrasteista, käsitöiden tekemisestä, lenkkeilystä, kokkaamisesta ja leipomisesta, kielten opiskelusta ja vapaaehtoistyöstä muutamassa yhdistyksessä ja seurakunnassa. Katso vaikka paikallisen lehden yhdistystoimintapalsta tai mielenkiintoisen tuntemasi yhdistyksen netti- tai Facebook-sivut ja liity jäseneksi, hakeudu toimintaan mukaan ja ilmoittaudu vapaaehtoiseksi sinulle sopiviin tehtäviin.