Miten uskovaiset selittää sen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vastarannan kiiski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap: kyllä Jeesus ja monet muut Raamatun henkilöt ovat ihan historiasta tunnettuja. Eri asia on heidän tekonsa ja, hmm... "sukulaisuusyhteytensä" (jumalan poikako jne). Raamattu (UT) kertoo siis aikanaan eläneistä ihmisistä, mutta tarinat ja teot ovat uskon asia. Samoin koko VT.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Mä oon uskossa ja ei tossa mun mielestä mitään ristiriitaa ole. Jumala loi taivaan ja maan ja raamatun mukaan se tapahtu seitsemässä päivässä. Se minkä ihminen ajattelee yhtenä päivänä voi taivaassa vastata miljoona vuotta. Dinosauruksia on ollu ja ihmisapinoita mut niistä on sitten kehittynyt ihmisrotukin. Raamatun luomiskertomusta ei mun mielestä voi ajatella sanatarkasti vaan enmmän kuvainnollisesti.

No, jokasella on oma näkemyksensä tästäkin asiasta.

Näin minäkin asian näen, enkä koe näissä maallisissa ja hengellisissä asioissa ristiriita. Raamatun voi todellakin ymmärtää vertauskuvallisesti ja sitenkin aikaansa sidotusti, ei minään historiallisena faktana.

Muuten en koe että minun edes tarvitsisi todistaa Jumalan olemassa oloa. uskohan nimenomaan kohdistuu johonkin mitä emme pysty näkemään tai todistaamaan mutta minkä olemassaoloon silti uskomme ja luotamme. Jos Jumalan olemassaolo pystyttäisiin tieteellisesti todistamaan, ei enää olisi kysymys uskosta.

Ei ihminen voi ymmärtää eikä tietää kaikkea. Miettikääpä vaikka avaruutta...loppuuko se jossain, mitä sen takana on? Mulle riittää se että tiedän että asiat ovat suuremmissa käsissä, eikä mun tarvii kaikkee käsittääkään vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jumalan kämmenellä:
Ei ihminen voi ymmärtää eikä tietää kaikkea. Miettikääpä vaikka avaruutta...loppuuko se jossain, mitä sen takana on? Mulle riittää se että tiedän että asiat ovat suuremmissa käsissä, eikä mun tarvii kaikkee käsittääkään vielä.

Onhan se toki helppoa noin.

Alkuperäinen kirjoittaja murphy:
Onhan niistä enempi todisteita. Ja mitenkäs selitätte tummat ihoset, aasialaiset jne. jos kerta A&E oli valkoihosia?

Jobin kirjassa puhutaan "virtahevosta", ja kuvaus muistuttaa dinosaurusta. job 40:15-24.

Tohon toiseen löydät vastauksen 1 Mooseksen kirjan 11 luvun alusta... siis eri kansat ja eri kielet

Yhteistyössä