miten valitsisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
olette yrittäneet lasta 2v, vihdoin saat + testiin.. menet ultraan onnellisena... saat kuulla että raskaus onkin jo viikolla 16 ja samalla ultraaja toteaa että on jotain häikkää, lapsi on kunnossa mutta sulta löytyy kasvain..
saat tulokset kun olet viikolla 18 ja tuomio on seuraava:

mikäli raskaus keskeytetään heti ja hoidot aloitetaan niin sulla on 80% mahdollisuus selvitä hengissä mutta et tule enää koskaan saamaan lapsia (koska kohtu ja munasarjat pitää poistaa)

jos päätät jatkaa raskautta niin selviytymis ennuste pienenee 5% joka viikko...
ja kokonaisuudessaan on 20% mahdollisuus siihen että sekä äiti että lapsi selviää hengissä ja lapsi ilman vammoja

mitä valitsisitte? ja mitkä asiat vaikuttais siihen päätökseen?

entä mitä jos vastaava tilanne olisi raskauden ollessa 5 viikolla?

jos raskaus olisi viikolla 5 en epäröisi keskeyttää, koska mulla on jo yksi lapsi ja niillä viikoilla se sikiö ei vielä mun ajatuksissa "vauva"

mutta en tiedä pystyisinkö keskeyttämään viikolla 18 mikäli lapsessa ei mitään vikaa olisi..
mä varmaan koittaisin jatkaa raskautta niin pitkälle että lapsella olisi mahdollisuus selvitä hengissä.. eli johonkin viikoille 25->

Alkuperäinen kirjoittaja :
valitsisin hengissä pysymisen, tosin vähän epäilen kasvainta, joka veisi hautaan alle puolen vuoden..

siis toi henkiinjäämis prosentti on 10v aikajaksolla.. eli jos syöpä hoidetaan ehti niin on 80% mahdollisuus siihen että olet hengissä vielä 10v päästä.. mutta jos ei niin lopullinen mahdollsiuus on 20% että sekä äiti että alspi on hengissä vielä 10v päästä...
vaikea selittää sitä ajatusta mikä päässä on, anteeksi :D

En keskeyttäis enää tossa vaiheessa, jos sikiössä ei olis mitään vikaa ja eikä sillä olis mitään hätää. Jatkaisin johki rv 27 asti sitä raskautta, koska sillon olis jo aika todennäköstä että pikkunen selviäis.

Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit:
Tuo on kyllä sellainen juttu, että meistä kukaan ei voi sanoa kuinka tekisi ellei joudu ihan oikeasti valintatilanteeseen.

se on ihan totta mutta jos nyt vastaakin tän hetkisten ajatusten mukaan...

Yhteistyössä