Miten vauvan saa nukkumaan hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:

Kiitokset äippä :) Pitääkin kokeilla maissivellin sijaan maissisosetta jos auttaisi. Jospa saisi nukkumaan tosiaan hiukan pidempään kuin 30min-1,5h.

Just heräsimme päikkäreiltä, nukuttiin 45min, eli tosi vähän. Kyllä vauva nukkuu 1,5h yleensä, nyt kai joku kiukkukänkkäpäivä tms, en tiedä.

Iskä ei voi yöllä heräillä kun menee aamulla töihin. Alan itse olla tosi tosi väsynyt tähän kun ei saa ikinä nukkua. Ei paljon auta jos viikonlopun saa nukkua (iskä valvoo) kun taas on koko viikko valvomista edessä.

Nytkin kauhee väsymys päällä, en edes tiedä mitä kirjoitan...huh huh.

Toivottavasti sose auttaa. Huonot unet päivällä voivat olla vielä seurausta huonosta yöstä, eli pientä yliväsymystä kenties.

Onko huonounisuus alkanut muuten vellin myötä? Vai onko ollut alusta asti?

Jaksamista sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
meillä isä kyllä voi yöllä laittaa tutin suuhun vauvalle vaikka meneeki töihin. tämä perustuu meillä siihen, että hän saa heti uudelleen unen, minä en. iskät ovat niin erilaisia, meillä tämä toimii erinomaisesti ja mies ei anna mun nukkua vauvan puolella etten valvos. hänestä lapsi on yhteinen ja pitää raskautta ja synnytystä niin kovina hommina, että mielellään kuulema hoitelee vauva-aikana edes jotain tympeää. tosin, meillä yöt ovatkin melko rauhallisia, vähän konttaustreeniä unissaan tällä hetkellä. ap:lle voimia!

Mukavaa, että sun miehesi unet eivät yöheräilyistä häiriinny :) Kyllä meilläkin lapsi/ lapset ovat ihan yhteisiä, ja yhdessä heitä hoidetaan jne. Mut kyllä yöhoito kuuluu sille (meillä), joka saa aamullakin jäädä nukkumaan. Eri asia silloin, jos molemmat töissä.

Aivan, näin mekin ajattelemme. En mä viitsi miestä laittaa yöllä heräämään kun joutuu raskaassa työssä olemaan, mä voin hoitaa valvomiset. Joo, no häiriintyy se hiukan yöheräilyistä kylläkin, mutta jos se heräisi syöttämään vauvelia niin se ei unta ihan heti saisi, miehellä kun on tapana pyöriskellä sängyssä ennen kuin saa unen päästä kiinni ja se ei olisi reilua.

Meillä poika heräsi vähintään kahden tunnin välein syntymästään asti tissille ja jossakin vaiheessa se alkoi todellakin kuluttamaan kun ei saanut käytännössä nukkua ollenkaan. Odotin kiinteiden alottamista kun kuuta noudevaa, mietin jos se, että lapsi saa mahansa täyteen muutakin kun maitoa illalla antaisi edes hieman pidemmät yöunet. Ei todellakaan auttanut.
Pojan ollessa 8kk ikäinen päätettiin lopettaa yötissittelyt, siinävaiheessa olin todellakin väsynyt ja valmis tuuppaamaan ipanan ensimmäisen halukkaan hoiviin, oli se kuka tahansa, että saisin nukuttua.
Muutoman viikon aktiivisen nukkumaan opettelun jälkeen pojalla ensimmäinen unipätkä venyi parhaimmillaan 6-7 tunnin mittaiseksi, ennen heräsi 1-2 tunnin päästä nukahtamisesta tissille. Ensimmäiset maidot iltamaidon jälkeen saa kuuden aikaan aamulla.
Nyt taas on ipanalle tullut joku mahdoton yökukkumis vimma :headwall: Ei auta sylittelyt, viereen ottamiset tai muu. Tissittely auttaisi mutta en todellakaan aio enää palata läpi yön tississä roikkumiseen.
Nyt sitä odottelen jahka jossain vaiheessa tuon imettämisen lopettaa kokonaan, jahka tuo pieni ihminen sitten ymmärtäisi että yöllä nukutaan, ei hommailla kaikkea muuta kivaa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kiitokset äippä :) Pitääkin kokeilla maissivellin sijaan maissisosetta jos auttaisi. Jospa saisi nukkumaan tosiaan hiukan pidempään kuin 30min-1,5h.

Just heräsimme päikkäreiltä, nukuttiin 45min, eli tosi vähän. Kyllä vauva nukkuu 1,5h yleensä, nyt kai joku kiukkukänkkäpäivä tms, en tiedä.

Iskä ei voi yöllä heräillä kun menee aamulla töihin. Alan itse olla tosi tosi väsynyt tähän kun ei saa ikinä nukkua. Ei paljon auta jos viikonlopun saa nukkua (iskä valvoo) kun taas on koko viikko valvomista edessä.

Nytkin kauhee väsymys päällä, en edes tiedä mitä kirjoitan...huh huh.

Toivottavasti sose auttaa. Huonot unet päivällä voivat olla vielä seurausta huonosta yöstä, eli pientä yliväsymystä kenties.

Onko huonounisuus alkanut muuten vellin myötä? Vai onko ollut alusta asti?

Jaksamista sinulle!

On ollut huonouninen jo ennen vellejä.

Jos vauvalle muodostuu nukahtamisrutiini siten, että saa tissin suuhun/joku heijaa/ojennetaan tutti, siitä on usein aika vaikeaa päästä irti. Meillä auttoi (tyttö heräili tunnin välein ja aina nukahtaakseen halusi syödä) vain se, että yösyöttöjä ensin vähennettiin, sitten lopetettiin kokonaan. Annettiin muutama yö itkeä, korkeintaan oltiin vieressä, mutta ei koskettu. Tutti kiinnitettiin yöpukuun, josta oppi sen itse hamuamaan suuhunsa. Vajaassa viikossa saavutettiin tulosta, eli alkoi nukkua yöt kokonaan.

Yhteistyössä