Miten vauvat tulee mahasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Meillä on lahjaks aikoja sitten saatu kirja "Myyrä puhemiehenä", jossa Myyrän pupu-kaverit Jonni ja Jenni menee kimppaan ja saa vauvoja. siinä näytetään ihan asiallisesti ja kivasti se syntymä. Ja siis muitakin samantyyppisiä kirjoja varmasti löytyy juuri kirjastosta.

Joo, seksistä siinä kirjassa kerrotaan tarpeeksi epämääräisesti, että vanhemmat saavat itse päättää, kuinka yksityiskohtaisesti se pupujen "yhdeksi tuleminen" oikein selitetään.

Ehkä asian vierestä, mutta ihan aidon oikeasti tässä ihmettelen, että mitä pahaa noissa alapääjutuissa on? Esikoiseni on nyt "löytänyt" pippelinsä ja ihastelee sitä aina kun mahdollista (siis yleensä vaipanvaihdossa). Eli meillä mennään vasta tässä vaiheessa.

Olen tässä nyt kuitenkin pähkäillyt, että miksi se on paha asia? Siis ehkä juonnan tässä nyt ajatukseni omaan kokemukseeni ja menneisyyteen. Ei pidä ymmärtää, että täällä kannustaisin intona pippelin räpläystä, mutta miksi nää alapääjutut on niin paheksuttavia? Sehän on tosi upea asia, että meille on sellaiset suotu... Mitä pahaa siinä on, että kertoo mitä ihmisruumiista löytyy?

ja näin lopuksi, olen itse toiminut nyt näissä pippelin "löytöhetkissä" seuraavasti: olen todennut pojalle, että joo, siellä on sun pippeli, mistä pissa tulee, mutta annetaan sen nyt olla. Voit vaikka sitten yksinäsi tutkia sitä paremmin.... Tätä viimeistä asiaa poika tuskin ymmärtää...

Pimpissä on pissireikä ja vauvareikä.Vauva syntyy sieltä vauvareiästä.Tai sitten leikataan mahasta.Meillä on jouduttu selittämään 4 vuotiaalle kohtukuolemakin :( .Sukulainen oli viikolla 39 raskaana kun vauva kuoli kohtuun.Surullistahan sen selittäminen oli mutta totuus oli parempi kertoa ettei jää ihme kuvitelmia.Joskus, mutta onneksi harvoin, näin vaan tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Kaikki vauvathan ei tule ulos samalla tavalla... Keisarileikkaus...!
Meillä ainakin tuo oli 4 ja 5 vuotiaiden helppo ymmärtää. Josko aloittaisi sillä tapaa.

:o Miksi aloittaa epäluonnollisesta, lääketieteellisestä, tavasta ja jättää luonnollinen syntymä kertomatta. :o

No ei meillä lapset hiekkalaatikolla mistään pimpistä puhele vaikka tietävät kyllä mistä vauvat tulee.Ollaan kerrottu että alapää asiat on henk.koht.asioita ja alapäätä voi tutkia itsekseen jos niin haluaa.Luonnollistahan tuo syntymä on.Kyllä siellä hiekkalaatikolla leikitään ihan muuta...Kuolema myös on osa elämää,vai kerrotteko että ukki nukkui pois jolloin lapsi pelkää nukahtaa koska hänkin saattaa nukkua pois.

Itse olen lapsille kertonut, että äideillä on pimpussa vauvareikä, josta vauvat tulevat ulos. Esikoinen taisi ekaa kertaa olla aiheesta kiinnostunut 4-vuotiaana ja tämä informaatio riitti silloin hyvin. Nykyään tykkäävät katsoa vanhempien seurassa "Sairaala"a ja siinähän näkyy synnytyksiä useinkin. Ollaankin keskusteltu sitten siitä, miltä siinä synnytyksessä tuntuu jne. Esikoista tämäkin kiinnostanut, täyttää ensi kuussa 10v. Ei tunnu saaneen mitään traumoja...

Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Meillä on lahjaks aikoja sitten saatu kirja "Myyrä puhemiehenä", jossa Myyrän pupu-kaverit Jonni ja Jenni menee kimppaan ja saa vauvoja. siinä näytetään ihan asiallisesti ja kivasti se syntymä. Ja siis muitakin samantyyppisiä kirjoja varmasti löytyy juuri kirjastosta.

Tää oli muuten ihan uskomaton kirja. Varsinkin se kuva, missä äiti-jänis makaa massaa ketarat levällään ja jalkojen välissä on aukko, josta pistää ulos pikkupupun pää. Meillä miehellä meinas mennä kahvit väärään kurkkuun kun näytin sille sitä kirjaa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja BARBIE -raskaana:
eikös ne siel tiedä. ei kiva jos lapset jo hiekkalaatikolla puhuvat pim**istä!

Meillä ne puhuu siitä muutenkin. Esim. pissaamisen jälkeen pyyhitään pimppi, suihkussa käydessä pestään pimppi... Ei se ole mikään tabu josta ei saisi lapsille puhua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BARBIE -raskaana:
eikös ne siel tiedä. ei kiva jos lapset jo hiekkalaatikolla puhuvat pim**istä!

Mitä termiä "alapäistä" pitäisi käyttää lapsille?

etupylly kuten palsta kertoo :whistle: kumma vaan että lekurit, terkat jne käyttävät sanaa pimppi lasten kanssa. Miksiköhän jos se on niin kauhea sana. Hiekkalaatikollakin kyl kuulee noita alapääsanoja.

Mikä hiivatin etupylly.En kyllä ikinä opeta tuollasta termiä lapsilleni.Kamala.Eiköhän siellä hiekkalaatikolla kuule kaikki kirosanatkin vaikka niitä tuskin kukaan ehdoin tahdoin opettaa lapsilleen.

Pakko kommentoida tähän tuota myyrä puhemiehenä kirjaa. Meille se tuli kans just kirjakerhosta ja palautukseen lähtee välittömästi. Mun mielestä 6v:lle ei tarvi vielä näyttää, saati lukea tommosta kirjaa kun siinä puhutaan riiauksesta ja näytetään kun ne pikkupuput syntyy. Mä ainakin olin ihan järkyttyny kyseisestä opuksesta, sanokoot joku että ylireagoin mut en halua lukee lapsilleni semmosta kirjaa. Ja kaikenlisäks se tyttöpupu on mun niminen...

Yhteistyössä