Miten vihjaista nätisti vai vihjatako ollenkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Kaveri tuskailee, että ei laihdu millään ja painoa kertyy, vaikka "ei syö mitään". Syökin mielestäni aina pieniä annoksia, kun näemme tai käymme esim. kaupungilla. Nyt olimme kuitenkin kylässä viikonlopun yli ja näin todellisuuden. Naposteli ihan KOKO AJAN jotain pientä. Muutama suolapähkinä, kevytkeksi, kevyt juustoa muutama siivu, kevyt sitä, kevyt tätä.. Tarjosi myös minulla ja lapselle koko ajan jotain. Itse ruokaa söi kyllä pieniä annoksia, mutta sitten heti ruuan jälkeen kahvin kanssa jo otti jotain pientä. Miten tälläisestä voi huomauttaa nätisti vai voiko ollenkaan?

Jossain suositeltiin ruokapäiväkirjan pitoa, johon listataan ihan kaikki syöminen, ne pienet keksitkin.

Tyylin... oletko kokeillut pitää ruokapäiväkirjaa? Jos vielä tuskailee.

Jos on hyvä ystävä ei tarvitse vihjasta vaan saa sanoa suoraan. Esim jos ystäväsi on ostamassa kauheaa vaateetta ja kysyy mielipidettäsi tosiystävänä sanot että se on kauhea , jos olet kaveri sanot et on se ihan kiva... Näin ainakin minun ja ystävieni kesken.Muutama kuukaus synnytyksen jälkeen oltiin lähdössä kaverin kanssa kaupungille ja olihan niitä kiloja jäänyt jonkun verran.. kysyin ystävältäni asusta mitä olin laittamassa päälle että saako tää mut näyttämään lihavalta. Hän on tosi ystävä ja sanoi että saa, vaihda asu koska tuo korostaa sun mahaa (mikä ei todellakaan ollut vielä palautunut kokonaan) ja en minä siitä suuttunut koska itse kysyin ja hän vastasi rehellisesti. Eli jos ystäväsi vielä tuskailee ruokailunsa kanssa sanot suoraan missä mättää.

Mä oon sanonut suoraan, kun ystävä on tuskaillut ettei laihdu sitten millään.

Totesin, että ei pahalla, mutta aina kun näemme niin sulla on suklaapatukka kourassa, ja ehdotat Arnoldsille/Heselle menoa, ja syöt siellä sekä suolaista että makeaa lihottavaa. Ei paljoa auta, jos päivän yksi ateria on salaattia tai se korvataan Nutriletilla. Eikä paljoa auta, jos käy salilla kerran viikossa, mutta kulkee bussilla parin kilsan työmatkat ja hissillä kolmanteen kerrokseen...arkiliikunta ja säännöllinen liikunta olisi tärkeämpää.

Kyllä se ekana suuttui, mutta leppyi kun tajusi että oon oikeassa.

Jokainen saa olla just niin lihava kuin haluaa, mutta mä en jaksa kuunnella jatkuvaa "en laihdu, vaikka tekisin mitä!"-rutinaa ja itsepetosta :saint:

Yhteistyössä