Miten voi olla, ettei kaksi "aikuista" ihmistä ikinä tajua omaa ja lasten parasta???

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja MissKitty heitettiin ulos..:
Mutta mitä jos he kerta toisensa jälkeen tekevät lisää lapsia? Joita sitten huostaanotetaan ja annetaan adoptioon. Kai tääkin joku sairaus on ja kai tähän joku viranomainen jotain mahtaa!

Mun äiti on ollut noin 35 v töissä lastenkodissa. Siellä on 5, 6, 7, 8 lasta samalta äidiltä (yleensä eri isukkeja)...eikä viranomaiset voi tehdä muuta kuin ottaa lapset huostaan. Kerran vuodessa uusi vauva samalta äidiltä.

Tää on ihan kauheeta!
Mun päähän ei sovi toi, itse kun en mistään hinnasta antaisi omaa tytärtäni pois!! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja MissKitty heitettiin ulos..:
Mutta mitä jos he kerta toisensa jälkeen tekevät lisää lapsia? Joita sitten huostaanotetaan ja annetaan adoptioon. Kai tääkin joku sairaus on ja kai tähän joku viranomainen jotain mahtaa!

Valitettavasti, vaihtoehdot ovat vähissä, jos äiti itse ei anna tehdä sterilisaatiota.. ei voida pakottaa! En tiedä, voihan olla jokin pykälä et sen avulla voidaan, mut jos ihminen ei ole esim. holhouksen alaisena tai täysin psyykkisesti sairas, niin en usko että pakko sterilisaatiota voidaan tehdä!
Tiedän, että sellainen on joskus tehty kehitysvamman takia, mutta en ole muihin "törmännyt", sen sijaan olan "törmännyt" äitiin/äiteihin, joilta aina lapsen synnyttyä lapsi otetaan huostaan jo laitoksella tai pian sen jälkeen (on tukiasunnossa lapsen kanssa).
Tämä on näitä elämän raakoja tosiasioita!!
Niille jotka haluaisivat/toivoisivat lasta, sitä ei anneta, mutta taas sellaisille, jotka lasta eivät halua/pysty huolehtimaan lapsesta niitä annetaan! Ei käsitä EI!

Olin niin väsynyt eilen, että piti mennä nukkumaan. :snotty:
Ööh, siis joo milloin tahansa (paitsi kännissä ) saa tavata tyttöä, tietysti! Mutta meillä on välimatkaa n.220km. Maijalla ja Matilla ei ole autoa saati ajokortteja. Heillä ei myöskään ole rahaa (paitsi tupakkaan, pelikoneisiin ja kaljaan), joten jos he tulevat tänne esim. junalla, meidän pitää maksaa lippu. :kieh: Mä en nyt edes tiedä kuinka sen Matin peliriippuvuus on parantunut, tuskin on. Ja siis Maija päätti valita mieluummin Matin kuin oman lapsensa! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Misskitty:
Olin niin väsynyt eilen, että piti mennä nukkumaan. :snotty:
Ööh, siis joo milloin tahansa (paitsi kännissä ) saa tavata tyttöä, tietysti! Mutta meillä on välimatkaa n.220km. Maijalla ja Matilla ei ole autoa saati ajokortteja. Heillä ei myöskään ole rahaa (paitsi tupakkaan, pelikoneisiin ja kaljaan), joten jos he tulevat tänne esim. junalla, meidän pitää maksaa lippu. :kieh: Mä en nyt edes tiedä kuinka sen Matin peliriippuvuus on parantunut, tuskin on. Ja siis Maija päätti valita mieluummin Matin kuin oman lapsensa! |O

Ei teidän tarvitse maksaa lippua! Valitettavasti sossu maksaa, jos Matti ja Maija älyävät sieltä apua pyytää. Tsemppiä teidän perheelle!

ei sijaisvanhempien todellakaan tarvitse maksaa tapaamismatkan kuluja. sossusta saavat tukea vanhemmatkin.. ja tekin jos viette lapsen vanhempien kotipaikkakunnalle tapaamaan vanhempia. maksavat oman auton kilometrit kelan taksan mukaan.

Yhteistyössä