Miten voi olla mahdollista, että sama mies on niin ihana ja niin paska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ollaan oltu miehen kanssa yksissä jo reilut kymmenen vuotta.
Näihin vuosiin mahtuu paljon surua, murhetta, taistelua ja tuskaa, pettymyksiä ja kyyneleitä.

Mies on pettänyt, valehdellut, salaillut asioita, tehnyt paljon paskaa siis.
Minä olen antanut anteeksi, koska näen hänessä niin helvetisti hyvääkin - hän saa minut tuntemaan itseni onnelliseksi ja oloni turvalliseksi, auttaa arjessa ja tekee juhlastakin ratkiriemukkaan.

Pohdin vain, kuinka voi olla mahdollista, että yksi ja sama mies kykenee niin sanoinkuvailemattoman hyvään, mutta myös niin lohduttomaan pahaan?

Alkuperäinen kirjoittaja narsismia:
Narsistin piirteitä? Saa välillä tuntemaan olon kuningattareksi, ja kuitenkin ajattelee vain itseään ja omaa mielihyvää.

Olen lukenut paljon narsismista ja yrittänyt löytää miehestäni narsistin piirteitä - siinä onnistumatta. Toki kuulostaa helposti narsismilta, mutta ei se ole sitäkään. Siksi tätä onkin niin vaikea käsittää. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jollain lailla epäempaattinen ja kehittymätön? Itsekäs?

Melko lapsellinen siinä mielessä, että ei kykene kantamaan vastuuta teoistaan. Kodin yms. hoitaa kyllä kunnialla, mutta nuo tunnepuolen asiat - teot, mitä mulle tekee. Hänen mielestään mitään pahaa ei ole tapahtunut, jos hän niin uskoo tai vannoo, ei "tajua", että mä TIEDÄN - valehtelee mulle ihan päin naamaa silloinkin, kun esitän selkeitä todisteita.

Olimme tahdostani erossa jonkin aikaa, mutta ei siitä mitään tullut. En kyennyt elämään ilman miestäni, vaikka yritin ja yritin ja yritin ja yritin... Niin, hän on nykyään kyllä kaikin puolin kunnon mies, on muuttunut - vaikka vannoa en tietenkään voi, koskaan ei voi tietää varmaksi...

Yhteistyössä