Miten voi olla mahdollista? (nvlakäynneistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?????

Vieras
Edellinen neuvolalääkäri oli rv35 ja nyt rv41 enkä saa lääkäriaikaa edes ensiviikolle! Sisätutkimus siis tehty puolitoista kuukautta sitten viimeksi. Miten voi näin olla? En tiedä yhtään onko kohdunkaulani edes auki, saatikka sitten lyhentynyt. Pitääkö minun odottaa viikolle 43, että pääsen sisätutkimukseen vai joudunko menemään yksityiselle??

On noita käyntejä kyllä harvennettu.. Kenenhän etu se lienee, etenkin noin lopussa.

Mä tosin oon vasta puolessavälissä rv 20, mutta alussa oli käynti, seuraava oli eri paikassa oleva np-ultra (joka siis ei "pakollinen" käynti) ja sen lisäksi ollut vain yksi käynti neuvolassa. Eli itse nla:ssa olen käynyt vain 2 kertaa. Ei sillä että sinne niin hinku onkaan, mutta..

jep... tuntuu todella turhauttavalta mennä tässä vaiheessa neuvolaan mittaaman paino kun mitään muuta siellä ei tehdä, paitsi kysellään kuulumisia. säästäkin joskus vissiin juteltu.

Ei mulla ole koskaan ollut lääkäriä enää tuon viimeisen neuvolalääkärin (rv35-36) jälkeen. Terveydenhoitajalla olen käynyt, ja sitten lähete 10 päivää la:n jälkeen äitiyspoliklinikalle. Sen jälkeen loppuseuranta on ollut siellä, käynnistykseen asti.

41+5 on naikkarilla yliaikaiskontrolli, mulla olis ollu 41+6 kun sattu tuo 41+5 viikonloppuun, mut ei sit tarvinnu sinne mennä kun vedet meni vkl aikana. Mulla käynnistettiin 42+0 kun olin jo puolitoista vuorokautta virunu veden menoista sairaalassa.

katsovat tilanteen? eli jos paikat "epäkypsät" niin tuurilla synnyttämään rv44?

Mulle sovittiin käynnistysaika rv 42+0, kun ei mitään ollut siihen mennessä tapahtunut. Eli kävin yliaikaiskontrollissa oisko ollu viikko 41, ja annettiin käynnistysaika valmiiksi. Eli jos ei itsestään lähde syntymään, niin sitten sairaalaan käynnistykseen. Näin myös tehtiin.

Ei mulla ole koskaan ollut lääkäriä enää tuon viimeisen neuvolalääkärin (rv35-36) jälkeen. Terveydenhoitajalla olen käynyt, ja sitten lähete 10 päivää la:n jälkeen äitiyspoliklinikalle. Sen jälkeen loppuseuranta on ollut siellä, käynnistykseen asti.

Näin mullakin. Käynnistykset on sitten aloitettu 41+6 ja 42+0 (josta lapsi syntyi 42+1).

No eipä siinä mitään lääkäriaikoja ja sisätutkimuksia sen kummemmin ole tai ole tarviskaan.
Riittää viikottaiset käynnit neuvolassa.
Rv 41 on vielä ihan normaali- vaikka se laskennallinen kesto onkin 40 viikkoa, niin vielä 42 viikkoa kestävä raskauskin on normaali.

Jokatapauksessa- ei enää kauaa :D

Yhteistyössä