Miten VOI olla näin huono "tuuri"?!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:((

Vieras
Lapseni täyttää 3 vuotta 17.08 tänä vuonna. Seuraavan lapsemme laskettu aika on 28.08.2012. Eikös se nyt vaan mene niin että koska tyttö ehtii täyttää kolme vuotta niin "nautin" nyt sitten minimiäitiyspäivärahaa seuraavan vauvan kanssa?!

Mut eiks äitiysloma ala n. 1kk ennen laskettuaikaa. Mut meneekö se sitten sen loman alkamisajankohdan mukaan vai syntymän mukaan, en tiedä. Mutta jos menee syntymän mukaan, niin sittenhän se on minimi...

[QUOTE="vieras";25687310]Tosi huono tuuri kun saatte vauvan... joo no en osaa ottaa kantaa mut harmi että vaan rahaa mietit.[/QUOTE]
Miten niin ap VAAN rahaa miettii? Kait tänne nyt aloituksia voi tehdä millon mistäkin aiheesta.. ei tarvii olla mitään päivän polttavaa. Ja kyllä toi raha aikalailla elämisen edellytys on täällä nyky maailmassa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="vieras";25687310]Tosi huono tuuri kun saatte vauvan... joo no en osaa ottaa kantaa mut harmi että vaan rahaa mietit.[/QUOTE]

Mistä päättelet, että ap miettii VAAN rahaa? Voi huoh, eikö rahasta saisi puhua ollenkaan?

[QUOTE="nanna84";25687315]Mä olen kuullut terkkareista, jotka suostuu kirjottaa todistukseen väärän la:n, kun la on noin lähellä vanhemman sisaruksen 3-v. päivää.[/QUOTE]

Joo mutta noin iso heitto kun on niin la. vaihdetaan ultrassa. Ja enpä usko että kovin moni tohon kikkailuun lähtee mukaan.
Huono tuuri tosiaan mutta ei voi mitään, enää et kerkeä 6kk töihinkään että saisit lasketettua rahat sen mukaan.

[QUOTE="mä";25687337]Olisin itse muistanut väärin viimeisten menkkojen aijan jos olisi noin lähellä ....[/QUOTE]

Niin rahahan se on tärkeintä eikä suinkaan raskauden asianmukainen seuranta ja vauvan turvallisuus.

Joo mutta noin iso heitto kun on niin la. vaihdetaan ultrassa. Ja enpä usko että kovin moni tohon kikkailuun lähtee mukaan.
Huono tuuri tosiaan mutta ei voi mitään, enää et kerkeä 6kk töihinkään että saisit lasketettua rahat sen mukaan.

Juu tiedän, että ultrassa määritetään tarkka aika, mutta terkkarihan sen todistuksen kirjottaa kelaa varten, joten onko sillä sit niin väliä jos terkka laittaa siihen väärän päivän. Ei sitä todistusta missään lääketieteellisissä jutuissa tarvita. Niitä varten on sitten neuvolakortti, jossa on oikee la.

Mut itellä ei tosiaan oo kokemusta tostakaan, joten kommentoin vaan kuulopuheiden perusteella.

No lapsi oli kyllä ihan odotettu ja toivottu jos niikseen tulee, ja tätä edelti keskenmeno. Siis muutamasta päivästä jäänee nyt kiinni tämä asia ja kyllä, se ihan oikeesti harmittaa. Ja kyllä se raha kieltämättä vähän helpottaa lapsiperheen elämää kun voi ostaa vaikkapa lastenvaunut, sängyt, vaatteet, vaippoja........

Luulin että ehtona ansiosidonnaiselle äitiysrahalle on se, että on palannut töihin välissä.

Eli ei tuurilla tässä ole mitään tekemistä, vaan laiskuudella... olisit mennyt vähäksi aikaa töihin välissä.

äityispäiväraha lasketa edellisen vuoden verotuksesta... ja sille joka totesi rahan olevan tärkeintä ...ei se raha ole koko elämä, se vaan helpottaa elämää kummasti :) nimimerkki. myöskin aikoinaan minimiäitiyspäivärahalla (joka on pienempi kuin kaikki muut sosiaalietuudet)

[QUOTE="iii";25687358]Luulin että ehtona ansiosidonnaiselle äitiysrahalle on se, että on palannut töihin välissä.

Eli ei tuurilla tässä ole mitään tekemistä, vaan laiskuudella... olisit mennyt vähäksi aikaa töihin välissä.[/QUOTE]

Luulit väärin.

[QUOTE="vieras";25687342]Niin rahahan se on tärkeintä eikä suinkaan raskauden asianmukainen seuranta ja vauvan turvallisuus.[/QUOTE]

Hohhoijaa! Kyllä uskon että ap:ta ottaa päähän mutta tuossa tosiaan niin iso heitto että la vaihdetaan viimeistään ultrassa, alle viikon heitolla olisin itsekin vastaavassa tilanteessa valmis muistamaan vähän väärin.
Sinänsä tuttu juttu että kävi kyllä mielessä kun tulevan vauvan syntymäaikaa kalkuleerattiin, meillä tulee n. 2v11kk ikäeroa lapsille. Ja voin sanoa että vaikka äitiysrahat ei edes mitkään mahdottomat olleet viimeksi niin kyllä ketuttaisi 11 päivän takia saada satoja euroja vähemmän/kk.

[QUOTE="iii";25687358]Luulin että ehtona ansiosidonnaiselle äitiysrahalle on se, että on palannut töihin välissä.

Eli ei tuurilla tässä ole mitään tekemistä, vaan laiskuudella... olisit mennyt vähäksi aikaa töihin välissä.[/QUOTE]

Olen ollut työssä syksystä joulukuun loppuun, jolloin määräaikaista työsopimustani ei valitettavasti enää jatkettu. Ja nyt olen hakenut tammikuusta asti töitä, vaan en kovin vakuuttavin tuloksin...

Alkuperäinen kirjoittaja eikös se;25687362:
äityispäiväraha lasketa edellisen vuoden verotuksesta... ja sille joka totesi rahan olevan tärkeintä ...ei se raha ole koko elämä, se vaan helpottaa elämää kummasti :) nimimerkki. myöskin aikoinaan minimiäitiyspäivärahalla (joka on pienempi kuin kaikki muut sosiaalietuudet)

Mutta kaikki ei ole siinä välissä olleet töissä. Ja nykyäänhän se menee niin, että jos lapsilla alle 3 v ikäeroa saa kummastakin saman äitiysrahan huolimatta siitä onko välissä ollut töissä.

Ymmärrän ap:n harmituksen :(

Höh, onpas tylsää!
Ihan turhaan täällä jeesustellaan että " ajattelet vaan rahaa", kyllä vanhempien kuuluukin miettiä raha-asioita. Valitettavasti kun raha on kuitenkin aika tärkeää tässä yhteiskunnassa ja onhan se kurjaa jos jää suuremmat tulot noin pienestä kiinni.

Jos minulla olisi toisenlainen terveydenhoitaja, voisin melkein kysäistäkin tuosta kelalle menevästä paperista että voisiko vähän auttaa... mutta kun tämä tapaus on jotenkin... no miten sen nyt selittäisi. Kysyi ympäristön suhtautumista tulevaan lapseen ja totesin että isovanhemmat ovat konjakit kilistelleet että eivätköhän nuo ihan iloisia ole. Täti siihen että jaa, että teillä on sitten alkoholismia suvussa..? -_-

Olen ollut työssä syksystä joulukuun loppuun, jolloin määräaikaista työsopimustani ei valitettavasti enää jatkettu. Ja nyt olen hakenut tammikuusta asti töitä, vaan en kovin vakuuttavin tuloksin...

En tiedä syytä, mutta itse sain palkan mukaan lasketun ä-päivärähan, vaikka en ollut töissä viimeiseen 6 kuukauteen ennen laskettua aikaa, vaan olin lomautettuna. Jollakin perusteella kelan täti laski päivärahani määrän perustuen tuloihini ennen lomautusta. Enkä todellakaan ollut ehtinyt olla kovin kauaa siinä työpaikassa.

Kysy kelasta, jos vaikka onnistaisi vielä.

[QUOTE="jojo";25687427]En tiedä syytä, mutta itse sain palkan mukaan lasketun ä-päivärähan, vaikka en ollut töissä viimeiseen 6 kuukauteen ennen laskettua aikaa, vaan olin lomautettuna. Jollakin perusteella kelan täti laski päivärahani määrän perustuen tuloihini ennen lomautusthttp://kaksplus.fi/newreply.php?do=newreply&p=25687427a. Enkä todellakaan ollut ehtinyt olla kovin kauaa siinä työpaikassa.

Kysy kelasta, jos vaikka onnistaisi vielä.[/QUOTE]

Oho, melko reilua. En ole siis vielä laittanut kelalle mitään papereita enkä saanut päätöstä. Kävimme tänään ensimmäisessä ultrassa ja tuo päivämäärä nyt varmistui kun tuon edellisen keskenmenon jälkeen oli epävarma tuo laskettu aika... en vaan jaksa oikein uskoa että noissa laitoksissa kovin tapauskohtaisesti toimittaisiin, kun "heidän häviö" se sitten olisi...

[QUOTE="nanna84";25687315]Mä olen kuullut terkkareista, jotka suostuu kirjottaa todistukseen väärän la:n, kun la on noin lähellä vanhemman sisaruksen 3-v. päivää.[/QUOTE]

Voin vain terveysalan ihmisenä sanoa, että kukaan järkevä ja omaa työtään kunnioittava terveydenhuollon ihminen ei ala virallisissa asiakirjoissa huijaamaan ja vaarantamaan omaa työpaikkaansa vain siksi että joku mamma saisi isommat korvaukset. Virkavirhe, josta joutuu vastuuseen kiinni jäädessään. (vaikkakin kiinnijäämisen mahdollisuuskin olisi mitättömän pieni, niin silti)

• Tykkää
Reactions: as if

Toisten haukkuminen on ensinnäkin epäkohteliasta ja toiseksi olet väärässä. "Kaksi lasta kolmen vuoden sisällä" > saat samaa äitiysrahaa kuin ensimmäisestä, vaikka et olisi välillä käynytkään töissä.

No lapsi oli kyllä ihan odotettu ja toivottu jos niikseen tulee, ja tätä edelti keskenmeno. Siis muutamasta päivästä jäänee nyt kiinni tämä asia ja kyllä, se ihan oikeesti harmittaa. Ja kyllä se raha kieltämättä vähän helpottaa lapsiperheen elämää kun voi ostaa vaikkapa lastenvaunut, sängyt, vaatteet, vaippoja........

no hetikö esikoisen alettua kävelemään olet myynyt kaikki häkkisängystä vaunuihin.
Vai eikö toista lasta voi edellisen vaunuissa/rattaissa/sängyssä ym pitää
ja vaikka lapset olisi molemmat eri sukupuolta niin varmaan nistä nyt jotakin löytyy jota voi käyttää tuelavallakin,vai pitääkö nekin olla jotain uusinta uutta po.p mallistoa

Yhteistyössä