Miten VOI olla näin huono "tuuri"?!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25687599]Ootko siis nyt työttömänä työnhakijana ansiosidonnaisella päivärahalla tms? Eikö ne nosta äitiyspäivärahaa, ettet ihan minimiä saa?[/QUOTE]

Joo äitiysrahan voi laske myös viimeksi maksetun etuuden mukaan eli jos saat liiton rahaa/kelan peruspäivärahaa niin et minimiä tuu saamaan kuitenkaan.

[QUOTE="nanna84";25687315]Mä olen kuullut terkkareista, jotka suostuu kirjottaa todistukseen väärän la:n, kun la on noin lähellä vanhemman sisaruksen 3-v. päivää.[/QUOTE]

Eiköhän tuo täytä avustuspetoksen tunnusmerkistön molempien osalta.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;25687562:
no hetikö esikoisen alettua kävelemään olet myynyt kaikki häkkisängystä vaunuihin.
Vai eikö toista lasta voi edellisen vaunuissa/rattaissa/sängyssä ym pitää
ja vaikka lapset olisi molemmat eri sukupuolta niin varmaan nistä nyt jotakin löytyy jota voi käyttää tuelavallakin,vai pitääkö nekin olla jotain uusinta uutta po.p mallistoa

No kyllä olen! :D Tai antanut lähipiiriin syntyneille tarvitseville tai miten nyt milloinkin. Kehitys kehittyy ja kun säilytystilaa ei ole kovin viljalti ollut niin olen mieluummin luopunut silloin turhista tavaroista. Ja siis joo totta kai kaikki oli vähintäänkin PAUL FRANKIA ja kuka nyt lastaan pukee muuhun kuin Ticketin haalariin...

Minun käsittääkseni siellä Kelalla on mahdollista (ihan laillisestikin) lasketuttaa niitä vähän miten asiakkaalle on edullisinta. Eli jos nyt vaikka vielä 4-5 kuukaudeksi pääsisit töihin, niin auttaisi sekin. Ei ole pakko olla puolta vuotta, se vaan muistaakseni jaetaan sitten kuudelle kuukaudelle.

[QUOTE="juups";25687615]Joo äitiysrahan voi laske myös viimeksi maksetun etuuden mukaan eli jos saat liiton rahaa/kelan peruspäivärahaa niin et minimiä tuu saamaan kuitenkaan.[/QUOTE]

Aivan, no ei se sitten se minimi tulisi olemaan. Kyllähän siitä tuloeroa tulee, mutta minkäs teet, nämä ihmeet kun ei tilauksesta tule...

Minun käsittääkseni siellä Kelalla on mahdollista (ihan laillisestikin) lasketuttaa niitä vähän miten asiakkaalle on edullisinta. Eli jos nyt vaikka vielä 4-5 kuukaudeksi pääsisit töihin, niin auttaisi sekin. Ei ole pakko olla puolta vuotta, se vaan muistaakseni jaetaan sitten kuudelle kuukaudelle.

Juu se lasketaan aina sillä perusteella että miten on asiakkaalle eniten eduksi. Työnhaku edelleen päällä...!

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25688083:
Sun äitislomahan alkaa ennenkun vanhempi lapsi täyttää 3. Eikös se ole ratkaiseva tekijä tuossa äitiyspäivärahassa?

Ei oo kun nimenomaan laskettu aika. Vaikka lapsi syntyis 2 vko ennen la. niin no can do.

Yhteistyössä