Miten voi olla niin tyhmä, että käyttää väärän kokoisia rintaliivejä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Justagirl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
ennen lapsosia, mulla oli 75 b, eikä rinnat oo muutuneet lapsien synnyttyä, ja nyt käytän 85 b, .......mullakin kyllä ongelma noitten tisujen kanssa, kun on eri paria, ihan selvästi! vasen puoli on pienempi ja oikea isompi.....
Pitäisi ehkä mennä sinne alusvaateliikkeeseen!

onko muilla tätä eri pari ongelmaa?

On hirveän yleistä, jakokoa eroa pystyy muutamalla keinolla 'huijaamaan'... ensimmäinen on ostaa push-up liivit ja ottaa toisesta liivistä täyte pois, tasoittaa jonkin verran koko eroa... myös sillä, että säätää olkaimet eri pituudelle, toiselle antaa siis enemmän tilaa ja toista kiristää. Myös toppaamattomat liivit antaa parhaiten anteeksi ison kokoeron, mutta jotkut haluavat edes sen kevyttoppauksen.

Alan liikkeeseen suosittelen menemään! :)

Alkuperäinen kirjoittaja noloa:
Tuleeko ne myyjät sinne sovituskoppiin mittanauhan kanssa :laugh: ?

Voivat mitata paidan päältäkin, tosin kokeneet myyjät ei mitään mittoja tarvitse, he osaavat aika hyvin ihan päältäpäin katsomalla arvioida oikean koon. Sitten katsovat ensimmäisen mallin päällä ja sen jälkeen kantavat sopivaksi arvioimiaan malleja kokeiltavaksi. Suosittelen liikkeeseen mennessä antamaan myyjälle hyvin väljät kädet, ainoastaan ne ihan ehdottomat vaatimukset (esim. väri) ja kokeilla avoimin mielin. Malleissa on todella suuria eroja. Joskus voi kokeilla paritkymmenet liivit ja joukosta ei tunnu löytyvän sopivia sitten millään, joskus taas viidestä mallista pari on hyviä.

Väittäisin, että käytän oikeankokoisia liivejä, olen jopa aika kranttu istuvuuden suhteen, vaikka eriparirintaisena on pakko tehdä kompromissejä. Mitään tiettyä kokonumeroa en tuijota liikaa, se on vaan suuntaa antava, erityisliikkeiden ulkopuolella otan aina useampaa rinnakkaiskokoa kokeiltavaksi, jotkut mallit ovat hyviä, mutta toiset ei, vaikka koko olisikin oikea.

Oikea ympärysmitta on silloin, kun hakaset ovat leveimmässä asennossa, mutta sinne alle saa pari sormea mahtumaan, eivätkä ne purista. Sen jälkeen voi lähteä etsimään sopivaa kuppikokoa, se on taas oikea, kun mistään ei paina ja rinnat asettuvat sinne mukavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja epätietonen:
Kun menette sinne liivikauppaan niin kuinka niitä sovitatte? t-paidan päälle, vanhojen rintsikoiden päälle? Jos vanhojen päälle sovittaa niin ei kyllä saa niitä kunnolla kokeiltua.

Kyllä ihan vaatteet otetaan pois ;) Ja vielä pitää säätää ne ritsikat oikein. Henkarissa kun usein ne olkaimet on laitettu mahdollisimman tiukalle...
Mulle on lisäksi annettu neuvoksi, että uudet rintsikat laitetaan kokeiltaessa uloimpaan hakaseen, jotta venyessä käytössä on vielä varaa kiristää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun menette sinne liivikauppaan niin kuinka niitä sovitatte? t-paidan päälle, vanhojen rintsikoiden päälle? Jos vanhojen päälle sovittaa niin ei kyllä saa niitä kunnolla kokeiltua.

siis häh, miten sä oikein vaatteita sovitat? Kokeiletko kaupassa uusia farkkujakin vanhojen päälle?

Joka paikassa isot laput että alusvaatteita ei saa sovittaa paljaalle iholle...

Ohho!!! :o olipas ero :D . Mullakin saattaa välillä olla ihan väärät rintsikat mutta ostan aina vain halvimpia mahdollisia tyyliin 8e:n tarjous :D :laugh: joten voi vain kuvitella millasia "laaturintsikoita" ne on ja millaiset "valikoimat" tarjouskorissa on :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
onko muilla tätä eri pari ongelmaa?

Lähes kaikilla on eripari rinnat. Joillan kokoero on niin pieni, ettei sitä huomaa. Yhden kuppikoon ero on myös melko tavallista. Liivit ostetaankin sen suuremman koon mukaan, ettei suurempi rinta tursuile rumasti ulos kupista ja siihen pienemmän rinnan kuppiin sitten laitetaan täytettä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

siis häh, miten sä oikein vaatteita sovitat? Kokeiletko kaupassa uusia farkkujakin vanhojen päälle?

Joka paikassa isot laput että alusvaatteita ei saa sovittaa paljaalle iholle...

Se sana on alushousuja. Rintaliivit todella pitää sovittaa ja mieluiten vielä myjän tarkastaa koko, jos on vähänkin isommat rinat. T:75 F

Mä olen aina käyny oikeassa liivikaupassa. Tai siis ostan joskus halvempiakin, mutta alan liikkeissä olen oppinut miltä kuuluu näyttää ja tuntua päällä jne. Ei ne myyjät paljaita rintoja tule katsomaan liikkeissä. Mä aina oikeen sanon että tuu sit katsomaan :D

yks ihmetteli ku "rinnan muotoiset kupit" ei peitä rintoja. Kokeile eri mallisia. Tai sitten isompia. Ei ne ole kunnolliset jos peittää vaan just ja just nännit. Mä itse käytän samanmoisia ja kyllä ne peittää rinnat ihan kunnolla!

Ennen ostoksille menoa kannattaa mitata oma ympärys rinnan alta niin saa ympärysmitan oikein, sitten rinnan päältä mitta jolloin vähennät suuremmasta mitasta pienemmän. Tällöin saa kuppikoon myös, netistä ja rintaliiviosastoilta löytyy mittataulukot. Sitten vaan kokeilemaan mittaamalla saadun tuloksen mukaan sekä rinnakkaiskoot molempiin suuntiin. Esim. jos mittaamalla tulee 80B, niin kokeilee sen ja 85A sekä 75C. Kyllä alekoreistakin hyvät löytyy jos ostaa oikean koon :)

mun rinnat on mun mielestämihan sopivat!ainakin poikaystävä tykkää niitten puristelusta!!
joten oon ihan tyytyväinen ja nyt tällä hetkellä ainakin tiedän että minkä kokoiset liivit ovat hyvät!!

Sama täällä :D Kävin yks päivä shoppailemassa alusvaateliikkeessä kun tuntui että c- kuppi ei taida ihan sopia, ja tulin takaisin g:n kanssa! Kyllä tunsin itseni hölmöksi kun myyjän kanssa soviteltiin ja tajusin miten paljon pienempiä olin pitänyt.:ashamed:

Mä en pysty käyttämään oikean kokoisia koska niitä ei oikeasti ole löytynyt mistään. Ei mistään kaupungin liiviliikkeistäkään. Aina joutuu ympärysmittaa pienentämään itse että tukisi yhtään.

Yhteistyössä