Miten voikin olla niin hankalaa saada vuokra-asunto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minmu

Jäsen
02.01.2012
40
0
6
Tilanne on siis tämä; minä opiskelen ja mies käy vakituisessa työssä. Olemme hakeneet vuokra-asuntoa (kaksio/kolmio) kaupungilta, hoasilta, asuntosäätiöiltä, vvo:lta, satolta, yksityisiltä, you name it jo 8kk eikä ole tullut kuin yksi ehdotus vvo:lta, ja se oli auttamattomasti ihan liian kallis :ashamed: epätoivo iskee... Huoh, kyllähän me joku asunto yksityiseltä saatais, jos ois mahdollisuus maksaa mitä vaan. Lottovoittoa odotellessa :kieh:

Luottotiedot kunnossa, asuntoa etsitään pk-seudulta, Helsingissä asutaan, mutta Espoo ja Vantaa käy myös. Asunnon kunnosta sen verran, ettei mikään läävä saa olla. Kaikki talomuodot käy, kaikki kerrokset käy. Parveke plussaa muttei pakollinen. Pesukoneelle pitää olla wc:ssä/kylpyhuoneessa tilaa.

Omaa ilmoitusta ei muuten ollakkaan laitettu lehtiin, pitää heti laittaa :)

Kuinka tarkkaan olette rajanneet alueet?

Me laitoimme hakemuksen Espoonkruunulle muistaakseni marraskuussa ja jo kolmea asuntoa on tarjottu. Kaksi ensimmäistä ei käyneet, koska olivat kaksitasoisia. Kolmatta tarjottiin eilen ja siitä suullinen sopimus tehty. Vielä ennen lopullista päätöstä käymme katsomassa asuntoa. :)

www.asuntosaatio.fi

www.ta.fi/

www.avara.fi/

www.vav.fi/

Senioriasumisoikeus Oy (kohteet yli 55-vuotiaille
www.s-asunnot.fi/

www.haso.fi

www.att.hel.fi

www.laajasalonisannointi.fi/helsingin-asumisoikeusasunnot/

Vuokra max 850e/kk. Se tietysti rajoittaa :ashamed: Meillä ei sinäänsä ole mitään hätää, mutta asutaan pienessä yksiössä, 23 neliötä, mikä ei toimi opiskelijalle ja vuorotyötä tekevälle. Tila loppunut kesken jo aikoja sitten, alunperin siis mieheni asui tässä yksin, minä muutin "väliaikaisesti" tänne ja kohta jo 3 vuotta tässä kituutettu. Ainoa plussa on alue ja pieni vuokra. Ymmärrän, että esimerkiksi kaupungilla ja hoasilla asunnon saavat ensiksi ne, joilla on suurin hätä, mutta hitto kun ärsyttää!!

Kuinka tarkkaan olette rajanneet alueet?

Me laitoimme hakemuksen Espoonkruunulle muistaakseni marraskuussa ja jo kolmea asuntoa on tarjottu. Kaksi ensimmäistä ei käyneet, koska olivat kaksitasoisia. Kolmatta tarjottiin eilen ja siitä suullinen sopimus tehty. Vielä ennen lopullista päätöstä käymme katsomassa asuntoa. :)

Helsingistä kaikki alueet käyvät, Vantaalta lähes kaikki myös. Espoosta kaikki paitsi Espoon keskus/Suna/Suvela. Helsinki olisi paras ajatellen miehen työmatkaa ja minun koulumatkaa.

Tsemppiä! Toivottavasti asunto vastaa toiveitanne :)

Hoasillta voi tosiaan olla vaikeaa saada kämppää, kun toinen on jo työssäkäyvä. Ja kaupungilta ei saa muut kuin asunnottomat yhärit tai elämäntapaluuserit. Perheelliset saa myös helpommin kämpän kuin lapsettomat, jos raha on rajallista.

miehen veli on ollut asunnoton keskäkuusta asti eikä hällekkään asuntoa löydy..me itse etsimme asuntoa elokuulle asti ennenku hyvin vihaisen huutaraivari puhelun jälkeen jännästi löytyi asunto. Me asumme Keravalla ja täällä makaa noita asuntoja tyhjillään, mutta aina kun kaupugille soittaa ja kysyy niin "ei oo"..mutta jännästi vankilakundit ja maahanmuuttajat saavat heti..työssäkäyvillä tai asunnottomilla suomalaisilla ei ole väliä..

Hoasin sivuilta kannattaa katsoa vapaita asuntoja ja lähettää viestiä sinne päin, jos joku sopii teille. Itselle ja muutamalle kaverille ei ole tarjottu asuntoa, ennenkuin on itse kysynyt jotain tiettyä. Ja melkein samantein on tullut tarjous kyseisetä asunnosta.

[QUOTE="Minni";25361089]Ootko katsonu etuovesta vuokra-asunnot ja asuntohelppi. Lue lehdistä. Yksityisiltä saa helposti asunnon jos luotot on kunnossa.[/QUOTE]

Olen. Päivitetään joka päivä noita etuoven/jokakodin/oikotein sivuja ja etsitään. Ei sinne joka päivä uusia asuntoja tule, ei ainakaan sellaisia, jotka meille sopis :( Luotot kunnossa.

Oothan ollut itse aktiivinen ja soitellut asuntovälittäjille? Minä sain viimeeksi vuokra-asunnon vuorokaudessa hakemuksen laitosta vvo:lta, vaikka en taatusti ollut ensimmäisenä jonossa. Olin vain aktiivinen ja oikeasti kiinnostunut asunnosta.

[QUOTE="vieras";25361137]Hoasin sivuilta kannattaa katsoa vapaita asuntoja ja lähettää viestiä sinne päin, jos joku sopii teille. Itselle ja muutamalle kaverille ei ole tarjottu asuntoa, ennenkuin on itse kysynyt jotain tiettyä. Ja melkein samantein on tullut tarjous kyseisetä asunnosta.[/QUOTE]

Ollaan oltu Hoasiin usein yhteydessäkin. Tossa Hoasin asunnossa on vaan se, että mun mies on vakkariduunissa ja mulla opiskeluja jäljellä vaan 1,5 vuotta, jos en jatka opintoja valmistuttuani :/

Oothan ollut itse aktiivinen ja soitellut asuntovälittäjille? Minä sain viimeeksi vuokra-asunnon vuorokaudessa hakemuksen laitosta vvo:lta, vaikka en taatusti ollut ensimmäisenä jonossa. Olin vain aktiivinen ja oikeasti kiinnostunut asunnosta.

ollaan molemmat oltu aktiivisia ja soiteltu ja laitettu s-postia. Alkuun ei oltu niin aktiivisia, nyt enemmän. Ollaan käyty mys katsomassa useita yksityisiä asuntoja, mutta näyttöjä on kaikissa ollu useimpia ja ihmisiä paljon. Ei oo vielä tärpännyt :/ Aina sanotaan että ollaan tosi mukavan tuntusia ja hyvä että ollaan aktiivisia, mutta kun mun opiskelut on aina se syy, ettei olla saatu yksityiseltä kämppää. No tietysti ymmärrän että kaksi työössäkäyvää voittaa työssäkäyvän ja opiskelijan.

[QUOTE="nenna";25361274]Auttaa en osaa, mut mun sisko sai kahdessa viikossa Espoosta asunnon, vaikka heilläkin sama tilanne.[/QUOTE]

Tiedä sitten mistä johtuu, että toisilla tärppää nopeammin. Tuuria?

Onko sun miehellä muuten työpaikan puolesta mahdollista saada työsuhdeasuntoa?
Kyllä kaupungilta saa tuolla hinnalla asunnon ( meillä neliö, vuokra vain 940e), jos vaan sattuu saamaan..Kiven alla tuntuvat tosiaan olemaan jos on jo jonkinlainen katto pään päällä.
Mutta, tehän olette kohta asunnottomia jos sulla ei opiskelut enää jatku. Mitä sanoivat asuntotoimistossa siihen?

Onko sun miehellä muuten työpaikan puolesta mahdollista saada työsuhdeasuntoa?
Kyllä kaupungilta saa tuolla hinnalla asunnon ( meillä neliö, vuokra vain 940e), jos vaan sattuu saamaan..Kiven alla tuntuvat tosiaan olemaan jos on jo jonkinlainen katto pään päällä.
Mutta, tehän olette kohta asunnottomia jos sulla ei opiskelut enää jatku. Mitä sanoivat asuntotoimistossa siihen?

Ei ole mahdollisuutta saada työpaikan kautta asuntoa. Asunnot on kyllä ihan kiven alla, syksyllä oli lehessä juttua että helsingin kaupungin asuntojonossa on lähemmäs 30 000 ihmistä ja Hoasilla tais olla n. 6000 :( Oonkohan nyt puhunu ohi suuni täällä, ei meiltä asunto alta lähe pois jos opinnot loppuu, ei siis asuta opiskelija-asunnossa vaan asuntosäätiöllä. Ollaan yritetty myös kysyä sisäisestä vaihdosta, mutta ei ole mahdollista tällä meidän säätiöllä. Asuntosäätiöltä ollaan saatu kyllä puolto uuteen hakemukseen, muttei ole kuulunut mitään.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä