Miten vois tutustua uusiin ihmisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä kautta työ ihmiset ootte saanu uusia kavereita? Aloitin viime syksynä koulun, mutta sieltä en ole saanut yhtään ystävää jonka kanssa voisin viettää aikaa vapaalla, osaksi ehkä senkin takia, että muut ovat minua nuorempia ja lapsettomia, eli tulemme hieman eri maailmoista..
Muutenkin olen hieman sisäänpäin kääntynyt ja varautunut uusien ihmisten seurassa, mikä osakseen vaikuttaa siihen, että minun on vaikea tutustua uusiin ihmisiin ja monesti minua tulkitaan varmaan aivan väärin.
Kuitenkaan en oikein viihdy yksinäänkään...

Auttakaas tässä dilemmassa =)

Erilaiset iltakurssit, esim. työväenopiston, koulussakin kyllä pitäisi tutustua ihmisiin, leikkipuistot,kerhot,lasten erilaiset harrastukset, omat harrastukset , naapurien kanssa voisi yrittää jutella joskus - onhan näitä tilanteita joissa törmää ihmisiin melkein väkisin. Ruokakauppa, kirjasto, kampaamo.... =)

Eihän siinä oikein ole muuta konstia kuin tunkea vaan toisten seuraan ja katsoa mitä siitä seuraa.
Ja ihan ekana, unohda tuollaiset lapseton, lapsellinen, nuori, vanha -jutut... ystävyys ja kaveruus ei kokoa, ikää ja sosiaalista statusta katso. Minunkin suurin osa ystävistä, harrastuksen kautta saadut, on lapsettomia, ite suurperheellinen. Ole kiinnostunut muista, niin muutkin kiinnostuu Sinusta.
Onnea ystävän hakuun! b =) d

Millälailla sut tulkitaan väärin?
Kokeileppa vaikka tän plussan kautta eka vaikka, et pistät ilmotuksen missä etsit ystävääsi omalta paikkakunnaltasi ja tutustutte ensin vaiks sähköpostin/mesen välityksellä niin ehkä ne käsitykset on helpommin korjattavissa. :)

Olet laittanut itsesi jalustalle. Minä aloitin koulun vuonna 2006. Olin vuosikurssin vanhimpia, 26-vuotias, siinä missä nuorin oli 18v. Kellään muulla ei lapsia, minä eronnut kahden lapsen yh. Parissa kuukaudessa olin ylimpiä ystäviä kourallisen luokkalaisia kanssa.

Nytkin tunnen heidät kaikki, olen kutsuttu synttäreille, tupareihin jne. Ole avoin, ystävällinen, puhu heidän kanssaan. Älä oleta heidän olevan "toisesta maailmasta" vain siksi, että heidän elämäntilanteensa on erilainen. Mikset voi ystävystyä toisenlaisten kanssa? Puolet luokastani on muualta kuin Suomesta kotoisin, ei ole estänyt ystävyyttä.

Ite olen yrittäny ihan jutella tuolla ihmisille jos hyvä sauma sattunu, sitten kävin jumpassa jne. Täällä on vaan niin sisäänpäin kääntynyttä porukkaa että ei ne pukahda :kieh: Ei taida muu auttaa kun muuttaa semmoseen paikkaan missä ihmiset osaa puhuakin tai yleensä kommunikoida jotenkin.

Kyllä se lapseton-lapsellinen, nuori - vanha asetelma voi olla este tai sitten ei, se riippuu ihmisistä. Itse olen ollut kaveria 55 vuotiaan luokkatoverinkin kanssa ja sitten taas 16 vuotiaan kanssa, mutta täytyyhän se ymmärtää ettei vapaa-aika ole samanlaista. Hei oikeesti kuka viiskymppinen normaali mamma haluaa kakskymppisten illanistujaisiin.. tuskin kovin moni.

Tai vastaavasti mä en menis 16 vuotiaiden kotipileisiin missä kaikki on niin tosi ihkuu ja se toinenkin poika on ihan super ihku -tasoisia juttuja..

Ymmärrän ettei nyt kenen kanssa tahansa lähde vapaa-ajalla seikkailemaan.. itse en kuuntelisi 5 min kauemmin mitään teinix kieltä vapaa-ajallani. Mutta jos kyseiset henkilöt olisivat järkeviä nuoria niin mikä ettei, mutta ei musta todellakaan olis mammana lähtemään teinipileisiin. Päinvastoin olisi outoa jos aikuinen menisi sellaisiin.. Tilanne on ihan eri asia jos vaikka parikymppinen olisi jo.

Joten niin piti vaan sanoa, että ihmis kohtaistahan kaikki on.. tiedän sen itsekin ettei mun elämä monen lapsen äitinä kohtaa parikymppisiä sinkkuja..tai vastaavasti en voi samaistua viiskymppisten lavatansseihin jne..

Tuonkin ymmärrän ettei ne ystävät tule lennosta mistään työväenopiston kursseilta tms.. itse olen käynyt niissä paljon ja lisäksi äiti-lapsi kerhoissa, mutta jostain kumman syystä niissä ei käy nuoria sitten taas tai nuorempia aikuisia.. kurssi ja kerho kaverini aina olleet minua 20-30 vuotta vanhempia, äiti kerhossakin 10 vuotta eli näitä myöhään synnyttäneitä.. toivoisin, että nuorempaakin väkeä kävisi jossain, mutta kai ne on sitten omissa oloissaan/kavereiden kanssa kenties..?

Oli meillä parilla jumppakurssillakin pari alle kolmekymppistä, muutaman kerran jälkeen hekin häipyivät ja kävin eläkeläisten kanssa kurssit loppuun :) muttei joo ihan sen ikäisistä ystäviä kuitenkaan saa.

kyllä sieltä opiskelukavereista saattaa hyvinkin löytyä ystäviä! Itsekkin olin luokkani vanhimpia, tosin muutama muu äiti-ihminenkin oli samalla luokalla, mutta heidän kanssaan en ollut oikein samalla aaltopituudella:)

Ekana vuonna en vielä sen syvällisemmin ystävystynyt kenenkään kanssa, mutta pikkuhiljaa tutustuin erääseen todella ihanaan ihmiseen, joka oli sinkku ja minua 8-vuotta nuorempi! ei se ystävyys todellakaan ole elämäntilanteesta ja iästä kiinni, tosin voi olla että suurin osa lapsettomista/perheettömistä ei aina jaksa kuunnella jauhamista lapsista ja miehestä, mutta yhteisiä kiinnostuksen kohteita voi silti olla niin paljon että voi löytää sydänystävän iäkseen, vaikkei aina uskoisikaan:)

Onko teillä isokin ikäero? itse en kaipaisikaan ehkä ystäväkseni ihan teinejä, itse 26 ja lapsi löytyy. Minusta koulussa riittä kun tulee toimeen toisten kans. Harrastukset on hyvä tapa saada uusia ystäviä. Mulla ystäviä ja kaverietä jotka 40-50 vuotiaita, mut ystävyys helpompaa kyllä kun molemmat aikuisia, oli ikäero mikä hyvänsä.

Yhteistyössä