A
auttakaa!
Vieras
vai voimmeko tehdä asialle mitään?
Eli äitimme jäi leskeksi muutama vuosi sitten,löysi vajaa vuosi miehensä kuoleman jälkeen "ihanan"miehen,joka oli kiinnostunut kaikesta samasta mistä äitimme,jopa ristipistotöistä
teki itsensä tarpeelliseksi esim.remppaamalla autoa,taloa,mökkiä...Näin heti ensi tapaamisella,että mies ei käy täysillä...Alkoi puhelimen ja sähköpostien tonkiminen,otti numeroita äitimme puhelimesta,ja soitteli niihin,mitä tekemistä ko.ihmisillä on äitini kanssa...alkoi huorittelu,tavaroiden tonkiminen,menneisyyden kaivaminen...viime kesänä alkoi mökillä paiskomaan äitiä sänkyyn,ei päästänyt edes vessaan...uhkaili puukolla...alkutalvesta äitiltämme tuli avun pyyntö"tulkaa heittämään mies pois"...soitimme poliisit mukaamme.Oli kuristanut äitiä yöllä,etsinyt puukkoa että tappaa tuon huoran...äitimme pystyi olemaan erossa siitä 3vrk,se kun on "muuten niin ihana"...Meille mies soitti poliisit,kun olin soittanut hänelle ja käskenyt jättää äitini rauhaan...Tappelimme poliisien mukaan mieheni kanssa pihalla lumihangessa(hmm...olin lasten ja siskoni kanssa kotona ollut koko päivän,mieheni oli 100km päässä isänsä luona koko päivän)...Mies vannoi jättävänsä viinan,menevänsä terapiaan...juu,juu...2viikkoa sitten sama toistui,kuristi äitiäni 30krt,pakotti äitini "tunnustamaan"(eli valehtelemaan)että oli muka jakanut jalkoväliään 45vuotta sitten joillekkin miehen mainitsemille ukoille(lukenut äidin vanhoja siskonsa lähtettämiä kirjeitä -60luvulta joissa vilahteli kylän omien poikien nimiä),jotta mies lopettaisi kuristamisen...Äitini pääsi pakenemaan seuraavana päivänä kotiinsa.Tällä kertaa ei puolustellut miestä,haukkui mielisairaaksi...kunnes eilen siskoni soitti ja sanoi että äitini aikoo palata sen hullun luo takaisin...mies aikoo mennä terapiaan,jättää viinan(menee kuulemma pää sekasin viinasta ja lääkkeistä,mitä lääkkeitä popsii??).eli sama virsi taas..."kun meillä on niin ihanaa"...Soitin äidilleni,ja se oli taas kylmä kuin kivi,ei mitään tunteita kun itkin ja puhuin,puhuin ja itkin järkeä...käski elää omaa elämää,olla murehtimatta(miten voidaan olla murehtimatta,kun ollaan 24/7 puhelimet auki jos se tarvii apua)...alkoi vihjaileen,että meilläkin voi olla perheväkivaltaa kotonamme,arvosteli parisuhdettamme yms.mitä ei ole ikinä tehnyt...sanoin,että meillä ei kuitenkaan ole 15vuoteen kuristettu,heitelty seinille,haukuttu huoraksi tms.niinkuin heillä 1.5v aikana...(viimeksi kun niillä oli ollut kuriselua,niin väitti että toisen siskon perheessä VARMASTI on väkivaltaa...)...en tiedä miksi epäilee heti sitten muiden parisuhdetta väkivaltaiseksi yms.jota ei normisti tee...mulla sitten kilahti,haistatin pitkät V*tut,ylitti mun mielestä rajan alkamalla törkeyksiä vihjaileen mun ja mieheni suhteesta,josta sillä ei ole mitään tietoja...Eniten meitä ihmetyttää äitimme käytös;muuttuu ihan tunteettomaksi,kylmäksi,kovaksi ihmiseksi kun on päättänyt palata miehen luo...Äänikin on muuttuu täysin...Olemme varmoja että tämä ei tule päättymään kuin hautajaisiin...Mitä voimme tehdä?Onko mitään keinoja puuttua asiaan?
Eli äitimme jäi leskeksi muutama vuosi sitten,löysi vajaa vuosi miehensä kuoleman jälkeen "ihanan"miehen,joka oli kiinnostunut kaikesta samasta mistä äitimme,jopa ristipistotöistä