miten voisin suhtautua avoimemmin seksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bride
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bride

Vieras
hävettää myöntää koko asia, mutta koen seksin vastenmielisenä asiana. olemme olleet naimisiissa vähän yli puoli vuotta ja rakastan miestäni, mutta en vain pidä itse aktista. haluan olla miestäni lähellä, mutta minua pelottaa ja hävettää..vihaan vartaloani enkä pysty olemaan alasti mieheni edessä. :'( pelkään, että mieheni pettää tai jättää minut kun seksi ei suju, vaikka hän sanoo että me pääsemme asian yli. en vain voi sille mitään, että seksi ahdistaa minua.

Se on selvästi psykoterapian paikka sulla nyt. Tuolle on jokin selitys menneisyydessä.

Tokikaan kaikki eivät ole kauhean innostuneita seksistä eikä se ole poikkeavaa mutta tuossa sinun jutussa on kyllä poikkeavia piirteitä senverran että tavan seksihaluttomuudesta ei voi puhua. Esimerkiksi tuo oman vartalon vihaaminen: EI TERVETTÄ.

Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alotitteko te siis seksielämän naimisiinmenon jälkeen? Onko sulle opetettu, että seksi on jotenkin paha juttu?

ensimmäinen yhteinen yömme oli hääyönä ja se oli meidän "ensimmäinen kerta" eli aloitimme seksielämän naimisiinmenon jälkeen. minulle on opetettu, että seksistä ei puhuta vaan se on häpeällinen ja yksityinen asia.

Alkuperäinen kirjoittaja ei maistu monesti seksi munullekaan:
Se on selvästi psykoterapian paikka sulla nyt. Tuolle on jokin selitys menneisyydessä.

Tokikaan kaikki eivät ole kauhean innostuneita seksistä eikä se ole poikkeavaa mutta tuossa sinun jutussa on kyllä poikkeavia piirteitä senverran että tavan seksihaluttomuudesta ei voi puhua. Esimerkiksi tuo oman vartalon vihaaminen: EI TERVETTÄ.

haluan kyllä miestäni, mutta se on erittäin harvoin, mutta estoni/kyvyttömyyteni ja suuri häpeäntunne laittavat vastaan.

No just tuo seksikielteinen kasvatus ja seksin hävettävänä pitäminen ovat syy ongelmiisi...hae apua jos ei helpota ajan kanssa. Hienoa että miehesi suhtautuu hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja bride:
Alotitteko te siis seksielämän naimisiinmenon jälkeen? Onko sulle opetettu, että seksi on jotenkin paha juttu?

ensimmäinen yhteinen yömme oli hääyönä ja se oli meidän "ensimmäinen kerta" eli aloitimme seksielämän naimisiinmenon jälkeen. minulle on opetettu, että seksistä ei puhuta vaan se on häpeällinen ja yksityinen asia.

Okei. Ootko sä uskovainen, kristitty?

Jos olet, ota käteen raamattu ja lue laulujen laulu taikka toiselta nimeltään korkea veisu. Seksi ei ole likaista, vaan erityistä ja hienoa. Tarkoitus ei ole opettaa ihmisille, että se on likaista, vaan että se kuuluu turvalliseen ympäristöön, eli avioliittoon, kahden ihmisen välille. Älä suotta pelkää sitä, miltä tuntuu kiihottua sun miehestä ja susta itsestäsi.

Jos olet, ota käteen raamattu ja lue laulujen laulu taikka toiselta nimeltään korkea veisu. Seksi ei ole likaista, vaan erityistä ja hienoa. Tarkoitus ei ole opettaa ihmisille, että se on likaista, vaan että se kuuluu turvalliseen ympäristöön, eli avioliittoon, kahden ihmisen välille. Älä suotta pelkää sitä, miltä tuntuu kiihottua sun miehestä ja susta itsestäsi.

olen kristitty, mutten mikään himouskovainen.

olen kristitty, mutten mikään himouskovainen.

Okei. Mä oon himouskovainen. Mutta se, mitä sulle on yritetty opettaa, on jotain vääristynyttä. Ei Jumala silleen oo tarkottanut. Seksi on ihan erityinen juttu ja se voi rakentaa ja täydentää sitä rakkautta ihanasti.

Ei kai sulla tohon häpeään liity mitään semmosta, että joku on koskenut suhun, kun olet ollut nuorempi, etkä oo uskaltanut puhua siitä kellekään? Koska jos niin ois, siitä kannattas puhua jollekin ihan ammatti-ihmiselle.

jos häpeät alasti oloa ja et pidä vartalostasi, niin muista, että miehesi rakastaa sua sellaisena kuin olet eli omana itsenäsi. :) jos et pysty riisuutumaan alasti hänen edessään valot päällä, niin kokeile aluksi olla pelkissä bikineissä. tiedän, että se voi olla aluksi hankalaa, mutta se helpottaa ajan kanssa. tsemppiä ja onnea! :hug:

Ei kai sulla tohon häpeään liity mitään semmosta, että joku on koskenut suhun, kun olet ollut nuorempi, etkä oo uskaltanut puhua siitä kellekään? Koska jos niin ois, siitä kannattas puhua jollekin ihan ammatti-ihmiselle.

ikävä kyllä näin on käynyt. minuun on käyty käsiksi ja pedofiili on hiplaillut minua ja rintojani ja peppuani on tuijoteltu ja kähmitty.

ikävä kyllä näin on käynyt. minuun on käyty käsiksi ja pedofiili on hiplaillut minua ja rintojani ja peppuani on tuijoteltu ja kähmitty.

Terapiaan sitten.

No niin, toi häiritsee sun seksin kokemista. Rankka juttu, mutta ei se sun syys ole, eikä se sun vartalosta ole tehnyt saastaista. Se häpeä, mitä sä kannat ei kuulu ollenkaan sulle, vaan sille pedarille.

Katos netistä semmonen, ku tukinainen, sieltä saa ilmaista keskusteluapua ja sinne voi soittaa maksuttomaan numeroon. Voisit kokeila soittaa sinne alkajaisiksi. Noin niinkuin saadaksesi keskusteluapua asiaan.

Kai sun mies tietää tosta asiasta ja ymmärtää sua siinä?

No mut sitähän se on :snotty:

No niin, toi häiritsee sun seksin kokemista. Rankka juttu, mutta ei se sun syys ole, eikä se sun vartalosta ole tehnyt saastaista. Se häpeä, mitä sä kannat ei kuulu ollenkaan sulle, vaan sille pedarille.

Katos netistä semmonen, ku tukinainen, sieltä saa ilmaista keskusteluapua ja sinne voi soittaa maksuttomaan numeroon. Voisit kokeila soittaa sinne alkajaisiksi. Noin niinkuin saadaksesi keskusteluapua asiaan.

Kai sun mies tietää tosta asiasta ja ymmärtää sua siinä?

mieheni tietää asiasta. hän on ainoa, joka tietää näistä asioista ja tukee minua täysin. se on aivan kamalaa, kun joka kerralla kun rakastelemme, niin minua hävettää sieluni pohjasta ja tunnen itseni likaiseksi katuhuoraksi, vaikka tiedän, että tämä on sallittua ja pitäisi olla ihanaa, koska olemme naimisissa.

mieheni tietää asiasta. hän on ainoa, joka tietää näistä asioista ja tukee minua täysin. se on aivan kamalaa, kun joka kerralla kun rakastelemme, niin minua hävettää sieluni pohjasta ja tunnen itseni likaiseksi katuhuoraksi, vaikka tiedän, että tämä on sallittua ja pitäisi olla ihanaa, koska olemme naimisissa.

En oikein osaa auttaa, mutta et missään tapauksessa ole likainen. Sulle on vaan sattunut ikävä juttu. Jos joku hakataan kadulla, niin onko se joku häpeä? Ei oo. Samalla tavalla sun ei pidä hävetä tota asiaa. Olet ollut silloin lapsi. Ja vaikka olisi ollut niinkin, että olisit saanut siitä seksuaalista kiksiä (mikä saattaa olla joskus mahdollista, koska lapsellakin voi alapää toimia) niin silti se ei ole sun vika, koska aikuisella on aina vastuu.

Etsi joku luotettava, mieluiten tosiaan psykologi tai joku sellainen, jolle voit puhua.

Yhteistyössä