miten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutipullo pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tutipullo pois

Vieras
Moi!

meillä on nyt 1 v tyttö, joka juo edelleen maidot pullosta. ruualla on tottunut juomaan vettä pienestä asti, ja nokkamukista. Olen yrittänyt vaihtaa niin, että joisi nokkamukista maitoa ruualla jas itten vähennettäisi vain pullottelua hitaasti. Mutta saa kamalan raivarin, jos mukissa onkin muuta kuin vettä. Mitä kannattaisi tehdä? On menossa syyskuussa tarhaan ja mitenköhän siellä tuo pullottelu onnistuu? Niin ja miten saatte ilman pulloa menemään sen 5 dl maitotuotteita?

Mäkin ensin aattelin et on kauhee homma. Mut alotin niin, et en vaan antanut kun sen nokkamukin (ja ruoan päälle lasista maitoa) joipa tai ei. Jos kerran vettäkin juo siitä, niin kai se maitokin sit menee jossain vaiheessa, kun jano tulee. Aluksi tein sitten sitä, että illalla, ennen nukkumaanmenoa sai juoda tuttipullosta. Ja hyvin meni loppujen lopuksi se vierotus. Rupes kyllä sit juomaan siitä nokkamukista ihan mielihyvin =)
Niin ja meillä poika on niin jugurtin perään, et pelkistä jugurteistakin varmaan tulis vuorokauden maitomäärä täyteen :D

Ootko koittanu mukista tai lasista antaa juoda? Auttaisko asiaan yhtään....? Mä oon vähän huono neuvomaan, koska meillä tota ongelmaa ei ollu (tutti ehkä maistu normaalia enemmän jonkin aikaa pullottelun jäädessä pois), mutta jos vaan määrätietosesti laittaisit ne pullot vähitellen pois eli ensin vaikka aamupullo pois, muutaman päivän päästä päiväpullo ja niin edelleen....kyllä se lapsi sopeutuu siihen varmasti :)

Ja tuosta tarvittavasta kalsiumin saannista....nooh, meillä neiti ei kauheesti tykänny maitoa juoda pullostakaan, joten meil on kalsiumtabletit käytössä....mieluummin turvaan niillä tarvittavan määrän kuin jätän kokonaan "heitteille". Itse asiassa nyt, kun tyttö osaa jo itse juoda lasista, niin maitoa on alkanu uppoomaan vähän paremmin, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi!

Mä kysyn ny kuitenki vielä et onko niin kauhea vielä antaa1v juoda tuttipullosta. mun mielest ei kyllä ole! Tuttiakin meillä syödään vain hetkittäin kun nukutaan ei muuten nukahtaa kyl ilman sitäkin mut maitopullo on meillä vielä jois kyllä sitä muutenkin. 2v aion kyl lopettaa sitä ennen en.

Meillä poika 1v10kk on jättänyt tutin ihan oma-aloitteisesti pois mutta edelleen aamulla tahtoo juoda maitopullon ennen hoitoon lähtöä. En näe mitään syytä siitä vierottaa, uskon että sekin jää itsekseen pois ajan kanssa ilman tappelua.

Ja poika juo mukista vettä ruokaillessa ja nokkamukista mehua saunassa

Ihan sama juttu oli meiän neidillä siinä vuoden hujakoilla, nokkamukista joi kyllä vettä mutta maito piti saada pullosta. Yks päivä sitte vaan päätin että jätetään päivällä pullo pois ja saa juoda maidonki nokkamukista. Parina päivänä maitoa ei mennyt kovin paljon (meni kuitenki jonki verran ja sillon vielä annoin maitoa pullosta illalla ja yöllä). Hiljalleen oppi sen että maitoa juodaan nokkamukista (päivällä) ja siinä kun tyttö oli 1v3kk jätin pullon kokonaan pois. Sekin kävi yllättävän helposti, vain ensimmäisenä yönä kitisi parisen tuntia ja sen jälkeen on yöt nukkunu putkeen. Pullo voi siis jäädä yllättävänki helposti pois, lapsi unohtaa niin nopeasti, mutta riippuu tietysti lapsesta!! Tämä oli vaan meidän kokemus. Tsemppiä teille!

Kumma homma muuten, miten neuvoloissa ja muuallakin painostetaan vierottamaan vauva tuttipullosta pois heti kohta vuoden täytettyään. Mutta yhtäämpä ei paheksuta sitä jos 2-3 v. lapsi saa vielä rintamaitoa..... :whistle:

tiesitkö että tuttipulloihin voi kaupasta ostaa sellaisia pehmoisia juomanokkia? myydään kahden kappaleen pakkauksissa. muistaakseni ainu-merkkisiä.
samanlaisen kuin nokkamukissa on mutta ei kova.
meillä niitä käytettiin tytöllä hyvällä menestyksellä :)
voisi helpottaa tavallisesta tuttipullon tutista luopumista :D

Poika oli n.2v2kk kun vietiin yhdessä oravavauvoille pullot ja that`s it :heart: Itki muutaman kerran pullojensa perään,mutta periksi en antanut. Niin ja poika halusi myös yöllä maitoa,että tilanne oli aika tukala :whistle: Mutta 1v ei vielä ehkä ymmärrä,että viedäänpäs pullot oraville. ja mun mielestä 1v ei todellakaan ole liian iso pullolle =)

Meillä tyttö jätti 1-vuotiaana pullot itse pois, koska ei viitsinyt enää imeä ja nähdä vaivaa, kun nokkiksesta tulee juoma paljo helpommin. Eli meillä pullottelun lopetus oli tosi helppoa. Eikö muilla näin? Että ois siis itse siirtynyt mieluumin nopempaan nokkamukiin/lasiin?

Yhteistyössä