[QUOTE="myö";23260073]No, siis olen kutsunut lapsia äiteineen kylään. Mie asun täällä Hämeessä, vaikka olenkin Itä-Suomesta kotoisin, ja olen huomannut, että täällä ihmiset ovat aika pidättyväisiä, joten olen sit itse ollut se aktiivinen osapuoli. Aluksi ollaan puolin ja toisin oltu mukana ja kahviteltu, ja silleen on se kaverin äitikin tullut lapselle tutuksi.
Vessa ei ole ollut meille ongelma, mutta pienempänä kyllä sanoin kaverin äidille, että kyselis, onko pissihätää. Mitäs muuta? Niin, kutsu siis ensin teille käymään, äläkä tee asiasta kauheaa numeroa, kun viet leikkimään. Ja jos ei itse halua, niin ei sitten. Mutta meillä ei kyllä ole koskaan tarvinnut kesken hakea pois.[/QUOTE]
Kiitos sinulle paljon vastauksestasi!
Juu näin taidan tehdä, että kyläillään lapsen kavereiden luokse ensin yhdessä että kaverin äitikin tulee tutuksi, niin varmasti sitten seur. kerralla myöhemmin haluaakin jo jäädä itsekseen kylään. Hiljaa hyvä tulee!
Kunhan nyt ensin alkaa saamaan oikeita kavereita tuolta päiväkodista, johonka vasta juuri siirtyi perhepäivähoitajalta. Eiköhän se siitä sitten. Hoidossa niin pph:lla kun päiväkodissa meidän tytöllä aina asiat hoituneet, jotenka eiköhän se onnistu tuolla kavereillakin sitten. Täytynee harjoitella asiaa vaikka ensin tytön serkun luona jossa jo pari kertaa ollutkin kylässä itsekseen. Se on tietysti helpompaa kun kyseessä on tuttu serkku ja hänen äiti (minun sisko) joka myös tytölle hyvin tuttu. Mutta yhtälaillahan niistä kavereistakin sitten aikanaan tulee tuttuja.