Mitenkäs saatte lumityöt tehtyä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lunta tupaan

Vieras
Olisko jollain ideoita miten saisin lumityöt tehtyä työaamuina??
Lapset 2,5v ja 4,5v ja en tiedä kuinka viittin/uskallan jättää ne aamusin sisälle kun itse pitäs mennä lumitöihin jo joskus 6-6.30 aikoihin, että töihin kerkiän. ei oikein viitsis lapsiakaan ottaa siihen aikaa ulos mukaan.
Minimissäänkin aikaa menee se 20-30min, että päästään edes pihasta pois.
Ja olen siis yh, että ei voi miestäkään laittaa tekemään :)
Jättäisitkö lapset sisälle jos saisivat oven auki itse ja voisivat tarvittaessa tulla huutamaan äidille jos jotain asiaa tulis, riittääkö?

Minä en tuohon aikaan tekisi kuin pakolliset. Jos piha on muuten ollut puhdistettu ennen lumipyryä, auto kyllä menee melkoisenkin lumikerroksen läpi.:D Tekisin ne sitten iltapäivällä.

No jos asia oikein huolettaa, hanki itkuhälyytin niin kuulet, jos joku herää aamusella. Vaihtoehto b voisi olla käydä kuulostelemassa sisällä kun vedät henkeä?

mä kyllä voisin jättää lapset sisälle, kun ne nukkuvat. Varmistaisin toki huolellisesti että avain on tallessa ja poikkeasin kuulostelemaan muutaman kerran, että talossa on rauha. Ainakin oma 4.5vee laahustaa aamulla kaikessa hiljaisuudessa alakertaan jos sattuu aikaisin heräämään ja onhan talossa valot, jne. En usko että lapset kuvittelisivat sinun heidät hylänneen.

Viimeksi muokattu:
jos nyt sattuu tulemaan yhtä paljon kun tänään ja eilen, ja vielä kovin nuoskaisena niin aika vaikee päästä autolla pois pihalta.
riittää niitä sitten vielä työpäivän jälkeenkin tehtäväksikin ;)

jos nyt sattuu tulemaan yhtä paljon kun tänään ja eilen, ja vielä kovin nuoskaisena niin aika vaikee päästä autolla pois pihalta.

no mutta jos illalla teet ne, niin saa olla aikamoinen pyry, että et pääse pihasta pois. Ja jos lumityöt on IHAN pakko tehdä, lastenohjelmat televisiosta ja kävisin säännöllisesti kurkkaamassa lapsia sisällä.

mä kyl aina tottunu tekemään aamusin, tosin olen aika virkku aamusin, että johtuuko sit vaan siitä.
ja pääseehän joo auton kanssa suht hyvin lumen halki, mutta jos päivän aikana jäätää urat niin niitä vaikee kyl kolan kanssa saada sit enää pois...

Oho, minkälaisella kottikärryllä oikein ajelette? :):D. Kyllä sitä aika paljon saa tulla, ettei autolla pihasta pääse. Mutta täältä Etelä-Suomesta huutelen, että voihan se olla, että teilläpäin sitten tulee sitä vähän runsaammin noinkin lyhyessä ajassa.

joo, siis jatkan yleensä illalla lumitöitä, mutta jos kovasti viel pyryttää niin kovin myöhään en enää jaksa lähtee pihalle kolailemaan. ehkä tää on nyt vaan oman pääkopan ongelma kun olen niin aamuihminen ja tottunu sillon tekemään ja illalla alkaa aika aikasin jo vätystämään.

Se lastenkanavan "juniori-tipu" herää aina aamuisin klo 6 eli juniori-kanava päälle. Jos lapset herää ne siirtyy töllön ääreen ja sä kerkeeta tekeen lumityöt ennen töihin lähtöä.

Minulla sama tilanne saman ikäisten lasten kanssa erona se, etten ole yh vaan mies on viikot reissutyössä joten yksin pärjättävä. Aiemmin ressasin itse samaa ennen talven tuloa mutta hyvin oon pärjännyt, ei ongelmaa. Aamulla ennen autoon menoa teen vain pakolliset, lapset ihan hyvin voi sen ajan touhuta ulkona. Iltapäivällä loput.