mitenköhän ois järkevintä?(vauvan kans kotiutumisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä 1lapsi(alle 2v.)ja tällä viikolla viimeistään vauva syntyy,miehellä on myös 1vanhempi lapsi 6v.ja ens vlopuksi on miehen lapsi tulossa...mietin vaan että olisikohan parempi jos vaihtaa viikonloppua että saa rauhassa kotiutua ja tämä meidän yhteinen esikko tutustua uuteen tulokkaaseen vai ottaa tämä vanhempi vlopuksi myöskin!?mites sinä tekisit?

No onhan se 6vkin tämän tulokkaan sisarus.. Mutta tietysti riippuu kaikkien väleistä, miten jaksaisi "vierasta" lasta kotona juuri synnyttäneenä. Vaikea siis sanoa suorilta käsin..

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
No onhan se 6vkin tämän tulokkaan sisarus.. Mutta tietysti riippuu kaikkien väleistä, miten jaksaisi "vierasta" lasta kotona juuri synnyttäneenä. Vaikea siis sanoa suorilta käsin..

Näinpä. Mutta kyllä mä varmaan silti antaisin kaikkien sisarusten tutustua vauvaan heti.
Meillä ainaki joskus oli, että miehen tytär oli sitä mieltä, että on epäreilua, että "Aija ja Maija" (mun lapset siis) näkevät vauvaa useammin. Ja vauvan kotiuduttua miehen lapset tulivat meille just sen takia, ettei ainakaan sen takia tulis paha mieli.

Meillä se muualla asuva sisarus kävi sairaalassa jo tutustumassa ja seuraavan kerran seuraavana vkoloppuna (kotiuduttiin la eli siitä viikon päästä ).
Meillä kuitenki mä olen se ruuan laittaja yms ja heti sairaalasta tullessa ens olis jaksanu "ylimäärästä" asiaa.

Eikös se äiti saa ihan itse päättää, keitä siellä kotona on kun sinne vauvan kanssa kotiutuu..? Selvähän se, että oma perhe siellä on, mutta ymmärrän sen jos ei jaksa sinne muita ottaa, olkoonkin sitten miehen lapsi... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Eikös se äiti saa ihan itse päättää, keitä siellä kotona on kun sinne vauvan kanssa kotiutuu..? Selvähän se, että oma perhe siellä on, mutta ymmärrän sen jos ei jaksa sinne muita ottaa, olkoonkin sitten miehen lapsi... :whistle:

No höh, eihän se miehen lapsi mikään ulkopuolinen 'muu' ole, vaan ihan yhtä lailla omaa perhettä. Eihän äiti "tavallisessa" ydinperheessäkään sano, että sinä 6-vuotias, menepä mummolaan siksi aikaa että äiti kotiutuu vauvan kanssa... lapsi syntyy elämän keskelle, siihen mukaan!

Jos on hyvät välit ja muutenkin 6v on teillä usein,niin ei se oo keltään pois että hänkin on paikalla.Varmaan oottaa innoissaan.Saattaapi tuntee hylättyä oloa jos sivuutetaan.Se alta 2v ei niin kyllä "ymmärrä" koko vauvajutusta mitää mutta 6v jo ymmärtää.Uskoisin että on kaikkien etu että olette kaikki paikalla vauvaan tutustumassa,yhtä isoa perhettähän te tulette olemaan =) Onnea kovasti =)

no ottaisin tietenkin molemmat sisarukset tutustumaan tulokkaaseen. ja josko se mies vois sit hoitaa niitä isompia sisaruksia että saat rauhoittua. ja jos mies ei osaa kokata niin valmista ruokaa vaan lämmittää.