Mites mä laitan suu-ja nenäsuojan vauvalle/taaperolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mä olen ollut lauantaista asti kipeä ja pikkujäbällä on ollut molemminpuolinen silmätulehdus. Saatiin silmätulehdukseen lääkettä, mutta se ei auttanut.

Nyt soitin sitten meille molemmille lääkäriajan. Poika tarvii vahvempaa lääkettä ja mä ajattelin tarkistuttaa onko mulla kurkussa jotain kun se on niin kipeä.

Ei siinä mitään, saatiin lääkäriaika ja toivottavasti saadaan molemmat kuntoon. Mutta koska mulla on nuhaa ja lämpöä kurkku-ja keuhkokivun lisäksi, niin joudun eristyksiin istumaan suu-ja nenäsuojan kanssa. Ja kuulemma pitäis taaperollekin laittaa samanlainen :o . Siis miten ihmeessä mä saan pienen pitämään kasvoillaan maskia??

keksit jonkun hienon tarinan, että vain tietyt ihmiset saa pitää sellasta. meillä ainakin toimii näin joidenkin vaatteiden kanssa, esim. kurahousut oli paha paikka tytölle, kerroin että vaan isot ja rohkeat tytöt saa pitää näitä kun silloin pääsee lammikoihin hyppimään, vajaa kolme vee laitto innolla housut jalkaan ja hyppi pari tuntia lätäköissä :D

Alkuperäinen kirjoittaja jos kerran niin sanot:
keksit jonkun hienon tarinan, että vain tietyt ihmiset saa pitää sellasta. meillä ainakin toimii näin joidenkin vaatteiden kanssa, esim. kurahousut oli paha paikka tytölle, kerroin että vaan isot ja rohkeat tytöt saa pitää näitä kun silloin pääsee lammikoihin hyppimään, vajaa kolme vee laitto innolla housut jalkaan ja hyppi pari tuntia lätäköissä :D

Juuri 1 vuotta täyttäneelle ei selitykset varmaan vielä kamalasti mene läpi =)

Taas ollaan pikkauisen liian hysteerisiä teidän tk:ssa.. Kai siellä on kylttikin jossa lukee ERISTYS. Et sä varmaan saa sitä maskia taaperolla pysymään, luulisin.

Mä luulen että on varotoimenpide. Siis että kaikki flunssaiset joutuu eristyksiin hengittämään suojan takaa, oli se sitten possulla tai ilman.

Ja juu, poitsu tosiaan vasta vuoden, ei paljon selittelyistä ymmärrä :)

Olen itse sairaalassa töissä ja meillä nimen omaaan sanottiin että sellainen potilas eristetään joka on ollut yhteyksissä sikainfluenssaan sairastuneeseen. Että kaikkia flunssa potilaita ei eristetä koska se eristäminen ei kuitenkaan ole mitään halpaa puuhaa jos toimitaan joka kohdassa aseptisesti. Hoitajilla pitää olla se influenssavarustus, samoin lääkärillä ja yhden ilmaeristysmaskin hinta hipoo 3?. Mutta jos kyseessä on vaan tälläinen ns. eristys eli henkilökunta ei kunnolla suojaudu niin en ymmärrä miksi se suoritetaan. Toimit tietenkin ohjeiden mukaan, mua vaan ihmetyttää!!

Alkuperäinen kirjoittaja XXx:
Olen itse sairaalassa töissä ja meillä nimen omaaan sanottiin että sellainen potilas eristetään joka on ollut yhteyksissä sikainfluenssaan sairastuneeseen. Että kaikkia flunssa potilaita ei eristetä koska se eristäminen ei kuitenkaan ole mitään halpaa puuhaa jos toimitaan joka kohdassa aseptisesti. Hoitajilla pitää olla se influenssavarustus, samoin lääkärillä ja yhden ilmaeristysmaskin hinta hipoo 3?. Mutta jos kyseessä on vaan tälläinen ns. eristys eli henkilökunta ei kunnolla suojaudu niin en ymmärrä miksi se suoritetaan. Toimit tietenkin ohjeiden mukaan, mua vaan ihmetyttää!!

Ihan uteliaisuudesta, miten sellaseen flunssapotilaaseen suhtaudutaan, kuka on töissä kassalla tai muussa työssä, jossa on paljon tekemisissä tuntemattomien ihmisten kanssa? Siis itse kuvittelisin että kassalta saan helpostikin sikaflunssan, kun asiakkaat yskii välillä ihan päinkin, mutta jos sairastuisin, en voisi varmasti sanoa olleeni sikaflunssapotilaan kanssa tekemisissä. Siksikin kyselen, kun mulla on näin raskaana ollessa pelko takaraivossa että saan tuon taudin, eikä mua huolita testeihin, kun en ole ollut matkalla enkä voi tosiaan sanoa varmasti olleeni kenenkään sikaflunssaisen kanssa tekemisissä.

Terveisiä lääkäristä :). Eipä tuo jälkikasvu suostunut omaa maskiaan kauaakaan pitämään, mutta mä pidin kiltisti koko ajan (jouduin odottamaan melkein puoltoistatuntia omaa vuoroani).

Tuo eristys oli mun moka. Tai siis tarkoitin sen eri tavalla. Siellä oli siis odotustiloissa erillinen tila, johon sai mennä vaan influenssapotilaat. Mutta ihan näköetäisyys sieltä oli muihin odottajiin, tilaa "eristi" ainoastaan pienet "verhot", eli semmoiset metallikehykset jossa verho sisällä.

Mutta juu, Peikkiksellä edelleen silmätulehdus ja saatiin uutta lääkettä. Mulla kaiketi influenssa, mutta olen kuulemma liian hyväkuntoinen sairastaakseni sikainfluenssaa. Eli nuha ilman possua :D

Yhteistyössä