Mites teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipoko???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kakkua sain siivun 1v synntäreillään ja lahjaksi ahaa patukan, tykkäs :D
Ja on saanut maistella lähes kaikkea mitä aikuisetkin syö niin aina pienen nokareen siis jonku nuppineulan päänkokosen...jostain 6kk eteenpäin varmaan ollaa annettu makupaloja. ei vain herkuista vaan ihan ruuista yms.

Meillä annettiin tytölle ekan kerran makeaa 1v synttäreillä kun kakkua maistoi. Sitä ennemmin ei syönyt mitään herkkua ei ees keksiä.

Yksi mun tuttu syöttää tytölleen keksiä vaikka on toinen vaan puoli vuotta.. Musta ei tartte niin aikaiseen vielä keksiä syödä, koska herkkuja kerkeää myöhemmässäkin iässä syömään ihan tarpeeksi.

Et oo nipo :) Ei meidän 2-vuotiaskaan vielä osaa pyytää makeaa. Todella tyytyväinen tyttö, ja syö hyvin. Miksi sekoittaisin pienen pään jollain epäolennaisella. Kyllä sitä vanhempanakin ehtii.

Isovanhemmat tuntuvat enemmän nipottavan aiheesta, toiseen suuntaan. Ihan kuin se olisi nyt maailmanloppu jos 2-vuotias ei syö irtokarkkeja ja juo limsaa.

Ollaan lapsen isän kans päätetty ettei lasta makean perään heti opeteta, mun ystävän isä on hammaslääkäri ja sano että mitä myöhemmin niin sen parempi hampaiden kannalta, itsellä ei ole yhtään reikää ku en lapsena tykänny makeasta yhtään enkä juuri vieläkään. Mietin vaan että olenko todella nipo jos en halua että lapsi syö makeaa ihan pienenä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan lapsen isän kans päätetty ettei lasta makean perään heti opeteta, mun ystävän isä on hammaslääkäri ja sano että mitä myöhemmin niin sen parempi hampaiden kannalta, itsellä ei ole yhtään reikää ku en lapsena tykänny makeasta yhtään enkä juuri vieläkään. Mietin vaan että olenko todella nipo jos en halua että lapsi syö makeaa ihan pienenä?

Ei kun olet fiksu. Esikoinen on helppo pitää erossa makeasta aika pitkään, nuorempien lasten kanssa se on jo vaikeampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et oo nipo :) Ei meidän 2-vuotiaskaan vielä osaa pyytää makeaa. Todella tyytyväinen tyttö, ja syö hyvin. Miksi sekoittaisin pienen pään jollain epäolennaisella. Kyllä sitä vanhempanakin ehtii.

Isovanhemmat tuntuvat enemmän nipottavan aiheesta, toiseen suuntaan. Ihan kuin se olisi nyt maailmanloppu jos 2-vuotias ei syö irtokarkkeja ja juo limsaa.

Minä olin vähä järkyttyny ku mentiin kylään ja kahvipöydässä aletaan mun vauvalle tukkimaan kakkua suuhun ku heidän 2vuotias veteli posket pallona kakkua naamaan niin pitäähän pienenki saada.. :/

Meillä poika löysi yksivuotissyntymäpäivän aattona äidin suklaalevykätkön ja veteli sitä ihan onnessaan yksin keittiössä hipihiljaa :laugh: Kaikki paikat olivat suklaassa ja ilme oli kyllä niin autuas, ettei voinut muuta kuin nauraa :laugh: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
Meillä poika löysi yksivuotissyntymäpäivän aattona äidin suklaalevykätkön ja veteli sitä ihan onnessaan yksin keittiössä hipihiljaa :laugh: Kaikki paikat olivat suklaassa ja ilme oli kyllä niin autuas, ettei voinut muuta kuin nauraa :laugh: :heart:

Somaa:D