Mökillä rv 35/36, onko reilua vaatia ajokuntoista "päivystäjää"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenkäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenkäs

Vieras
Oltaisiin menossa miehen suvun mökille, joka sijaitsee aika korvessa ja lähimpään terveyskeskukseen on matkaa, saati sitten sairaalaan. Haluaisin lähteä mökille, koska se olisi tämän kesän ainoa mökkeilymahdollisuus. En kuitenkaan haluaisi olla mökillä ilman että joku kortillinen olisi siellä ajokunnossa. Minulla ei ole korttia, mutta mökille on tulossa 5 kortillista.

Meitä on siis varta vasten pyydetty tuonne ja vaikka ovat miehen sukua, haluaisivat kovasti nähdä minua. Olisiko ihan tökeröä sanoa, että tulen mielelläni, mutta sopikaa kuka on ajokunnossa minäkin päivänä. Muuten en ihan oikeasti halua lähteä ja varmasti pettyisivät, jos en tulisi. Vaikeeta, vaikeeta.

Paljonko terveyskeskukseen tai sairaalaan on matkaa? Jos synnytyksesi käynnistyy, Kela maksaa taksin sairaalaan, eli siinä mielessä ajokuntoista päivystäjää ei tarvita jos on mahdollista tilata taksi hakemaan sinut mökiltä. Harvemmin kai tulee tosi kiire, jos tulee niin silloin pitää soittaa ambulanssi.. Reilua olisi varmasti pyytää omaa miestäsi olemaan ajokunnossa, jotta hän pääsisi myös synnytykseen skarppina mukaan, koska humalassa sinne ei pääse. Muilta et voi vaatia loman "pilaamista" sinun takiasi, varsinkin kun viikkoja on vielä aika vähän, siis synnytyksen käynnistyminen epätodennäköistä.

No ihan vihjeenä sanoisin, että jokainen normaalilla järjellä varustettu mies on ilman viinaa, kun vaimo on raskaana loppumetreillä ja matkustetaan korpeen.

Joten ei pitäisi edes miettiä kuka on juomatta, kun se on tulevan isin velvollisuus, onhan se hänenkin lapsensa
ja jos ei ukkosi pysty olemaan ryyppäämättä, tulee mieleen, että miten sitten on kun vauva on syntynyt

Alkuperäinen kirjoittaja kirsicca:
entä ambulanssi tai taksi? siis jos ei onnistu muuten...olishan se varmasti kiva että joku selvä kuski varmuuden vuoksi löytyis :)

Totta kai noilla mennään jos ei muuta ole, mutta on tosiaan sen verran korvessa, että esim. pienen huolen tullessa oltaisiin omalla autolla terveyskeskuksessa paljon taksia nopeammin (ja halvemmalla, etenkin jos pitää keskellä yötä lähteä jonnekin). Lanssiahan eivät lähetä, ellei arvioida hädäksi, eli esim. jos vedet päättävät mennä mökillä, niin ei sinne mitään lanssia laiteta, jos taksi tai oma auto kulkevat.

Siis onkso sulla ihan normaali raskaus ja sen takia haluat selvän kuskivarauksen, että oot rv 36?
No kyllä sieltä ambulanssillaki tarvittaessa pääsee johonkin.

Ja jos jotaki oot vaatimassa, ni eiköhän se ole sitten se sun mies, joka ajokunnossa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Sellaista:
No ihan vihjeenä sanoisin, että jokainen normaalilla järjellä varustettu mies on ilman viinaa, kun vaimo on raskaana loppumetreillä ja matkustetaan korpeen.

Joten ei pitäisi edes miettiä kuka on juomatta, kun se on tulevan isin velvollisuus, onhan se hänenkin lapsensa
ja jos ei ukkosi pysty olemaan ryyppäämättä, tulee mieleen, että miten sitten on kun vauva on syntynyt

:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
entä ambulanssi tai taksi? siis jos ei onnistu muuten...olishan se varmasti kiva että joku selvä kuski varmuuden vuoksi löytyis :)

Totta kai noilla mennään jos ei muuta ole, mutta on tosiaan sen verran korvessa, että esim. pienen huolen tullessa oltaisiin omalla autolla terveyskeskuksessa paljon taksia nopeammin (ja halvemmalla, etenkin jos pitää keskellä yötä lähteä jonnekin). Lanssiahan eivät lähetä, ellei arvioida hädäksi, eli esim. jos vedet päättävät mennä mökillä, niin ei sinne mitään lanssia laiteta, jos taksi tai oma auto kulkevat.

aivan...kyllä voit ihan hyvin vaatia jonkun ajokuntoisen, on kuitenkin niin tärkeästä asiasta kyse :)

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Mun mies olis ilman muuta ajokunnossa noin lähellä laskettua aikaa, eikös se nyt ole selväkin? =)

peesi

Rv 36 on teen mielestä "noin lähellä laskettua aikaa"? No eihän se vauva edes olis vielä täysiaikainen jos päättäis ruveta syntymään.
Laskettuun aikaan melkein kuukausi.

Mun mies olis ilman muuta ajokunnossa noin lähellä laskettua aikaa, eikös se nyt ole selväkin? =)

peesi

Onhan tuo minunkin mies muuten, mutta siellä sattuisi tällä kerralla olemaan sellainen alkoholin nauttimista vaativa perinne. Unohdin tuosta sanoa avauksessani. Tuntuisi tosi tylyltä vaatia jotakuta noista 5 kortillisesta jättämään vuotuinen perinne väliin, jotta minulla olisi mielenrauha. Toki ekana jonossa on mieheni, mutta onko sitten kuitenkaan kiva lähteä mukaan "pilaamaan" hänen sukuperinnettään. Tylsää.

Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:
Alkuperäinen kirjoittaja Sellaista:

:attn:

Juups :whistle:

Nyt on hyvä aika aloittaa vuotuisten perinteiden rikkominen ja uusien perinteiden luominen, teidän suvun perinteiden luominen. Ensi vuonna ei pienen lapsen vanhempien tarvitse kännätä, joten ei se ole pakollista tänäkään vuonna.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

peesi

Onhan tuo minunkin mies muuten, mutta siellä sattuisi tällä kerralla olemaan sellainen alkoholin nauttimista vaativa perinne. Unohdin tuosta sanoa avauksessani. Tuntuisi tosi tylyltä vaatia jotakuta noista 5 kortillisesta jättämään vuotuinen perinne väliin, jotta minulla olisi mielenrauha. Toki ekana jonossa on mieheni, mutta onko sitten kuitenkaan kiva lähteä mukaan "pilaamaan" hänen sukuperinnettään. Tylsää.

No jää kotiin...Niin et pilaa suvun ryyppyjuhlia...

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Nyt on hyvä aika aloittaa vuotuisten perinteiden rikkominen ja uusien perinteiden luominen, teidän suvun perinteiden luominen. Ensi vuonna ei pienen lapsen vanhempien tarvitse kännätä, joten ei se ole pakollista tänäkään vuonna.

Niinpä

[
aivan...kyllä voit ihan hyvin vaatia jonkun ajokuntoisen, on kuitenkin niin tärkeästä asiasta kyse :)

Mun tarvii kyllä itsekkäästi sanoa, et en olis kenenkään kaverin takia noilla viikoilla ottamatta viinaa jos olisin muuten ottamassa sitä.

Kyllä se on sun mies joka perinteet sit pilaa, et voi vaatia sitä keneltäkään muulta.

Siis miten kauan te siellä mökillä olette? Ja täytyykö sen sun miehen olla koko ajan kännissä? Mitäs jos se synnytys vaikka käynnistyisikin ja mies olisi tuhannen tuiterissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
[

Mun tarvii kyllä itsekkäästi sanoa, et en olis kenenkään kaverin takia noilla viikoilla ottamatta viinaa jos olisin muuten ottamassa sitä.

Kyllä se on sun mies joka perinteet sit pilaa, et voi vaatia sitä keneltäkään muulta.

Niin ylipäätään en mä raskaana ollessa jaksas kännisiä ihmisiä kattoo, äärettömän tylsiä

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
[

peesi. aika törkeää alkaa tehdä itsestä isoa numeroa tuolla tvalla. Joko jää kotiin tai oma mies tietysti selvänä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis miten kauan te siellä mökillä olette? Ja täytyykö sen sun miehen olla koko ajan kännissä? Mitäs jos se synnytys vaikka käynnistyisikin ja mies olisi tuhannen tuiterissa?

Mahtasivat synnärillä kattoa pitkään... Vaikka ei varmaan eka kerta olis...

Mut tonkin takia olis hyvä isänki jo vähän rauhottua...

Yhteistyössä