Mökillä rv 35/36, onko reilua vaatia ajokuntoista "päivystäjää"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenkäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:
Mun mies olis ilman muuta ajokunnossa noin lähellä laskettua aikaa, eikös se nyt ole selväkin? =)

peesi

Rv 36 on teen mielestä "noin lähellä laskettua aikaa"? No eihän se vauva edes olis vielä täysiaikainen jos päättäis ruveta syntymään.
Laskettuun aikaan melkein kuukausi.

Mä peesaan tätä. Ihan normaalia elämää tuossa vaiheessa kannattaa vielä elää, muuten viimeiset viikot käy toooodella pitkäksi. Vertailun vuoksi mä tulin lentokoneella takaisin Suomeen rv 35. Lentomatka kesti 33 tuntia. Siinäkin oli sairaalat ja terveysasemat aika kaukana ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie en vaatisi miestä, enkä varsinkaan hänen sukuaan olemaan selvistäpäin ja päivystämään... mutta ihan omaksi ilokseni ja seurakseni saattaisin "vaatia" kutsua myös jollekin omalle likkakaverilleni, joka vois sit mun kanssa olla ja turista naisten juttuja - ja sit samalla olla se ajokuntoinen "päivystäjä".

Tämäkin on erittäin hyvä idea.

Minunkin mielestä =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies olis ilman muuta ajokunnossa noin lähellä laskettua aikaa, eikös se nyt ole selväkin? =)

peesi

Rv 36 on teen mielestä "noin lähellä laskettua aikaa"? No eihän se vauva edes olis vielä täysiaikainen jos päättäis ruveta syntymään.

Mä peesaan tätä. Ihan normaalia elämää tuossa vaiheessa kannattaa vielä elää, muuten viimeiset viikot käy toooodella pitkäksi. Vertailun vuoksi mä tulin lentokoneella takaisin Suomeen rv 35. Lentomatka kesti 33 tuntia. Siinäkin oli sairaalat ja terveysasemat aika kaukana ;)

Riippuu ihan siitä, kuinka raskaus on edennyt. Jos ei ole ollut mitään ongelmia voi tuossa vaiheessa vielä ihan hyvin viettää sitä normaalia elämää, mutta jos on ollut paljon supistuksia ja joutunut vaikka vuodelepoon niiden vuoksi niin silloin kannattaa käyttää harkintaa.

peesi

On tuo minusta aika lähellä laskettua, sen verran lähellä että ei ainakaan mun mies ois tuollaisessa tilanteessa ottamassa yhtään alkoa. Mun esikoinen syntyi yllättäen 38+2, vaikka ajattelin että yliajalle varmasti mennään.:whistle: Ja miten tuo täysiaikaisuus mitenkään liittyy, meinaatko ettei vauvat, ainakaan ensimmäiset ikinä synny ennen kuin täysiaikaisina? Että sama sen isän on olla tillintallin, ei se lapsi kuitenkaan synny, kun ei ole vielä täysiaikainenkaan?:D

Alkuperäinen kirjoittaja mitenkäs:
Oltaisiin menossa miehen suvun mökille, joka sijaitsee aika korvessa ja lähimpään terveyskeskukseen on matkaa, saati sitten sairaalaan. Haluaisin lähteä mökille, koska se olisi tämän kesän ainoa mökkeilymahdollisuus. En kuitenkaan haluaisi olla mökillä ilman että joku kortillinen olisi siellä ajokunnossa. Minulla ei ole korttia, mutta mökille on tulossa 5 kortillista.

Meitä on siis varta vasten pyydetty tuonne ja vaikka ovat miehen sukua, haluaisivat kovasti nähdä minua. Olisiko ihan tökeröä sanoa, että tulen mielelläni, mutta sopikaa kuka on ajokunnossa minäkin päivänä. Muuten en ihan oikeasti halua lähteä ja varmasti pettyisivät, jos en tulisi. Vaikeeta, vaikeeta.

no tuota, mikä HELVETIN PAKKO on aina viinaa kitata. eikö pystytä grilllaamaan ja saunomaan ja pelamaan pelejä SELVINPÄIN. mikä pakko sitä vinnaa on mökiläkään juoda. Toivottavasti lapsia ei tule mökille lainkaan. Toivon sitä sydämestäni.
Tarvittaessa kyllä se ambulanssikikin löytää sinne mökille jos on tarve.

No oma mies tietty! Haloo.
En ainakaa ite kyllä antais oman miehen ryypätä noilla viikoilla, tottakai haluun sen myös synnytykseen.
Toisaalta eipä se joiskaa, tiedostaa ite että kännissä ei pitkälle pötki.

Mies olisi ajokunnossa.
Keneltäkään muulta en sitä odottaisi, ellei joku välttämättä tarjoutuisi vapaaehtoiseksi.

Mä en kyllä lähtis muuta kun päiväkäynnille mihinkään missä ryypätään. Ei ole hermoja katsella vierestä toiseten ryyppäämistä. Ennemmin katselen kotona naulaa seinässä.

peesi

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että vauvan syntymä on hyvin mahdollista, vaikka olisi ollut normaali raskaus. Näin kävi itselläni, synnytys alkoi täysin ilman ennakkovaroituksia ja lapsi syntyi siitä sitten noin 6 tunnin päästä. Oltiin reissussa ulkomailla viikkoa ennen tuota ja varauduin kyllä siihen, että lapsi voi vaikka syntyä siellä reissussa ollessakin.

Kaikilla ensisynnyttäjilläkään ei mene yli lasketun ajan. Tunnen itseasiassa useitakin, joilla lapset syntyneet vkolla 35 tai 36.

Ap: ilman muuta pitää olla selvä kuski matkassa, jos mökki on korvessa.

peesi

Tuo oli kyllä jo minusta aika tyhmä idea.

peesi

No meille ainakin on ihan normaalia elämää viettää aikaa myös selvinpäin, kun se on ihan yks ja sama tarvitseeko ottaa
:D

Ei se synnytys nyt ainoa mahdollinen asia ole mitä minä tuossa ajattelen, muutenkin olisi mukavaa jos olisi selväpäistä seuraa ja kuskia jos muuten alkaisi voimaan huonosti, tulisi kipuja jne.

Mutta kuinka vaan, vastaavassa tilanteessa ei mun mies joisi, eikä olisi siitä yhtään pahoillaan.

Siis täytyykö miehellä viimeinen kuukausi olla tipaton??? Minun mies juo vähän, mutta jos hän haluaa ottaa muutaman kaljan vaikka minun ollessa rv38, niin ottakoon. EN ole niin avuton, ettenkö laitokselle pääsisi.
En muutenkaan pidä ajatuksesta, että aikuiselle täytyy sanoa, mitä saat tehdä ja mitä et.
En minäkään lupaa kysynyt, jos halusin ennen raskautta tyttöjen iltaan. Ilmoitin vain ajoissa, että sellaiset bileet on ja olen sinne menossa. Ei mieskään kysy lupaa, saako mennä pelikauden päättäjäisiin.. ajoissa ilmoittaa vaan sinne menevänsä. Kumpikin ymmärtää, ettei kivaa jos kertoo.. "meen tunnin kuluttua kaverille ryyppäämään".

Meillä vastaavassa tilanteessa mies kyllä olisi selvinpäin. Jos aikuinen ihminen ei pysty luopumaan juomis"periaatteista" niin ei hän kyllä silloin ole valmiks isäksikään!

Miten ei nyt jo voi "harjoitella" siitä "rutiinista" luopumista, koska ensi vuonna tosiaan on siellä myös lapsia niin ei kait silloinkaan kaikki sielä ryyppää..

Alkuperäinen kirjoittaja :

peesi

Riippuu ihan siitä, kuinka raskaus on edennyt. Jos ei ole ollut mitään ongelmia voi tuossa vaiheessa vielä ihan hyvin viettää sitä normaalia elämää, mutta jos on ollut paljon supistuksia ja joutunut vaikka vuodelepoon niiden vuoksi niin silloin kannattaa käyttää harkintaa.

No silloin ei varmaan lähde mihinkään mökillekään...

Alkuperäinen kirjoittaja rv 34:
Siis täytyykö miehellä viimeinen kuukausi olla tipaton??? Minun mies juo vähän, mutta jos hän haluaa ottaa muutaman kaljan vaikka minun ollessa rv38, niin ottakoon. EN ole niin avuton, ettenkö laitokselle pääsisi.
En muutenkaan pidä ajatuksesta, että aikuiselle täytyy sanoa, mitä saat tehdä ja mitä et.
En minäkään lupaa kysynyt, jos halusin ennen raskautta tyttöjen iltaan. Ilmoitin vain ajoissa, että sellaiset bileet on ja olen sinne menossa. Ei mieskään kysy lupaa, saako mennä pelikauden päättäjäisiin.. ajoissa ilmoittaa vaan sinne menevänsä. Kumpikin ymmärtää, ettei kivaa jos kertoo.. "meen tunnin kuluttua kaverille ryyppäämään".

Miksi sekoitat nyt eri asioita keskenään?
On hieman eri asia olla kotioloissa kaupungissa miehen ottaa muutama olut kuin mennä jonnekin mökille korpeen juhannuksena juomaan ne. Kotoa pääsee taksilla nopeasti sairaalaan tarvittaessa, mutta mökillä juhannuksena taksia ei välttämättä ole saatavilla.

Alkuperäinen kirjoittaja rv 34:
Siis täytyykö miehellä viimeinen kuukausi olla tipaton???

No sehän riippuu aivan tilanteesta. Jos olisimme jossain mökillä täysin korvessa, niin silloin kyllä. Sinne ei nyt jotain taksia saa helposti keskellä juhannusta ja ambulanssillakin kestää.

Kotona on ihan toinen juttu, sieltä pääsee helposti sairaalaan ilman miestäkin tarvittaessa. Onpa mies ollut työmatkoillakin, ei sentään ulkomailla lähellä laskettua aikaa.

Ja synnytys voi alkaa aikaisilla viikoillakin ihan yllättäen, vaikka kaikki olisikin mennyt täysin hyvin siihen saakka, siitäkin on kokemusta.

No silloin ei varmaan lähde mihinkään mökillekään...[/quote]

Kyllä minä lähdin mökille tuossa vaiheessa, vaikka olinkin ollut osan raskaudesta vuodelevossa. Ihan yhtä hyvin saatoin levätä mökin terassilla hyvässä seurassa kuin yksin kotona. Toki olimme melko lähellä sairaalaa, eli sairaalaan olisi päässyt tarvittaessa n. 45 minuutissa.

Minä en joutunut vaatimaan keneltäkään selvinpäin oloa. Aina oli joku selvänä, koska tiesivät minun tilani.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No on toi nyt hieman hätävarjelun liioittelua.

Jos olo on ihan hyvä päivällä, tuskin vauva päättää noilla viikoilla ihan yllärinä alkaa syntymään.

Pitääkö tämä asia nyt vääntää oikein rautalangasta?
Siinä todellakin voi käydä juuri niin että päivällä on niin hyvässä kunnossa että on menossa jumppaan ja alkuillasta menee yhtäkkiä vedet ja lapsi syntyy samana päivänä vielä. Nimimerkillä kokemusta on.
Siinä ei ole mitään hätävarjelun liiottelua...

No sit pääsee kyllä taksilla tai ambulanssillakin JOS se yllättäen on tarpeen.

Mutta. En mä kyllä ees haluaisi lähteä raskaana mökille jos kaikki muut tissuttelisivat siellä ölppyä koko ajan. :|

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No sit pääsee kyllä taksilla tai ambulanssillakin JOS se yllättäen on tarpeen.

Mutta. En mä kyllä ees haluaisi lähteä raskaana mökille jos kaikki muut tissuttelisivat siellä ölppyä koko ajan. :|

Mistä sinä hyvä ihminen meinaat taksin saada juhannuksena keskellä korpea? Meidän mökkipaikkakunnalla esimerkiksi on yksi taksi ja kyyditettäviä varmasti paljon. Ja ambulanssia ei synnytyksen takia kovin hevillä lähetetä...

Yhteistyössä