Mökillä rv 35/36, onko reilua vaatia ajokuntoista "päivystäjää"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenkäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No sit pääsee kyllä taksilla tai ambulanssillakin JOS se yllättäen on tarpeen.

Mutta. En mä kyllä ees haluaisi lähteä raskaana mökille jos kaikki muut tissuttelisivat siellä ölppyä koko ajan. :|

Juhannuksena mökiltä keskeltä korpea.. Mä voin kertoa että meidän mökille kestää ambulanssin tulo 45minuutti vähintään, taksilla varmaan tuplat ja juhannuksena ei taksia varmaan edes saa. Joten...

Toisekseen ystäväni lapsi syntyi 36 viikolla, meni ambulanssilla sairaalaan (30min yhteensä) ei päässyt ambulanssista ulos kun tyttö oli pihalla, niin ja oli ensisynnyttäjä, eikä ollut mitään oireita tätä ennen..

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Mutta. En mä kyllä ees haluaisi lähteä raskaana mökille jos kaikki muut tissuttelisivat siellä ölppyä koko ajan. :|

Mistä sinä hyvä ihminen meinaat taksin saada juhannuksena keskellä korpea? Meidän mökkipaikkakunnalla esimerkiksi on yksi taksi ja kyyditettäviä varmasti paljon. Ja ambulanssia ei synnytyksen takia kovin hevillä lähetetä...

Eiköhän sieltä tule ambulanssikin kun kertoo ettei ajokuntoisia ole paikalla.

Mutta yhäkään mä en lähtisi, jos ideana on et kaikki muut juovat. Vittumaista olla ainoa selvä porukassa.

Mielenkiintoinen ketju :whistle:
Miu mussukka ois kyl ihan oma-alotteisesti selvänä!

Jänskää et vaatis muita rikkomaan Noinkin tärkeän Juoma-perinteen (kaikenlaisii pakkoperinteitä sitä onkii, huh ) mut ei vaan missää nimessä halua rikkoa omalta ukolta, siltä vauvan Isältä, sitä noinkin tärkeää perinnettä!
:whistle:

Minul ei vaa ois pokkaa tommoseen!
"tänään sinä oot selvänä, huomenna sinä, ja sit sinä, kunhan vaan mieheni ei tarttee olla"

Mietin sitäkii et jos vaik miu ukkoseni on edellisenä iltana/yönä tintannu pään enemmi tai vähemmi täyteen, ei se aja autolla viel seuraavan päivänkää.
Et kuis sit jos valitsee eri päiville selvät kuskit, onks ne sit aamulla jo ihan täysin ok. jos polliisi puhalluttaa, mittari ei värähä yhtää?

Niino.. miähä en tiijä mimmoset noi pakkojuomaperinteet on, että otetaanko siel vaa yks lasillinen, pari olutta, vai kenties enemmikii..
Jos on vaa yks maljan kohotus-lasillinen, nii voiha sitä sit hätätapaukses ajaa jos yllättäin tuleekii kiirus

noh.. kukin tavallaan ja mite vaa! asiahan ei miule kuulu.. koha taas höpisen, ja lähen poijes samantien

Pienellä paikkakunnilla ei aina ole taksikeskusta, vaan tiedettävä taksien numerot ja soitettava heille kotiin/kännykkään...Ja osattava tarkkaan selittää tie mökille. Hätäkeskukseen soittoa varten oltava aina seinällä koordinaatit joiden avulla ambulanssi osaa parhaiten paikalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Alkuperäinen kirjoittaja mitenkäs:
Oltaisiin menossa miehen suvun mökille, joka sijaitsee aika korvessa ja lähimpään terveyskeskukseen on matkaa, saati sitten sairaalaan. Haluaisin lähteä mökille, koska se olisi tämän kesän ainoa mökkeilymahdollisuus. En kuitenkaan haluaisi olla mökillä ilman että joku kortillinen olisi siellä ajokunnossa. Minulla ei ole korttia, mutta mökille on tulossa 5 kortillista.

Meitä on siis varta vasten pyydetty tuonne ja vaikka ovat miehen sukua, haluaisivat kovasti nähdä minua. Olisiko ihan tökeröä sanoa, että tulen mielelläni, mutta sopikaa kuka on ajokunnossa minäkin päivänä. Muuten en ihan oikeasti halua lähteä ja varmasti pettyisivät, jos en tulisi. Vaikeeta, vaikeeta.

no tuota, mikä HELVETIN PAKKO on aina viinaa kitata. eikö pystytä grilllaamaan ja saunomaan ja pelamaan pelejä SELVINPÄIN. mikä pakko sitä vinnaa on mökiläkään juoda. Toivottavasti lapsia ei tule mökille lainkaan. Toivon sitä sydämestäni.
Tarvittaessa kyllä se ambulanssikikin löytää sinne mökille jos on tarve.

Peesailen Rollolaista.
Enkä kyllä lähtisi mökille katsomaan muiden örvellystä.

Aikamoinen ap...

Tosissaanko meinaat vaatia muita olemaan selvinpäin?
Eikö oli kaikkein viisain ku jäisit kotiin? Sais mieheski ryypätä joka päivä mökillä olleessaan ku se hänelle näyttää olevan tärkeetä :hug:

Jos olis mun mies nii....huh huhu...

Toisekseen amppari ei ole mikään taksi joka soitetaan hakemaan pois...!
Ampparilla mennään ku on tosi kyseessä... Jos lapsi ei ole syöksyllä tulossa tai vuoda verta tms. niin omalla autolla synnärille tai taksilla...

Alkuperäinen kirjoittaja No huhu huhu:
Aikamoinen ap...

Tosissaanko meinaat vaatia muita olemaan selvinpäin?
Eikö oli kaikkein viisain ku jäisit kotiin? Sais mieheski ryypätä joka päivä mökillä olleessaan ku se hänelle näyttää olevan tärkeetä :hug:

Jos olis mun mies nii....huh huhu...

Toisekseen amppari ei ole mikään taksi joka soitetaan hakemaan pois...!
Ampparilla mennään ku on tosi kyseessä... Jos lapsi ei ole syöksyllä tulossa tai vuoda verta tms. niin omalla autolla synnärille tai taksilla...

Kun juhannuksena ei ole niitä oikeasti apua tarvitsevia yhtään |O
Hukkumisia, puukkotappeluita ja mitäniitänytonkaan.

Ja mä en ottais kännissä olevaa miestä mukaan synnytykseen. Enkä edes kovassa krapulassa olevaa.
Sais sitten ihan yksin omassa päässään surra menetettyä synnytystä.

No mun mielestäni toi on jo aika typerää,voinet olla ihan hyvin vielä sellaset 6viikkoa raskaana!
Jos normaalisti edennyt raskaus niin en tajua miksi pitäis lopettaa elämästä tuossa vaiheessa,laskettuunaikaan kun kuitenkin on vielä hyvin matkaa.

Ihan sama ku olisit vaatinut selväpäisyyttä rv 25 asti.Voihan se lapsi jo silloinkin syntyä.

Alkuperäinen kirjoittaja no haloo:
No mun mielestäni toi on jo aika typerää,voinet olla ihan hyvin vielä sellaset 6viikkoa raskaana!
Jos normaalisti edennyt raskaus niin en tajua miksi pitäis lopettaa elämästä tuossa vaiheessa,laskettuunaikaan kun kuitenkin on vielä hyvin matkaa.

Ihan sama ku olisit vaatinut selväpäisyyttä rv 25 asti.Voihan se lapsi jo silloinkin syntyä.

Siis onko selvinpäin oleminen sama asia kuin lopettaa eläminen?!?!? No just..

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:

Nussuta pilkkua.
Vähän samaan tyyliin ku se et jotku miettiin rv 34 et viitsiikö enää lähtä kauppaan,jos vaikka lapsi syntyy sillä reissulla.

Siellä mökillä taitaa olla viinin tai oluen maistiaiset. Minä kyllä lähtisin mukaan, mutten pakoittaisi ketää olemaan selvin päin.

Jos tulisi jotain oireita, niin sitten mies tietysti lopettaisi maistelun (kaikkea ei ole nieltävä, osan voi myös sylkeä pois). Taksilla tai autolla mentäis, riippuen asian kiireellisyydestä.

Alkometri mukaan. Antaa edes jotain osviittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:

Nussuta pilkkua.
Vähän samaan tyyliin ku se et jotku miettiin rv 34 et viitsiikö enää lähtä kauppaan,jos vaikka lapsi syntyy sillä reissulla.

Voi herraisä taas, miten hölmöjä vertauksia.

Mistä sinä hyvä ihminen meinaat taksin saada juhannuksena keskellä korpea? Meidän mökkipaikkakunnalla esimerkiksi on yksi taksi ja kyyditettäviä varmasti paljon. Ja ambulanssia ei synnytyksen takia kovin hevillä lähetetä...

Niin sä meinaat että häke antaa lapsen syntyä ennemmin saunan lauteille kun lähettää lanssin??

Alkuperäinen kirjoittaja --:

Niin sä meinaat että häke antaa lapsen syntyä ennemmin saunan lauteille kun lähettää lanssin??

Varmaan, jos muina kyydittävinä on oikeasti hengenvaarassa olevia ihmisiä (joita juhannuksena riittää). Eihän lapsen synnytys nyt sentään hengenvaarallista puuhaa ole. Yleensä.

Alkuperäinen kirjoittaja ttt:
Ja mä en ottais kännissä olevaa miestä mukaan synnytykseen. Enkä edes kovassa krapulassa olevaa.
Sais sitten ihan yksin omassa päässään surra menetettyä synnytystä.

No täällä "meen" sairaalassa ne puhalluttaa isät, jos haisee viinalle ja kännissä ei edes pääse synnytyssaliin.

Minä en vaatisi sukulaisia olemaan ajokunnossa siksi että minä olen raskaana ja tungen itseni mukaan johonkin korpeen mökille.
Jäisin sitten kotiin,jos mies ei selvänä olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja rv 34:
Siis täytyykö miehellä viimeinen kuukausi olla tipaton???

Oi onnea millaisia miehiä teillä on lastenne isinä. Aivan kauheaahan se nyt toki olisi, jos miesparka oikein joutuisi olemaan kuukauden juomatta itseään humalaan!

:headwall:

Yhteistyössä