Molluskat ja miten niistä eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TitsuLiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TitsuLiina

Jäsen
16.06.2007
681
0
16
Onko kellään kokemuksia mistään,millä sais molluskat lapselta pois? Kuopuksellamme (1v) on ilmaantunut niitä käsivarsiin :( Kun aikoinaan muilla lapsillamme oli niitä,meille suositeltiin osterivinokas-kapseleita,mutta ei niistä ollut mitään apua.
Sitten ystävä puhui omega 3:n puolesta ja syötettiin niitä ja kas,molluskat hävis :o ,sattumaa?
Mutta saako omega 3 muussa muodossa kuin kapseleina,eihän 1-v sellaista niele. Ja sisus haisee niiiiiiin pahalle ettei voi kuvitellakaan että rikkois aina sen ja antais niin :x
Mutta siis,onko jollakulla tiedossa muita konsteja niiden hävittämiseen?

molluskat häviää itsestään, en kyllä lähtis tekeen mitään jos ei niistä ole oikeesti haittaa. jos on haittaa, niin neuvolan terveydenhoitaja nyppää ne pois molluska pihedeillä

Molluskat lähtee itsestään ajan kanssa. Mikäli lapsi on atoopikko tai muuten kuivaihoinen kannattaa rasvata kunnolla pari kertaa päivässä. Meillä molluskat olivat yllättävän pitkään n. 2 vuotta ja sitten snaps huomattiin, ettei ole enää yhtään. yleensähän molluskat häviää vuodessa

Meillä on 4v:n reiden takaosat ihan täynnä noita. Olen rasvannut kaikella mahdollisella mutta ei näytä auttavan. Kaitpa ne aikanaan katoaa. Mutta ei kyllä kivan näköiset ole.

Niinhän ne häviää,mutta on ne niin hiton kurjan näköisiä ja esikoisella niitä oli yli vuoden |O Sitten joillain ne myös tulehtuu ja se on kait sit jo kivuliastakin :( Siks ois kiva saada ne pian pois...
Joo,syötettiin osterivinokasta kauan...
Ja rasvataan paljon,ei auta :/
Ja puristamaan en kykene...ainakaan kun niitä on paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja TitsuLiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä on molluska :D?
ne on viruksen aiheuttamia sellaisia..ööö...näppylöitä,jotka on ällön näköisiä ja toiselta nimeltää ontelosyyliä
:$ :$ :$ Nimi kertoo jo kaiken :D

oikeesti ne on aika huomaamattomia jos eivät ärry. yleensä penskat ei niitä itse ollenkaan edes huomaa, mutta äitejä ne tuntuu kovasti häiritsevän.

Alkuperäinen kirjoittaja neuvolan täti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä on molluska :D?
ne on viruksen aiheuttamia sellaisia..ööö...näppylöitä,jotka on ällön näköisiä ja toiselta nimeltää ontelosyyliä
:$ :$ :$ Nimi kertoo jo kaiken :D

oikeesti ne on aika huomaamattomia jos eivät ärry. yleensä penskat ei niitä itse ollenkaan edes huomaa, mutta äitejä ne tuntuu kovasti häiritsevän.

Juu ei todellakaan ole huomaamattomia |O Minun pojalla oli muutama reisissä, ja aluksi syötettiin osterivinokasta,muttei siitä ollut apua. Kun poikaa alettiin kiusaamaan hoidossa niin hän itse pyysi että puristan syylät pois. Näin tehtiin, yksi kerrallaan ja palkaksi sai aina purkan. Siihen hävisivät.

Onko kellään kokemuksia mistään,millä sais molluskat lapselta pois? Kuopuksellamme (1v) on ilmaantunut niitä käsivarsiin :( Kun aikoinaan muilla lapsillamme oli niitä,meille suositeltiin osterivinokas-kapseleita,mutta ei niistä ollut mitään apua.
Sitten ystävä puhui omega 3:n puolesta ja syötettiin niitä ja kas,molluskat hävis :o ,sattumaa?
Mutta saako omega 3 muussa muodossa kuin kapseleina,eihän 1-v sellaista niele. Ja sisus haisee niiiiiiin pahalle ettei voi kuvitellakaan että rikkois aina sen ja antais niin :x
Mutta siis,onko jollakulla tiedossa muita konsteja niiden hävittämiseen?

Pojallani on 1-vuotiaana molluskoja kiveksissä ja jaloissa. Kaikki keinot kokeiltiin, ei auttanut. Lääkäri puudutti EMLAlla, sitten pinseteillä nyppäsi joka molluskan pois. Kyllä se oli kauheeta huutoa pojalla, muta pakko ne oli saada pois, koska ne lisääntyivät vaan ja tulehtuivat. Verta tulee vähän, mutta parempi niin, ettei lapsi kärsi niistä myöhemmin.

Miun serkulla oli pienenä niitä ja aina saunan serkun äiti ja miun äiti niitä nyppivät. Parantuivat, mutta vieläkii on arvet jälellä. Serkkuni oli silloin n.3v ja nyt 17v. Ja niitä oli ihan tosi paljon. Samoin minun veljelläni oli niitä ja ne oli isoja ja jotkut olivat myös kiveksissä ja tulehtuivat. En muista saiko tulehduksiin lääkekuurin, ku meni niin pahaksi.

Kalanmaksaöljy / kalarasvat, ravintona tai ravintolisänä esim. SANASOL sekä lisäksi voiteena kuten MITOSYL, niin meiltä lähti molluskat parissa viikossa. Voi olla myös sattumaa kuten Titsuliina kirjoitti, mutta eipä tosta kuurista haittaakaan ole.

tarttuu kulovalkean lailla, että mua ärsytti kun lapsi tarhasta sai ne, me nypittiin ne lääkärin ohjeistuksen mukaan pois ne, ja putsattiin betadinella, emlaa voi käyttää puuduttamaan jos on aroissa paikoissa.

Yhteistyössä